TI.7013.11.2018 Zmiany w SIWZ w załączniku
Wersja strony w formacie XMLZamówienie na | przebudowa remizy OSP w Tanowie |
---|---|
Status zamówienia | rozstrzygnięte |
Nr sprawy | TI.7013.11.2018 Zmiany w SIWZ w załączniku |
Zamawiający | Burmistrz Polic |
Tryb zamówienia | Przetarg nieograniczony |
Wartość zamówienia | Poniżej kwot określonych na podst. art. 11 ust. 8 ustawy PZP |
Termin składania ofert | |
Sposób składania ofert | Urząd Miejski w Policach, 72-010 Police, ul. Stefana Batorego 3, pokój nr 30 (sekretariat) |
o wartości poniżej kwot określonych w przepisach na podstawie art. 11 ust. 8 PZP na
1. Prowadzący postępowanie: Urząd Miejski w Policach Wydział Techniczno-Inwestycyjny (ul. Bankowa 18, 72-010 Police, tel: 091 43 118 65, fax: 091 43 118 71)
2. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna na stronie internetowej Zamawiającego – www.police.pl .
3. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa remizy OSP w Tanowie.
4. Wspólny słownik zamówień (CPV): 45.26.20.00; 45.26.10.00; 45.40.00.00; 45.41.00.00; 45.42.00.00; 45.43.00.00; 45.44.00.00; 45.45.00.00.
5. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych i wariantowych.
6. Wymagany termin wykonania zamówienia – 31 lipca 2019 roku.
7. Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 30 000 PLN.
8. Nie przewiduje się zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
9. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postepowaniu:
1) nie podlegają wykluczeniu z art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz z art. 24 ust. 5 pkt 1,2 i 4 ustawy PZP,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu:
a/ dot. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie;
b /dot. zdolności technicznej lub zawodowej – tj. wykonawcy, którzy: nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie (zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli) co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie,
nadbudowie, rozbudowie, przebudowie i zmianie sposobu użytkowania budynku użyteczności publicznej, o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 200 m2.
c/ dysponują osobami posiadającymi kwalifikacje, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do kierowania robotami budowlanymi przy realizacji przedmiotowego
zamówienia.
10. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 ustawy PZP tj. Zamawiający wykluczy z
postępowania Wykonawcę:
1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie
wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, z
późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie
przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo
upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.) – art. 24 ust. 5 pkt 1) PZP,
2) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego
niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych – art. 24 ust. 5 pkt 2) PZP,
3) który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą
z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4 PZP, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania – art. 24 ust. 5 pkt 4) PZP,
11. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia:
11.1. DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ – dot. wszystkich wykonawców
1) Wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru – zał.1 do SIWZ).
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania (wg wzoru – zał.2 do SIWZ).
3) Dowód wniesienia wadium wraz ze wskazaniem rachunku bankowego, na który Zamawiający winien zwrócić wadium (w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu).
4) Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, w przypadku:
a) podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru (pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy).
b) podmiotów występujących wspólnie (pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w
postępowaniu – zgodnie z art. 23 ustawy PZP).
11.2. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ W TERMINIE 3 DNI OD ZAMIESZCZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ ZAMAWIAJĄCEGO WYKAZU
ZŁOŻONYCH OFERT WRAZ Z INFORMACJĄ, O KTÓREJ MOWA W ART. 86 UST. 5 PZP – dot. wszystkich wykonawców.
1) Oświadczenie dot. przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP (wg wzoru – zał. 3 do SIWZ).Wraz ze złożeniem oświadczenia,
wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
11.3. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO – dot. wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza
1) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności
wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu.
2) Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu.
3) Wykaz robót budowlanych (wg. wzoru – zał. 4 do SIWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa
budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były
wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
W przypadku korzystania przez Wykonawcę ze zdolności technicznych innych podmiotów, należy złożyć:
-zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia wraz z informacją o sposobie wykorzystania zasobów innego
podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego (wg wzoru – zał. 6 do SIWZ),
- oświadczenie tych podmiotów o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania.
4) Oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych Wykonawcy lub kadry. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wykształcenia i kwalifikacji
zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy (wg wzoru – zał. 5 do SIWZ).
12. Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany wg kryteriów: Cena – 60%, Okres gwarancji– 40%,
13. Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24a ust. 1 i 2 ustawy PZP.
14. Nie przewiduje się udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6.
15. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy polegających na wprowadzeniu
zmian w zakresie terminu realizacji Przedmiotu Umowy, w zakresie zmiany sposobu wykonania robót oraz w zakresie zmiany wynagrodzenia.
15.1 Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 PZP, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian Umowy:
1) w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy:
a)wystąpi konieczność wykonania zamówienia dodatkowego lub robót zamiennych, które będą miały wpływ na przedłużenie terminu zakończenia zadania;
b)wystąpi konieczność leżąca po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymania robót przez Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w
dokumentacji projektowej,
c)wystąpią szczególne warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią przewidziana w dokumentacji projektowej i warunkach
STWiORB. Wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z okresem wstrzymania ich wykonania. Na tę okoliczność kierownik budowy sporządzi wpis do dziennika budowy,
który potwierdzi przedstawiciel Zamawiającego;
2) w zakresie zmiany Wynagrodzenia:
a)w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, Wynagrodzenie ulegnie zmianie, adekwatnie do zmiany wysokości stawki podatku od towarów i usług, jeżeli zmiana ta
będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę;
b)w przypadku zmiany sposobu wykonania umowy lub rezygnacji przez Zamawiającego z wykonania części przedmiotu umowy – o kwotę wynikającą z tych zmian, przy czym
punktem wyjścia do ustalenia nowego wynagrodzenia będą ceny wynikające z oferty, a w przypadku braku możliwości ustalenia takich cen, na podstawie cen wynikających z
katalogu SEKOCENBUD;
c)polegające na zwiększeniu wysokości wynagrodzenia w przypadku, zmiany zakresu przedmiotu umowy, o kwotę wynikającą z tych zmian, przy czym punktem wyjścia do
ustalenia nowego wynagrodzenia będą ceny wynikające z oferty, a w przypadku braku możliwości ustalenia takich cen, na podstawie cen wynikających z katalogu SEKOCENBUD;
3) w zakresie zmiany sposobu spełnienia świadczenia:
a)konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji gdyby
zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy;
b)konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
c)konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych z uwagi na czasową lub całkowitą niedostępność materiałów
lub technologii (np. zaprzestania produkcji);
15.2.Zmiana terminu ważności zabezpieczenia należytego wykonania umowy w przypadku zmiany terminu realizacji zamówienia. Jeżeli strona trzecia, od której zależy przedłużenie
ważności zabezpieczenia nie wyda zgody na takie przedłużenie, Wykonawca zobowiązany będzie skorzystać z innych form zabezpieczenia.
15.3.Strony dopuszczają również możliwość:
1) wykonywania przy pomocy Podwykonawców robót stanowiących przedmiot umowy, co do których Wykonawca w Ofercie oświadczył, że będzie je wykonywał osobiście, jeżeli
będzie to konieczne dla terminowego ich wykonania lub wprowadzenie Podwykonawcy zapewni wykonanie zobowiązań wynikających z umowy;
2) zmiany osób sprawujących samodzielne funkcje techniczne, ujętych w wykazie osób złożonych przez Wykonawcę. Nowe proponowane osoby musza spełniać wymagania opisane
w SIWZ. Zmiana osób wymaga zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności;
15.4.Zmiana innych warunków umowy, jeżeli w chwili zawarcia umowy nieznane były fakty mające na nie wpływ lub zakres zmian spowoduje następstwa korzystne dla zamawiającego;
15.5.Strona występująca o zmiany postanowień niniejszej Umowy, zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności stanowiących przesłankę do zmiany. Wniosek o
zmianę postanowień niniejszej Umowy musi być złożony na piśmie;
16. Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Policach, 72-010 Police, ul. Stefana Batorego 3, pokój nr 30 (sekretariat) do dnia 11.09.2018 r. do godz. 9:30.
17. Otwarcie ofert w Urzędzie Miejskim w Policach, 72-010 Police, ul. Stefana Batorego 3, pokój nr 32 w dniu 11.09.2018 r. o godz. 10:00
18. Okres związania ofertą wynosi 30 dni.
19. Nie zamierza się zawierać umowy ramowej ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
20. Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
21. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych 28.08.2018 roku
|
Police, dnia 28.08 .2018 roku |
BURMISTRZ POLIC
Władysław Diakun |