W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Wydział Oświaty i Kultury

Wydział Oświaty i Kultury
Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police
naczelnik: Witold Stefański
tel. (91) 43 11 808
e-mail: witold.stefanski@police.pl

ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU

Do zakresu działania Wydziału Oświaty i Kultury należy w szczególności:

  1. opracowywanie koncepcji funkcjonowania oświaty, kultury, sportu i turystyki w Gminie Police oraz przygotowywanie propozycji rozwiązań merytorycznych dla jej organów;
  2. nadzór nad działalnością żłobka, przedszkoli, szkół podstawowych, Biblioteki im. Marii Skłodowskiej-Curie w Policach, Miejskiego Ośrodka Kultury w Policach, Ośrodka Sportu i Rekreacji w Policach, kontrola nadzorowanych placówek, przedstawianie propozycji zaleceń pokontrolnych organom gminy;
  3. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem żłobka, przedszkoli, publicznych szkół podstawowych i gminnych instytucji kultury oraz zapewnienie im odpowiednich warunków działania i rozwoju;
  4. prowadzenie spraw związanych z elektronicznym Systemem Informacji Oświatowej (SIO), w tym:
    1. weryfikowanie i potwierdzanie prawdziwości danych zawartych w zestawieniach liczby uczniów i liczby etatów nauczycieli, niezbędnych do dokonania podziału części oświatowej subwencji ogólnej między poszczególne jednostki samorządu terytorialnego,
    2. weryfikowanie danych na potrzeby podziału kwoty dotacji celowej z budżetu państwa na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego,
    3. rozpatrywanie wniosków o dostęp do SIO i nadawanie uprawnień dostępu,
    4. analizowanie raportów, RSPO (rejestr szkół i placówek oświatowych), zbioru danych jednostek, zbioru danych o nauczycielach i zbioru danych o uczniach,
    5. opracowywanie zestawień liczby uczniów i oddziałów w poszczególnych placówkach w danym roku szkolnym;
  5. opracowywanie metryczki subwencji oświatowej w podziale na poszczególne placówki oświatowe;
  6. organizowanie dowozu zamieszkałych na terenie Gminy Police uczniów do placówek oświatowych, w tym:
    1. opracowywanie tras dowozu,
    2. weryfikowanie wniosków o zapewnienie bezpłatnego dowozu oraz wniosków o zwrot kosztów dowozu organizowanego przez rodziców/opiekunów prawnych ucznia,
    3. zawieranie i rozliczanie umów z przewoźnikami na usługę dowozu,
    4. zawieranie i rozliczanie umów z opiekunami prawnymi uczniów, celem zwrotu kosztów dowożenia,
    5. zawieranie i rozliczanie umów z opiekunami na trasie busa gminnego;
  7. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym:
    1. stypendiów szkolnych,
    2. zasiłków szkolnych;
  8. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów i nagród sportowych;
  9. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów artystycznych i nagród w zakresie kultury;
  10. prowadzenie rejestru instytucji kultury;
  11. prowadzenie spraw związanych ze wspieraniem doskonalenia zawodowego nauczycieli;
  12. prowadzenie ewidencji niepublicznych przedszkoli i szkół podstawowych;
  13. prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez dzieci zamieszkałe na terenie Gminy Police, w tym prowadzenie egzekucji administracyjnej obowiązków o charakterze niepieniężnym;
  14. prowadzenie spraw związanych ze standardami ochrony małoletnich w oświacie, w tym kontrola wykonywania obowiązku wprowadzenia standardów oraz weryfikacji personelu w rejestrach;
  15. prowadzenie spraw sportu szkolnego, turystyki i wypoczynku;
  16. opiniowanie planów remontów i inwestycji nadzorowanych placówek;
  17. zatwierdzanie rocznych arkuszy organizacji szkoły podstawowej i przedszkola;
  18. prowadzenie spraw osobowych dyrektorów nadzorowanych placówek, w tym opiniowanie w sprawach powierzania i odwoływania z funkcji kierowniczych w przedszkolach i szkołach podstawowych oraz prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawie wniosku rady pedagogicznej o odwołanie dyrektora z pełnionej funkcji;
  19. przygotowanie pierwszego statutu dla nowo zakładanych szkół podstawowych i przedszkoli;
  20. przygotowywanie projektu budżetu na potrzeby oświaty, kultury, sportu i turystyki;
  21. opiniowanie wydatków na potrzeby oświaty, kultury, sportu i turystyki zawartych w budżecie gminy, a nieprzewidzianych w budżetach jednostek nadzorowanych;
  22. przygotowywanie propozycji wielkości dotacji z budżetu gminy niepublicznym przedszkolom, niepublicznym szkołom podstawowym, organizacjom pozarządowym;
  23. współpraca z urzędami, instytucjami, organizacjami i podmiotami zewnętrznymi w zakresie spraw prowadzonych przez Wydział.

Pracownicy:

Witold Stefański (naczelnik) - tel. (91) 43 11 808, witold.stefanski@police.pl

Katarzyna Skowroń-Giniewska (główny specjalista) - tel. (91) 43 11 806, k.skowron-giniewska@police.pl

Przemysław Korotkiewicz (główny specjalista) - tel. (91) 43 11 806, p.korotkiewicz@police.pl

Aurelia Wójtowicz (główny specjalista) - tel. (91) 43 11 807, aurelia.wojtowicz@police.pl

Wioleta Evangelopoulou (główny specjalista) - tel. (91) 43 11 807, wioleta.evangelo@police.pl

Joanna Sierakowska (główny specjalista) - tel. (91) 43 11 884, j.sierakowska@police.pl

Katarzyna Sierakowska (główny specjalista) – tel. (91) 43 11 884, k.szczygielska@police.pl

Powiadom znajomego