Wydział Spraw Obywatelskich
Wydział Spraw Obywatelskich
Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police
dyrektor: Katarzyna Szkaplewicz-Doba
Tel. 91 43 11 801
e-mail: katarzyna.doba@police.pl
Do zakresu działania Wydziału Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
Ewidencja ludności:
- Przyjmowanie i rejestracja danych niezbędnych do zameldowania na pobyt stały i czasowy lub wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego.
- Rejestracja zgłoszeń meldunkowych cudzoziemców; wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu i wymeldowaniu z pobytu stałego i czasowego, zamieszkaniu poza granicami RP oraz pełnego lub częściowego odpisu danych osobowych z rejestru Mieszkańców i z rejestru PESEL.
- Nadawanie nr PESEL dla obywateli polskich i obcokrajowców przy zameldowaniu oraz na podstawie odrębnych przepisów.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania oraz anulowania czynności materialno-technicznej polegającej na zarejestrowaniu faktu zameldowania na pobyt stały lub czasowy.
- Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL.
- Przekazywania danych do Rejestru Danych Kontaktowych oraz ich aktualizowanie lub usuwanie.
- Rejestracja , nadanie nr Pesel, statusu UKR i aktualizacja danych obywateli Ukrainy.
- Zastrzeganie numeru PESEL.
Dowody osobiste:
- Przyjmowanie wniosków, wydawanie i wymiana dowodów osobistych.
- Nadawanie numeru Pesel przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
- Przyjmowanie zgłoszeń o utracie i uszkodzeniu dowodu osobistego.
- Wydawanie dowodów osobistych przy współpracy z Centrum Personalizacji Dokumentów.
- Unieważnianie dowodów osobistych.
- Wprowadzanie i przetwarzanie danych w Rejestrze Dowodów Osobistych.
- Wydawanie zaświadczeń zawierających dane przetwarzane w Rejestrze Dowodów Osobistych.
- Udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
- Archiwizacja dokumentacji związanej z dowodami osobistym.
- Przekazywanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych oraz ich aktualizowanie lub usuwanie.
- Rejestracja i aktualizacja danych obywateli Ukrainy.
Zadania realizowane w związku z organizacją wyborów do Sejmu, Senatu, Prezydenta RP, organów jednostek samorządu terytorialnego, referendów w tym m.in.:
- Prowadzenie CRW.
- Sporządzanie spisu wyborców.
- Wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania.
- Przyjmowanie oświadczeń o udzieleniu i przyjęciu pełnomocnictwa do głosowania.
- Sporządzanie aktów pełnomocnictwa do głosowania.
- Wydawanie decyzji o ujęciu w stałym obwodzie głosowania.
Zadania realizowane przez wydział:
- Współdziałanie z Policją, Strażą Miejską, organami ochrony pożarowej, WOPR.
- Współpraca z organami ochrony pożarowej, Ochotniczymi Strażami Pożarnymi z terenu gminy Police.
- Współpraca w zakresie organizacji komunikacji na terenie gminy.
- Wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez masowych.
- Wydawania pozwoleń na zgromadzenia i nadzór nad ich przebiegiem.
- Sprawy repatriacji.
- Prowadzenie rejestracji na potrzeby założenia ewidencji wojskowej oraz prowadzenia kwalifikacji wojskowej.
- Przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej.
- Prowadzenie wykazu osób o nieuregulowanym stosunku do powszechnego obowiązku obrony.
Pracownicy:
Katarzyna Szkaplewicz-Doba (dyrektor wydziału) 91 431 18 01, katarzyna.doba@police.pl
Małgorzata Kempisty (z-ca dyrektora)- tel. 91 431 18 22, malgorzata.kempisty@police.pl
Katarzyna Kamińska (główny specjalista)- tel. 91 431 18 05, katarzyna.kaminska@police.pl
Anna Sosnowska (inspektor) - tel. 91 431 18 05, anna.sosnowska@police.pl
Natalia Hlek (podinspektor) – tel. 91 431 18 04, natalia.hlek@police.pl
Kornelia Kiryjczuk (referent) – tel. 91 431 18 04, kornelia.kiryjczuk@police.pl
Magdalena Zimna (główny specjalista) - tel. 91 431 18 11,12 magdalena.zimna@police.pl
Renata Małodobra (inspektor) - tel. 91 431 18 11,12, renata.malodobra@police.pl
Wioletta Stasiełuk (inspektor) - tel. 91 431 18 11,12, wioletta.stasieluk@police.pl