W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

dialog konkurencyjny

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na BUDOWA I WDROŻENIE POLICKIEGO SYSTEMU INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W URZĘDZIE MIEJSKIM W POLICACH I DWÓCH JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH: ZAKŁADZIE GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ ORAZ ZAKŁADZIE WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI
Status zamówienia rozstrzygnięte
Zamawiający Gmina Police
Tryb zamówienia Dialog konkurencyjny
Wartość zamówienia powyżej kwot określonych na podst. art. 11 ust. 8 ustawy PZP
Termin składania ofert
rozstrzygnięcie
Informacja o wyborze oferty znajduje się pod ogłoszeniem



1. ZAMAWIAJĄCY
Gmina Police z siedzibą w Policach przy ul. Stefana Batorego 3,
72-010 Police, tel.: 0...91 - 4311830, fax.: 0...91 - 4311832
Prowadzący postępowanie: Wydział Urbanistyki i Architektury.
2. RODZAJ ZAMÓWIENIA usługa i dostawa
Wspólny słownik zamówień:
główny przedmiot (CPV):
72263000-6 Usługi wdrażania oprogramowania
· dodatkowy przedmiot (CPV):
38221000-0 Geograficzne systemy informacyjne (GIS lub równorzędne)
72422000-4 Usługi w zakresie rozwijania internetowych lub intranetowych aplikacji serwerowych
72320000-4 Usługi bazy danych
48516000-8 Pakiety oprogramowania do wymiany danych
72212920-4 Usługi opracowywania oprogramowania do automatyzacji prac biurowych
72212516-9 Usługi opracowywania oprogramowania do wymiany danych
72312000-5 Usługi wprowadzania danych
72310000-1 Usługi przetwarzania danych
48822000-6 Serwery komputerowe
3. TRYB ZAMÓWIENIA – dialog konkurencyjny.
4. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
4.1. Definicje pojęć i skrótów użytych w SIWZ zestawiono w załączniku pn. DEFINICJE:
4.2 Określenie przedmiotu zamówienia
Nazwa skrócona zamówienia: Budowa i wdrożenie systemu informacji przestrzennej w Policach.
Na przedmiot zamówienia składa się:
4.2.1. projekt techniczny wdrożenia poprzedzony analizą przedwdrożeniową obejmujący m. in. :
4.2.1.1. opracowanie projektu systemu i jego architektury z uwzględnieniem:
a) analizy transferu danych i wydajności systemu,
b) koncepcji zawartej w ekspertyzie Zamawiającego w zakresie rozbudowy istniejącej infrastruktury informatycznej oraz
c) opracowania polityki bezpieczeństwa danych,
Odnośnie funkcjonalności, modelu i zakresu danych wykorzystywanych w modułach dziedzinowych, opracowany projekt może podlegać pewnym modyfikacjom na etapie wdrażania poszczególnych modułów.
4.2.1.2. uszczegółowienie harmonogramu terminowego wdrożenia,
4.2.1.3. szczegółową specyfikację sprzętu i elementów infrastruktury niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, z opisem pełnionej funkcji niezbędnych do eksploatacji systemu, o parametrach odpowiednio dobranych do wykorzystywanych aplikacji desktop GIS; w/w sprzęt obejmuje:
a) 3 serwery (2 w sieci intranetowej i 1 w internetowej /geoportal/) – szczegółowe wymagania w załączniku WYMAGANIA TECHNICZNE),
b) 2 komputerowe stanowiska desktopowe:
- jedno stanowisko dwumonitorowe (monitory zintegrowane o min. przekątnej 24” i 19” oraz min. 3 letniej gwarancji producenta w standardzie)
- jedno mobilne /laptop min. matryca 17’’/ z możliwością wykorzystywania drugiego monitora
c) (…)
w zakresie zestawienia połączeń sieci zewnętrznej, Intranetowej (z wykorzystaniem Internetu), odpowiednią ilość routerów (zasadę połączeń zilustrowano w Ekspertyzie /w załączeniu/, w której nie uwzględniono drugiej siedziby dla ZGKiM przy ul. Tanowskiej oraz 2 dodatkowych siedzib ZWiK przy ul. Dębowej i Tanowskiej), Wykonawca winien przewidzieć odpowiednie urządzenia dla wszystkich w/w połączeń i skonfigurować te połączenia oraz przygotować zmianę konfiguracji routera funkcjonującego UM w siedzibie przy ul. Batorego (CISCO 2821) w taki sposób aby nie wpłynęło to na bieżącą funkcjonalność. Obowiązującą ilość użytkowników systemu (nieaktualna w EKSPERTYZIE) przedstawiono w załączniku WYMAGANIA TECHNICZNE.
Siedziby wymagające połączeń do serwerów PSIP znajdujących się w Urzędzie Miejskim (Bankowa – Batorego spiętych w jedną sieć łączem światłowodowym) z (dostęp do Internetu łącze symetryczne 4Mb Espol, stały adres IP) i pozostałe usługi typu NEOSTRADA o dynamicznej adresacji tj.:
- UM Grunwaldzka (OC, SM) (współdzielone asym. 512 kb)
- UM Chrobrego (USC) (asym. 512 kb)
- ZWiK Grzybowa (asym. 4Mb)
- ZWiK Dębowa (asym.1Mb)
- ZWiK Tanowska (asym.1Mb)
- ZGKiM Bankowa (asym. 6Mb)
- ZGKiM Tanowska (współdzielone z całym Starostwem Powiatowym asym. 4Mb)
- PODGiK Kresowa (asym. 1Mb)
4.2.1.4. pisemne sformułowanie potrzeb dotyczących przystosowania istniejącego w urzędzie systemu obiegu dokumentów NIL do powiązania z systemem PSIP w celu podjęcia przez Zamawiającego działań zmierzających do przystosowania NIL w celu zintegrowania obu systemów.
4.2.1.5. zarządzanie projektem Wykonawca powierzy kierownikowi projektu z min. 3 letnim doświadczeniem w realizacji projektów GIS, obejmujących: analizy, projektowanie, programowanie i wdrożenie, a także integrację systemów informatycznych, którego udział deklarował ubiegając się o udział w postępowaniu o zamówienie publiczne.
Kierownik projektu będzie raportował utworzonemu przez Zamawiającego Komitetowi Sterującemu lub innym upoważnionym osobom, informacje nt. realizacji projektu oraz ma obowiązek zgłaszać wszelkie zagrożenia w realizacji harmonogramu, budżetu i jakości, jeżeli ocenia że te zagrożenia nie będzie mógł wyeliminować w ramach posiadanych kompetencji.
Kierownik projektu winien na bieżąco realizować ewaluację i monitoring projektu, a także przekazywać informacje w tym zakresie Komitetowi Sterującemu lub osobom przez niego upoważnionym w uzgodniony z Zamawiającym sposób.
4.2.2. dostawę sprzętu o którym mowa wyżej,
4.2.3.1. dostawę licencji na oprogramowanie obce i bazowe (model resellereski) lub pośredniczenie w zakupie tych licencji od licencjodawcy w szczególności w zakresie udzielenia przez Wykonawcę gwarancji spełnienia wszystkich warunków SIWZ;
4.2.3.2. dostawę licencji na oprogramowanie własne; umowy licencyjne muszą spełniać odpowiednie wymagania określone w pkt. 4.8.
4.2.4. instalację i konfigurację wszystkich aplikacji systemu i uruchomienie przez Wykonawcę połączeń między siedzibami Urzędu i jednostkami objętymi systemem (…), tj. pomiedzy:
- serwerami PSIP w urzędzie (sieci LAN w 2 lokalizacjach przy ul. Batorego i Bankowej połączone istniejącym wydzielonym łączem światłowodowym 1Gb/s) a
- częściami jednostek organizacyjnych objętych wdrożeniem wykorzystujących Internet, tj:
- ZWiK (3 lokalizacje - w siedzibie głównej przy ul. Grzybowej sieć LAN),
- ZGKiM (2 lokalizacje - w siedzibie głównej przy ul. Bankowej sieć LAN),
- SM i OC (zlokalizowane w jednym budynku przy ul. Grunwaldzkiej).
- USC (pl. Chrobrego) oraz
- łącze do PODGiK.
Koszty łączy internetowych leżą po stronie użytkowników tych łączy.
4.2.5. opracowanie startowych baz danych o zakresach określonych w załączniku BAZY
4.2.6. konfiguracja modułów systemu zgodnie z zakresem rzeczowym i funkcjonalnością określoną w załącznikach MODUŁY i PROCEDURY oraz uruchomienie geoportalu miejskiego
4.2.6. testy wydajnościowe systemu winny potwierdzić wymagania określone w załączniku WYMAGANIA TECHNICZNE oraz winny być przeprowadzone w trybie określonym w pkt 4.7.1. lit. k)
4.2.7. wdrożenie systemu do eksploatacji obejmujące szkolenia dla użytkowników systemu w zakresie funkcjonowania modułów wykorzystywanych na ich stanowiskach pracy.
4.2.8. dostarczenie w języku polskim i postaci elektronicznej dokumentacji, składającej się z:
a) dokumentacji technicznej dla oprogramowania obcego i własnego, także w zakresie umożliwiającym modyfikowania sposobu działania modułów systemu i tworzenia nowych (m.in. w zakresie rozbudowywania funkcjonalności w ramach wymagań określonych w załączniku WYMAGANE FUNKCJE) oraz
b) dokumentacji użytkowników składających się z podręczników dla poszczególnych użytkowników systemu, opracowanych w prostym niespecjalistycznym języku i podręcznika administratora.
dostarczenie wyżej wymienionych dokumentacji obejmuje również ich aktualizację przez wykonawcę w zakresie:
c) poprawek systemu dokonywanych przez okres gwarancyjny systemu,
d) zmian mających na celu usprawnienia i lepsze przystosowanie do potrzeb użytkowników w okresie objętym umowa serwisową.

Uwaga. Dostarczenie dokumentacji dla oprogramowania obcego w języku polskim nie jest wymagane.

4.2.9. (….)

4.3. Ogólna charakterystyka i wymagania dla systemu
4.3.1. Policki SIP ma stanowić narzędzie do pozyskiwania, generowania, przechowywania i udostępniania danych, a także winien być wyposażony w aplikacje służące do analizowania, przetwarzania i prezentacji danych. System winien obejmować szereg, baz danych (geometrycznych i opisowych) możliwych do wykorzystywania i utrzymywania ich aktualności przez poszczególnych zarządców danych. System winien mieć także możliwość wykorzystywania rozproszonych zewnętrznych baz danych.
Zakłada się iż geoportal będzie funkcjonował jako zasób wydzielony sprzętowo i programowo, zasilany replikami danych PSIP.
4.3.2. Zasadniczym medium dostępu do danych i wykorzystania wymaganych funkcji winny być aplikacje typu smart-client– uruchamiane bezpośrednio z przeglądarki internetowej, automatycznie instalowane i aktualizowane na komputerze klienckim - zwane dalej użytkownikiem WEB. Dla 2 stanowisk (administratora systemu oraz stanowiska przeznaczonego do analiz i pozyskiwania danych) dopuszcza się wykorzystanie rozwiązań aplikacji desktopowych, jako licencje tzw. „pływające”.

Oprogramowanie desktop GIS należy przewidzieć w dwóch wariantach: jedno stanowisko zaawansowane typ 1 i jedno podstawowe typ 2. Szczegóły dotyczące wymagań dla obu wersji określono w załączniku WYMAGANE FUNKCJE. Wymagana funkcjonalność dla systemu została określona w załącznikach: PROCEDURY i WYMAGANE FUNKCJE. Minimalnym wymaganiem dla geoportalu jest możliwość wykorzystania przeglądarek internetowych IE i Firefox, (…) bez konieczności użycia dodatkowych wtyczek.
System winien zapewniać możliwość konfigurowania przez administratora dostępu do danych oraz konfigurowania wykorzystania przez użytkowników webowych funkcjonalności określonych w w/w załącznikach.
4.3.3. Korzystanie z systemu winno się odbywać za pomocą interfejsów graficznych opracowanych i skonfigurowanych wg wymagań określonych dla poszczególnych modułów systemu. Interfejsy te winny być modyfikowalne w zakresie, o którym mowa w pkt 4.3.5. lit. c)
4.3.4. System winien zapewniać wielodostępność do danych i wraz z wszystkimi jego aplikacjami, nie może mieć ograniczeń w zakresie liczby użytkowników i ilości przetwarzanych danych, w przedziałach odpowiadających strukturze i wielkości danych wykorzystywanych przez Urząd Miejski w Policach oraz jednostek objętych systemem.
4.3.5. Funkcjonalność na poziomie administratora systemu winna umożliwiać:
a) zarządzanie użytkownikami w zakresie przydziału praw, w tym możliwość czasowego przydziału praw,
b) zarządzanie geoportalem
c) zarządzanie funkcjonalnością aplikacji i wyglądem interfejsu oraz modyfikowanie sposobu działania modułów i tworzenie nowych w ramach udostępnionego dla administratora systemu, interfejsu programistycznego (API)
d) zarządzanie dostępem do danych w zakresie ich odczytu i edycji
e) zarządzanie słownikami do edycji danych
f) zarządzanie rejestrami dostępu i edycji danych
g) zarządzanie systemem metadanych.
4.3.6 Minimalne wymagania funkcjonalności, które można dowolnie konfigurować dla użytkowników określono w załączniku WYMAGANE FUNKCJE i PROCEDURY
4.3.7. Minimalne wymagania techniczne dla systemu określono w załączniku WYMAGANIA TECHNICZNE
4.3.8. System oraz zasoby informacyjne wprowadzane do systemu a także wszelkie czynności prowadzone w zakresie jego wdrożenia winny spełniać wymagania przepisów prawa, a w szczególności:

a) w zakresie zasad posługiwania i udostępniania danych osobowych objętych ochrona prawną, określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.); do czasu podpisania protokołu odbioru końcowego za zgodność w/w zakresie odpowiada wykonawca;
b) ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 z późn. zm.z późn. zm.)
c) Rozporządzeniu Rady Ministrów z 11 października 2005r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. 2005, Nr 212, poz. 1766).
d) Rozporządzeniu Ministra Nauki I Informatyzacji z dnia 19 października 2005 r.
d) .oz. akie?)anie warunków logicznych przy wykorzstaniuw sprawie testów akceptacyjnych oraz badania oprogramowania interfejsowego i weryfikacji tego badania
e) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych I Administracji z dnia 30 października 2006 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z dokumentami elektronicznymi (Dz.U.06.206.1518)
f) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych I Administracji z dnia 2 listopada 2006 r. w sprawie wymagań technicznych formatów zapisu i informatycznych nośników danych, na których utrwalono materiały archiwalne przekazywane do archiwów państwowych (Dz.U.06.206.1519)
g) opracowywane informacje w formie elektronicznej (startowe bazy danych), których cechy informacyjne są tożsame co do treści z cechami informacyjnymi wymienionymi w załączniku do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w formie elektronicznej (Dz. U. Nr 214. poz. 1781) należy opracować zgodnie z definicją określoną w tym załączniku.
h) wymagania dla systemu w zakresie metadanych określono w załączniku WYMAGANIA TECHNICZNE
i) w celu opracowania startowych baz danych Zamawiający zawrze z Wykonawcą umowę, (wzór umowy stanowi załącznik do SIWZ), która określi wzajemne obowiązki i zasady powierzenia i przetworzenia danych uwzględniający następujący podział prac:

lp Opis czynności Podział prac między Zamawiający / Wykonawca 1 Podpisanie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (treść umowy powinna być dołączona do SIWZ). Zamawiający i Wykonawca podpisują obustronnie. 2 Przekazanie informacji o stanie i ilości danych do pozyskania (jeśli nie było specyfikowane wcześniej np. w SIWZ lub umowie). Zamawiający przekazuje wykaz Wykonawcy. 3 Ustalenie szczegółowego harmonogramu pozyskania danych (lista lokalizacji odbioru danych, daty i godziny odbioru, daty i godziny zwrotu, rodzaj wykorzystywanego środka transportu) oraz wzorów dokumentów pozyskania danych (protokoły zdawczo/odbiorcze). Wykonawca przedstawia proponowany harmonogram oraz wzory dokumentów Zamawiającemu. 4 Akceptacja harmonogramu i wskazanie osób odpowiedzialnych za przekazanie danych. Zamawiający akceptuje harmonogram i wzory dokumentów, lub wnosi uwagi, wskazuje imiennie osoby odpowiedzialne za wydanie danych. 5 Start pozyskania wg harmonogramu, pobranie danych z lokalizacji wg otrzymanej specyfikacji, materiał będący w formie elektronicznej jest weryfikowany przy odbiorze, materiał będący w formie analogowej, ze względu na czasochłonność nie jest poddawany weryfikacji przy odbiorze, podpisanie protokołu zdawczego. Wykonawca pobiera, Zamawiający wydaje dane. 6 Digitalizacja danych, przygotowanie raportu rozbieżności w przypadku wykrycia rozbieżności pomiędzy otrzymaną specyfikacją danych a faktycznie pobranym materiałem, ewentualne przekazanie raportu rozbieżności i ponowne pozyskanie danych do digitalizacji. Wykonawca realizuje proces, Zamawiający przekazuje ewentualne poprawki danych wskazane w raportach rozbieżności. 7 Zwrot pobranych danych, podpisanie protokołu odbiorczego. Wykonawca zwraca, Zamawiający podpisuje protokół odbioru. 8 Testowy import danych do systemu, weryfikacja jakości, ewentualne iteracje pobrania danych celem wyeliminowania błędów w danych. Wykonawca realizuje proces, Zamawiający przekazuje ewentualne poprawki danych wskazane w raportach rozbieżności. 9 Docelowy import danych do systemu. Zniszczenie posiadanych kopii danych i protokolarne potwierdzenie faktu zniszczenia. Wykonawca realizuje cały proces. 10 Odbiór importu zgodnie z procedurą odbioru produktów umowy. Wykonawca zgłasza do odbioru, Zamawiający testuje i dokonuje odbioru lub zgłasza błędy (szczegóły odbioru zawiera odrębna procedura odbioru) 11 Przygotowanie pilotażowego zasilenia wybranych baz, wraz z listą procedur umożliwiających dalsze zasilanie systemu. Wykonawca.


4.3.10. System winien być przystosowany do automatycznego (z wykorzystaniem połączenia Internetowego z PODGiK w Policach) i półautomatycznego importu danych ewidencji gruntów i budynków zapisanych w formacie SWDE.
4.3.11. System winien być wyposażony w następujące zdefiniowane układy współrzędnych:
o państwowe układy współrzędnych geodezyjnych: „1942/15”, „1992”, „1965 strefa III” „lokalny Szczecina” i „2000/15”,
o UTM/15, (…), układ oparty o WGS-84,
obowiązujące dla Europy układy współrzędnych wysokości,
oraz zdefiniowanych własnych układów współrzędnych.
4.3.12. System winien być zostać zintegrowany z funkcjonującym w Urzędzie Miejskim w Policach systemem obiegu dokumentów NIL BPM (producent Newitech sp. z o.o.). Integracja z systemem będzie następowała z użyciem WebSerwisów. Rodzaj oraz liczba WebSerwisów koniecznych do integracji systemów zostanie sformułowana przez Wykonawcę pisemnie na etapie tworzenia dokumentacji technicznej przygotowanej w ramach planu projektu wdrożenia. Planowane jest przejmowanie przez wdrażany System spraw z systemu NIL w zakresie niżej wymienionych atrybutów oraz możliwość tworzenia nowych spraw przez System oraz przekazywania tych informacji do programu NIL w zakresie tych atrybutów.
NIL korzysta z bazy danych MS SQL Serwer oraz ma następujące możliwości komunikacji z zewnętrznymi programami:
· Web Services,
· RMI – przez wykorzystanie API systemu NIL,
· bazy danych – system NIL umożliwia odczyt i zapis do dowolnych baz danych poprzez JDBC.
Zamawiający dysponuje dokumentacją systemu NIL w następującym zakresie:
· instrukcji dla administratora i użytkownika systemu NIL BPM,
Pytania o szczegóły techniczne dotyczące systemu NIL BPM będą kierowane w asyście Zamawiającego do producenta oprogramowania Newitech sp. z o.o. u. Bracka 25, 00-028 Warszawa.
Integracja ma umożliwić uzupełnienie danych i wizualizację przestrzenną na mapie postępowań administracyjnych, tzw. spraw przechodzących przez system NIL i śledzenie ich przepływu, z możliwością wyboru parametru, wg którego następuje wizualizacja, np.:
§ adres wnioskodawcy,
§ adres przedmiotu sprawy (jeśli jest) lub
§ identyfikator nieruchomości związanej z przedmiotem sprawy;
System winien mieć możliwość zmiany parametrów odczytywania spraw na inne niż w/w.
system winien mieć możliwość symbolizacji i etykietowania wg dowolnie wybranego atrybutu, np:
§ identyfikatora sprawy lub jego części,
§ etapu procedury załatwienia sprawy,
§ wydziału zajmującego się sprawą oraz
§ kategorii sprawy (tzw. ścieżki).
Aktualizacja danych odczytywanych z systemu obiegu dokumentów NIL winna następować wg zmian zaistniałych w NILu (wywołanie WebServisów przy zmianie danych).
Sposób integracji winien być skonsultowany Newitech sp z o.o. i zostać sformułowany przez Wykonawcę na etapie projektu technicznego w uzgodnieniu z Zamawiającym.
Ponadto powiązanie systemów (dwustronne) winno nastąpić w zakresie, dla którego w PSIP przewiduje się realizacje kolejnych zidentyfikowanych etapów procedury administracyjnej (np. wszczęcie postępowania, umorzenie, uzupełnienie wniosku, wystąpienie o opinię/uzgodnienie, zawiadomienie stron, wydanie decyzji, uprawomocnienie). Powiązanie ma służyć nie powielaniu w obu systemach czynności dotyczących realizacji kolejnych etapów załatwiania sprawy.
Zamawiający rozpocznie działania dotyczące przystosowania systemu obiegu dokumentów NIL do powiązania z systemem PSIP od momentu pisemnego sformułowania przez wykonawcę niezbędnych potrzeb w tym zakresie. Wykonawca określi wówczas liczbę i rodzaj WebServisów koniecznych do integracji systemów

4.3.13 (…) System winien zapewniać możliwość równoległego pobierania danych z wielu źródeł oraz nawigacji po mapie mimo nie zakończenia ładowania wszystkich danych.
4.3.14. Istotną część systemu stanowić będzie geportal miejski - internetowy serwis mapowy, który winien być powiązany lub przygotowany do powiązania z geoportalem Powiatu Uecker – Randow. Portal powinien posiadać funkcje wykorzystania usług WMS 1.3.0 i WFS wersji 1.1.0 jako serwer i klient. Portal winien być opracowany i funkcjonować w językach: polskim, angielskim, niemieckim. Wymagania wydajnościowe dla geoportalu określono w załączniku WYMAGANIA TECHNICZNE. Serwis mapowy geoportalu winien zapewniać możliwość równoległego pobierania danych z wielu źródeł i możliwość nawigacji po mapie mimo nie zakończenia ładowania wszystkich danych.
4.3.14. System winien mieć możliwość prostego dostosowania do odczytu i weryfikowania certyfikowanych podpisów dokumentów elektronicznych.
4.3.15. Bezpieczeństwo danych gromadzonych i wykorzystywanych w systemie winno być chronione na płaszczyznach:
§ tworzenia kopii zapasowych danych z możliwością ustawienia ich częstotliwości (adm)
§ przesyłania danych, np. z wykorzystaniem szyfrowania,
§ kontroli przesyłanych danych programami antywirusowymi,
§ ograniczania dostępu przez administrowanie prawami dostępu i autoryzację użytkowników,
§ tworzenie rejestru edycji i dostępu do danych.

UWAGA!
Podczas wdrażania systemu i opracowywania baz startowych, do czasu podpisania końcowego protokołu odbioru, za zachowanie zasad właściwego, zgodnego z prawem posługiwania się danymi znajdujących się w zasobach Urzędu Miejskiego i jednostek objętych systemem, w tym danymi osobowymi odpowiada Wykonawca.

4.4. Zestawienie modułów funkcjonalnych opisujących produkty informacyjne systemu w powiązaniu z zakresem przedmiotowym danych wejściowych (startowych baz danych) zawiera załącznik MODUŁY

4.5. Zestawienie danych wejściowych (baz startowych) zawiera załącznik BAZY

4.6. Zakresy rzeczowe zobowiązań obejmujących przedmiot zamówienia.
a) Opracowanie projektu wdrożenia
b) Dostawę sprzętu oraz wdrożenie systemu tj. opracowanie baz startowych, instalację i konfigurację niezbędnego oprogramowania oraz szkolenia.
c) Umowy licencyjne – zgodne z wymaganiami określonymi w pkt 4.8.
d) usługi serwisowe świadczone przez 12 m-cy, które winny spełniać wymagania, o których mowa w pkt 4.11. Rozpoczęcie obowiązywania po ostatecznym odbiorze.
4.7. Istotne postanowienia stron do umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia.
4.7.1. Zasady realizacji i odbioru prac oraz płatności za ich wykonanie:
a) zakłada się etapowanie płatności za realizację wdrożenia;
b) wykonawca sporządzi w uzgodnieniu z zamawiającym harmonogram realizacji wdrożenia zawierający szczegółową specyfikację jego realizacji i finansowania; harmonogram będzie zawierał:
a) zakładane do poniesienia przez wykonawcę koszty na zakup materiałów lub usług bezpośrednio związanych z realizacją wdrożenia
b) wynagrodzenie wykonawcy za wykonanie wyszczególnionych prac,
c) (…)
d) płatności będą następowały po wykonaniu określonego w harmonogramie etapu prac;
i będą naliczone wg specyfikacji, o której mowa powyżej, jednakże wynagrodzenie wykonawcy za realizacje poszczególnych etapów winno być dostosowane do tego, aby suma płatności za etap II i III nie przekroczyła 30% wartości wdrożenia, zaś płatność za realizację etapu V nie może być mniejsza od 40% wartości wdrożenia;
e) liczba płatności za wdrożenie wyniesie 4,
f) płatności będą następowały po realizacji kolejnych etapów wdrożenia określonych w załączniku do SIWZ, począwszy od zakończenia realizacji etapu II,
g) zapłata wynagrodzenia każdorazowo musi być poprzedzona obustronnym podpisaniem protokołu odbioru wymaganych prac i doręczeniem faktury;
h) (…)
i) Zamawiający będzie regulował należności w terminie nie dłuższym niż 21 dni od daty doręczenia faktury do siedziby Zamawiającego,
j) odbiory poszczególnych części systemu będą dokonywane po stwierdzeniu spełnienia wymagań dla danej części systemu określonych w umowie oraz przeprowadzeniu testów akceptacyjnych w zakresie funkcjonalności systemu zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Nauki I Informatyzacji z dnia 19 października 2005 r.
j).oz. akie?)anie warunków logicznych przy wykorzstaniuw sprawie testów akceptacyjnych oraz badania oprogramowania interfejsowego i weryfikacji tego badania.
j) potwierdzeniem spełnienia prawidłowości wykonania, będzie sprawdzenie zgodności ze specyfikacją i w koniecznych przypadkach przeprowadzenie testów, które potwierdzą spełnienie określonych wymagań i osiągnięcia zakładanych parametrów. (…), specyfikacje i scenariusze danych testowych dla testów systemu zostaną określone i uzgodnione z Zamawiającym na etapie wykonania projektu wdrożenia.
k) Odbiory częściowe będą wymagały wykonania następujących czynności:


lp Opis czynności Strona odpowiedzialna Zamawiający / Wykonawca 1 Dostawy produktów projektu będą następować do siedziby Zamawiającego w terminach wynikających z uzgodnionych harmonogramów dostaw oraz wg uzgodnionych uprzednio specyfikacji dostaw. Wykonawca. 2 Na 7 dni (termin wynikać powinien z uzgodnionego harmonogramu dostaw) przed planowanym terminem dostawy, Wykonawca zgłosi ten fakt Zamawiającemu. Wykonawca. 3 W dniu dostawy Zamawiający potwierdzi odebranie przedmiotu dostawy w formie pisemnego protokołu, po sprawdzeniu jego zgodności ze specyfikacją dostawy, lub przystąpi do testów w przypadku produktu objętego koniecznością wykonania testów. Zamawiający. 4 W przypadku stwierdzenia niezgodności przedmiotu dostawy ze specyfikacją dostawy, Zamawiający wskaże Wykonawcy nowy termin dostawy kompletnego produktu, kwitując jednocześnie odbiór tej części dostawy, do której nie ma uwag (nie dotyczy produktu objętego koniecznością wykonania testów). Zamawiający. 5 Dla produktów objętych koniecznością wykonania testów, Zamawiający przystąpi do testów. Testy odbywać się będą zgodnie z przewidzianymi dla nich specyfikacjami, scenariuszami i danymi testowymi. Testy przeprowadzane będą przez wskazanych przez Zamawiającego przedstawicieli posiadających niezbędną wiedzę merytoryczną oraz odpowiednie ogólne przygotowanie informatyczne, przy asyście Wykonawcy. Przedstawiciele Stron przeprowadzający testy posiadać będą pełnomocnictwa do dokonania odbioru testowanego produktu. Zamawiający i Wykonawca. 6 W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego niezgodności produktu z jego specyfikacją, Zamawiający wstrzyma dalsze testy i wskaże Wykonawcy nowy termin zgłoszenia do testów kompletnego produktu, potwierdzając jednocześnie wykonanie tej części testów, która przebiegła prawidłowo. Kolejna iteracja testów w terminie wskazanym przez Zamawiającego obejmować będzie tą część testów, która nie przebiegła prawidłowo lub została wstrzymana (nie podlegają ponownemu testowaniu już prawidłowo przetestowane elementy odbioru). Zamawiający i Wykonawca. 7 W przypadku nie przystąpienia przez Zamawiającego do odbioru produktu w terminie, lub nie podpisania protokołu odbioru mimo zgodności dostawy z jego specyfikacją, Wykonawca wezwie Zamawiającego pisemnie do podpisania protokołu odbioru w terminie 14 dni. Po bezskutecznym upływie tego terminu uznaje się, że dostawa została odebrana bez uwag, co stanowić będzie podstawę do sporządzenia przez Wykonawcę jednostronnego protokołu odbioru, posiadającego moc protokołu odbioru podpisanego przez obie strony. Zamawiający i Wykonawca. 8 Odbiór poszczególnych produktów projektu stanowić będzie odbiór częściowy projektu, a odbiór końcowy projektu polegać będzie na sprawdzeniu kompletności i prawidłowości odbiorów częściowych (bez powtarzania poszczególnych odbiorów częściowych). Zamawiający. 9 W przypadku braku dostawy kompletnego produktu do odbioru po drugiej iteracji odbioru przewidzianej niniejszą procedurą, Zamawiający ma prawo skorzystać z przewidzianych umową procedur na okoliczność niewykonania umowy przez Wykonawcę. Zamawiający.


l) odbiór całego systemu zostanie dokonany po stwierdzeniu dokonania odbiorów poszczególnych części systemu bez usterek i podpisaniu protokołu odbioru końcowego; niedokonanie odbioru którejkolwiek z części systemu jest podstawą do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy.
m) dopuszcza się, za zgodą stron, zmianę kolejności realizacji poszczególnych modułów wraz z przesunięciami między etapami,
n) wykonawca odpowiada za prace wykonane przez podwykonawców jak za własne.

4.7.2. Przy odstąpieniu od umowy mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.

4.7.3. W przypadku odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy, Wykonawca odkupi od Zamawiającego, zakupione na potrzebę realizacji wdrożenia licencje na oprogramowanie obce i własne. W przypadkach, jeżeli odkupienie licencji wymaga zgody licencjodawcy, Wykonawca załączy do umowy oświadczenia licencjodawców wyrażających zgodę na odkupienie przez Wykonawcę licencji od Zamawiającego. Zamawiający może odstąpić od tego wymogu.
Wykonawca jest zobowiązany do zapłaty Zamawiającemu kar umownych:
a) za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu zaplanowanego etapu prac w wysokości 0,3 % wynagrodzenia odpowiadającego wartości całości wdrożenia, przy czym dla ostatniego etapu wdrożenia kara wynosi 0,8 % całości wynagrodzenia.
b) za zwłokę w usunięciu wad przedmiotu umowy lub jego części w wysokości 0,1 % wynagrodzenia za całość wdrożenia, za każdy dzień zwłoki licząc od ustalonego przez strony terminu na usunięcie wad, przy czym dla ostatniego etapu wdrożenia kara wynosi 0,8 % całości wynagrodzenia.
c) za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy, w wysokości 20 % wynagrodzenia za całość wdrożenia.
d) za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, Zamawiający pokryje uzasadnione koszty poniesione przez Wykonawcę do czasu powzięcia przez niego wiadomości o odstąpieniu od umowy.
e) Zamawiający upoważniony jest do potrącania kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy.
f) Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody wynikłe z wadliwej realizacji przedmiotu umowy.
4.7.4. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w następujących przypadkach i zakresach:
a) w przypadku zaistnienia konieczności wykonania prac dodatkowych lub zakupu dodatkowych elementów systemu, których nie można było przewidzieć na przed zawarciem umowy i które są niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia;
b) zmiany terminów realizacji prac w przypadku zaistnienia obiektywnych okoliczności nie zależnych od Wykonawcy, nie dających się przewidzieć wcześniej i nie pozwalających zrealizować wdrożenia w terminach umownych.
c) wydłużenia terminów realizacji prac, w tym zakończenia wdrożenia, w przypadku udzielenia przez Krajowy Instytut Wsparcia w Schwerinie zgody na zamianę terminu zakończenia przedmiotowego projektu w 2011r.
d) zmiany kolejności realizacji poszczególnych modułów w ramach etapów od III do V określonych w załączniku ETAPY.
4.7.5. Wykonawca w załączniku do projektu wdrożenia wyspecyfikuje czynności i materiały jakie Zamawiający winien wykonać lub udostępnić w zakresie współdziałania z Wykonawcą, w celu realizacji przedmiotu umowy. Czynności i materiały nie wymienione w załączniku leżą po stronie Wykonawcy, chyba ze zostanie uzgodnione inaczej z Zamawiającym.
4.7.6. Wykonawca dołączy do umowy oświadczenie o posiadaniu polisy ubezpieczeniowej, o której mowa w pkt. 7.4 SIWZ oraz okaże ją na każde pisemne wezwanie Zamawiającego.
4.8. Wymagania dla umów licencyjnych
1. licencje winny być na czas nieoznaczony i obejmować usługi serwisowe świadczone przez producenta oprogramowania:
a) bazowego i obcego usługi serwisowe winny obejmować min. 1 rok,
b) własnego przez okres gwarancyjny systemu.
2. nie mogą być sublicencjami, chyba, że udzielenie sublicencji nie ograniczy uprawnienia Zamawiającego do regulowania zagadnień licencyjnych bezpośrednio z licencjodawcą (z pominięciem sublicencjodawcy) jak również nie powstaną dodatkowe warunki wobec Zamawiającego, w przypadku, w którym z takiego uprawnienia chciałby skorzystać lub utraty praw sublicencjodawcy na udzielanie sublicencji.
Przy czym licencje na oprogramowanie „obce” i „własne” winny:
3. udzielać Zamawiającemu prawo do dostosowywania (modyfikowania sposobu działania modułów i tworzenia nowych) systemu do własnych potrzeb przy użyciu języka programowania, makr lub skryptowego poprzez dostarczony interfejs programistyczny (API);
4. postanowienia dodatkowe zapewniające Zamawiającem prawa o których mowa w pkt 3 (nie dotyczy oprogramowania „obcego”):
a. W ciągu 14 dni od podpisania przez strony Protokołu Odbioru Końcowego Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu całości Systemu w formie kodu źródłowego lub umieszczenia kodu źródłowego Systemu w zamkniętym i zaplombowanym pojemniku w depozycie Kancelarii Tajnej. Kopia umowy / protokołu umieszczenia całości Systemu w postaci kodu źródłowego w formie aktu notarialnego zostanie dołączona do zawartej Umowy.
b. W przypadku umieszczenia kodu źródłowego Sytemu w depozycie, Wykonawca zobowiązany jest na każde pisemne wezwanie Zamawiającego (wynikające z zaistniałych potrzeb w zakresie Modyfikacji wymagających dostępu do kodów źródłowych Sytemu), umożliwić Zamawiającemu realizacje tych Modyfikacji.
c. Wykonawca zobowiązany będzie do aktualizacji kodów źródłowych Systemu w depozycie, tym samym umieszczania każdej Modyfikacji, każdorazowo w terminie 14 dni od zakończenia każdego kwartału, w którym nastąpiło zmodyfikowanie kodu źródłowego.
d. Zamawiającemu nie wolno używać kodu źródłowego Systemu oraz Modyfikacji złożonych w depozycie bez zgody Wykonawcy, chyba że zajdzie jedna z przesłanek uprawniających go do odebrania kodu źródłowego z depozytu, określonych w punkcie e. W takim przypadku Zamawiający będzie uprawniony do wykorzystania Systemu i Modyfikacji w formie kodu źródłowego, a także w zakresie przystosowywania, tłumaczenia lub wprowadzania innych zmian do Systemu lub Modyfikacji, a Wykonawca zrzeka się, w zakresie dozwolonym przez prawo, wszelkich roszczeń, jakie mogą mu w związku z takim korzystaniem przysługiwać.
e. Zamawiający będzie uprawniony do odebrania kodów źródłowych z depozytu Kancelarii Tajnej, w przypadku zaistnienia któregokolwiek z następujących zdarzeń:
· wszczęcia postępowania w przedmiocie ogłoszenia upadłości Wykonawcy na wniosek złożony przez Zamawiającego lub inny podmiot niż Zamawiający w rozumieniu artykułu 4 par. 1 pkt 4 Kodeksu spółek handlowych, jeżeli postępowanie sądowe w tym przedmiocie nie zostało umorzone w terminie 90 dni od daty jego wszczęcia, lub
· wszczęcia postępowania naprawczego względem Wykonawcy, lub
· otwarcia likwidacji Wykonawcy, bez względu na przyczynę, lub
· zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej lub innego zdarzenia skutkującego wykreśleniem Wykonawcy z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego z wyłączeniem przypadków wykreślenia z rejestru z następujących przyczyn: łączenie, podział, przejęcie, lub
· zajęcia całości majątku Wykonawcy na podstawie skutecznego tytułu wykonawczego.
· Wydanie kodów źródłowych nastąpi po przedstawieniu przez Zamawiającego dokumentu lub dokumentów określających w umowie/protokole przechowania kodu źródłowego. Na Zamawiającym będzie spoczywał ciężar dostarczenia dokumentów potwierdzających zaistnienie przesłanki lub przesłanek zwalniających depozyt.
· Wykonawca zobowiązuje się złożyć do depozytu oraz utrzymywać przedmiotowy depozyt na własny koszt w okresie 5 lat od dnia złożenia depozytu. Po upływie 5 lat koszt depozytu kodu źródłowego zostanie przeniesiony na Zamawiającego.
5. obejmować możliwość przystosowywania dokumentacji do własnych potrzeb poprzez tworzenie z niej utworów pochodnych, a także ich kopiowania, i zwielokrotniania, dystrybuowania dla potrzeb funkcjonowania systemu w użytku wewnętrznym;
6. nieodpłatne dostarczenie przez licencjodawcę poprawek (łatek) do zakupionej przez Wykonawcę wersji oprogramowania;
7. licencja winna obejmować, wykorzystywanie aplikacji z jej funkcjonalnością także przez użytkowników spoza jednostek objętych niniejszym wdrożeniem w ramach realizacji zadań własnych Zamawiającego i współpracy z innymi podmiotami na poziomie realizacji tych zadań, na terytorium Polski i Niemiec. Wymaganie to nie dotyczy oprogramowania desktop
8. nieodpłatnie dostarczenie oprogramowania na nowym nośniku w przypadku jego modyfikacji w ramach umowy serwisowej lub uszkodzenia starego nośnika w terminie 30 od zaistnienia w/w przyczyny.

4.9. Szkolenia winny być organizowane w Urzędzie Miejskim w Policach lub jednostkach objętych systemem (najlepiej na stanowiskach pracy). Winny one mieć formę praktycznego wykorzystania aplikacji w zakresie wykorzystywania system na stanowisku pracy.
a) szkolenie dla użytkowników modułów - ilość godzin od 5 do 10 w zależności od stopnia trudności obsługi modułu lub potrzeby użytkowników systemu (liczba godzin winna ustalona w porozumienie z Zamawiającym,
b) szkolenie dla użytkowników stacji desktop w zakresie wprowadzania danych i opracowywania analiz dziedzinowych. - ilość osób: 3, czas szkolenia: minimum 25 godz.
c) szkolenie dla administratorów infrastruktury systemu w zakresie: instalacji, konfiguracji i backupowania, zarządzania bazą danych - ilość osób: 2, czas szkolenia: minimum 40 godz.


d) szkolenie dla administratorów PSIP w zakresie zarządzania danymi, instalacji konfiguracji, monitorowania i optymalizacji przepływu danych, modyfikacji i dostosowywania aplikacji z wykorzystaniem wbudowanego narzędzia administratora i interfejsu programistycznego oraz zapewnienia wsparcia użytkownikom systemu - ilość osób: 2, czas szkolenia: w sumie minimum 30 godz.
e) ilości szkoleń mogą być skrócone (…) na pisemne żądanie zamawiającego; W takim przypadku zamawiający ma prawo „przesunięcia” ujętych godzin na szkolenia w zakresie innych modułów;
f) terminy szkoleń winny być uzgodnione z zamawiającym na min. 2 tygodnie przed ich rozpoczęciem,
Planuje się aby ciężar wsparcia dla użytkowników systemu od początku jego eksploatacji spoczywał na komórce administrującej systemem, dla której w okresie 3 m-cy od rozpoczęcia eksploatacji systemu Wykonawca zapewni bieżące (rozumiane poprzez swobodny dostęp do konsultantów w godzinach 8.00-15.00) konsultacje telefoniczne a także w szczególnych, wymagających tego sytuacjach z wykorzystaniem zdalnego pulpitu.

4.10. Gwarancja
Wykonawca udzieli 2 letniej gwarancji na:
a) sprawność aplikacji systemu w zakresie wdrożenia oraz poprawność i zgodność z wymaganiami i przepisami prawa opracowanych danych (wg stanu prawnego na dzień zakończenia wdrożenia);
b) sprzęt informatyczny zakupiony i zainstalowany w ramach wdrożenia.
c) gwarancja obejmuje również świadczenie usług serwisowych wg zakresu określonego w pkt 4.11; po okresie gwarancyjnym świadczenie usług serwisowych możliwe będzie na podstawie odrębnie zawartej umowy, wg stawki określonej przez Wykonawcę w ofercie do niniejszego postępowania rewaloryzowanej o odpowiedni współczynnik ogłoszony przez GUS.
Okres objęty gwarancją liczony będzie od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia bez usterek.


4.11. Usługi serwisowe
Na świadczenie usług serwisowych zawierana będzie umowa obejmująca okres 12 m-cy. W okresie gwarancyjnym usługi serwisowe świadczone będą nieodpłatnie, w ramach gwarancji, z wyłączeniem ilości godzin o których mowa w lit. e niniejszego punktu, których ilość w całym okresie gwarancyjnym wyniesie 90.
W zakres usług serwisowych Wykonawcy świadczonych na rzecz przedmiotowego systemu informatycznego Zamawiającego, wchodzi:
a) usługi typu Help Desk w zakresie eksploatacji systemu, udostępniane przez linię telefoniczne i Internet
b) naprawa i usuwanie usterek, błędów i awarii systemu, powstałych w wyniku jego normalnej eksploatacji, przy czym gwarantowany czas usunięcia awarii, błędu, usterki lub przygotowania procedury awaryjnej wynosi licząc od momentu przyjęcia zgłoszenia od zamawiającego:
o dla awarii (stanu systemu lub jego części, w którym niemożliwa jest jego eksploatacja) – 12 godzin roboczych tzn. godzin liczonych w czasie pracy Urzędu Miejskiego w Policach (pon. 700-1600,wt.-śr. 700-1500 ; czw.-pt. 730-1500 ). W przypadku awarii, w sytuacjach szczególnych z punktu widzenia Zamawiającego (max. 3 razy na rok), kiedy Zamawiający postawi do dyspozycji administratora systemu w czasie poza godzinami pracy urzędu, godziny pracy urzędu wydłuża się do 1900 w dni powszednie oraz w zakresie godz. 800 - 1600 w soboty.
o dla błędu (stanu systemu lub jego części, dający błędne i niezgodne z dokumentacją wyniki działania)– 20 w/w godzin roboczych,
o dla usterki (działanie systemu lub jego części, niezgodne z dokumentacją które nie wpływa w sposób istotny na wyniki jego działania) – 42 w/w godziny robocze,
c) Zamawiający dopuszcza możliwość korzystania ze zdalnego dostępu do infrastruktury PSIP przez połączenie szyfrowane;
d) wdrożenie systemu zarządzania problemami,
e) aktualizację dokumentacji w zakresie wprowadzonych przez Wykonawcę zmian w ramach umowy serwisowej,
f) zapewnienie puli 80 roboczo-osobo-godzin, (dla których Wykonawca określi w ofercie stawkę) na każde 6 m- cy obowiązywania umowy serwisowej, w ramach których Zamawiającego może zlecać Wykonawcy wykonanie prac związanych z uzupełnianiem, usprawnianiem, przystosowaniem systemu do jego rozbudowy i rozwoju (…) lub jego modyfikacją (…). Nie wykorzystanie wszystkich godzin w danym półroczu powoduje przejście pozostałych godzin na półrocze kolejne.
g) zapewnienie 10 godzin szkolenia na każde 6 m- cy gwarancji lub odrębnejania odrębnej umowy serwisowej dla administratorów systemu (2 osoby) w miejscu wskazanym przez Wykonawcę na terenie kraju (w sytuacji konieczności dojazdu pow. 30 km od Szczecina i Polic koszty pobytu po połowie pokrywają Wykonawca i Zamawiający) w zakresie administrowania oraz modyfikacji i dostosowywania aplikacji z wykorzystaniem wbudowanego narzędzia administratora i interfejsu programistycznego;
h) dokonywanie raz na kwartał bieżącej konserwacji oprogramowania,
i) monitorowanie ewentualnych zagrożeń pracy systemu
j) dokonywanie ewentualnej archiwizacji / dearchwizacji po awariach
k) dokonywanie lub wsparcie instalacji/deinstalacji oprogramowania wg zaistniałych potrzeb związanych z prawidłową eksploatacją
l) (…)
m) konsultacje w ramach eksploatowanego sprzętu
n) doradztwo w zakresie rozwoju systemu
o) doradztwo przy zakupie nowych urządzeń i oprogramowania związanego z funkcjonowaniem systemu
p) doradztwo w zakresie rozwoju sieci komputerowych przewodowych i bezprzewodowych
q) raz na kwartał przegląd infrastruktury i sprzętu IT w celu wdrażania usprawnień funkcjonowania systemu
r) raz na kwartał monitorowanie serwerów w celu oceny sprawności funkcjonowania systemu i jego optymalizacji
s) (…)
t) (…)
Wykonawca gwarantuje możliwość świadczenia w/w usług serwisowych (w ramach umów rocznych) wg stawek i zakresu usług przyjętych w ofercie. Stawki mogą być rewaloryzowane w oparciu wskaźnik ogłaszane przez GUS.

5. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
5.1. Zakłada się realizację prac wdrożeniowych w 5 etapach, po realizacji, których będą następowały częściowe płatności za ich wykonanie. Zestawienie etapów prac zawiera załącznik ETAPY. Realizacja prac winna przebiegać zgodnie z tym harmonogramem.
5.2. Termin wykonania wdrożenia do 30 października 2010r.

6. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERT, INFORMACJE NT. MIEJSCA I SPOSOBU ICH SKŁADANIA ORAZ OTWARCIA I ZASAD OCENY określa załącznik OFERTA
7. WADIUM I ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
7.1.Wadium w wysokości 25 000,00 zł (dwadzieścia pięć tysięcy złotych) należy wnieść w terminie do 18.12.2009r. godz. 1045.
Wadium można wnieść w pieniądzu wyłącznie przelewem, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, lub gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) . Wadium w pieniądzu należy wnosić przelewem na konto wadiów i kaucji Urzędu Miejskiego w Policach w Banku PKO BP I o/Szczecin. Nr konta: 79 1020 4795 0000 9102 0009 0886.
Poręczenia instytucji kredytowych obejmować winny czas związania Wykonawcy ofertą. Potwierdzenie wniesienia wadium powinno być opisane nazwą zamówienia: „Budowa i wdrożenie systemu informacji przestrzennej w Policach.”.
7.2. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zaistnieją okoliczności określone w art. 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz 1655 z zm.), a w szczególności jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówi podpisania umowy na wykonanie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) zawarcie umowy na wykonanie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
7.3. Wykonawca dołączy do oferty informację o nazwie banku (z nazwą oddziału) oraz nr konta, na który Zamawiający dokona zwrotu wadium wniesionego w pieniądzu.
7.4. Nie wymaga się wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. W celu zabezpieczenia pokrycia ewentualnych roszczeń wynikłych podczas realizacji wdrożenia oraz w okresie gwarancyjnym, Wykonawca winien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
W okresie realizacji wdrożenia na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000 PLN, natomiast w 2 letnim okresie gwarancyjnym wymagane jest posiadanie polisy na kwotę nie mniejszą niż 300 000 PLN.
8. Warunki finansowania
Rozliczenie wynagrodzenia za prace nastąpi w 4 transzach, po zakończeniu kolejnych etapów wdrożenia określonych w harmonogramie stanowiącym załącznik do umowy. Poszczególne płatności będą realizowane wg kosztów zestawionych ze specyfikacji kosztów przedstawianej przez Wykonawcę.
9. Do kontaktu z Wykonawcami upoważniony jest zastępca Naczelnika Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Policach Andrzej Haba, pok. 205, ul. Bankowa 18, tel. 091 43 118 65. Obowiązuje pisemność postępowania.
10. Zapytania i wyjaśnienia.
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający zobowiązany jest niezwłocznie udzielić wyjaśnień, chyba, że prośba o wyjaśnienie wpłynęła do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem otwarcia ofert. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawnienia źródła zapytania oraz zamieszcza na stronie internetowej, na której zamieszczona była specyfikacja.
11. Wykonawca zostaje związany swoją ofertą przez okres 60 dni od upływu terminu składania ofert.
12. Rozliczenia między zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w polskiej walucie.
13. Przewiduje się udzielenie zamówienia publicznego uzupełniającego.
14. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest do zawarcia umowy zgodnej z warunkami określonymi w SIWZ, w terminie nie dłuższym niż 10 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, chyba, że wpłynie protest.
15. Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych.

załączniki:

1. DEFINICJE
2. PROCEDURY
3. WYMAGANE FUNKCJE
4. MODUŁY
5. BAZY
6. ETAPY
7. WYMAGANIA TECHNICZNE
8. OFERTA
9. ELEMENTY OPCJONALNE
10. WYTYCZNE TECHNICZNE
11. EKSPERTYZA TEHNICZNA
12. Pikiety_uzbr_podzmne

Z-ca Burmistrza

mgr Jakub Pisański

Informacja o wyborze oferty

Zmiany ogłoszenia

Pliki do pobrania:

Załączniki

SIWZ.doc doc, 216 kB
Moduły.doc doc, 213 kB
Bazy.doc doc, 485 kB
Etapy.doc doc, 37 kB
OFERTA.doc doc, 69 kB
zmiana.pdf pdf, 70 kB
BIP.doc doc, 86 kB
BIP2.doc doc, 32 kB
BIP.doc doc, 37 kB

Powiadom znajomego