Pozwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej
POZWOLENIE NA PRZEPROWADZENIE IMPREZY MASOWEJ
PODSTAWA PRAWNA:
art. 24-30 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 616)
WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
- załączniki do wniosku:
- Opinia właściwego miejscowo Komendanta Policji,
- Opinia właściwego miejscowo Komendanta Państwowej Powiatowej Straży Pożarnej,
- Opinia właściwego miejscowo Kierownika Pogotowia Ratunkowego,
- Opinia właściwego miejscowo przedstawiciela Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
- Graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa zawierający:
- oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
- oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
- oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
- informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym podzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
- Regulamin obiektu wraz z z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
- Program i regulamin imprezy masowej ewentualnie terminarz imprez masowych odbywających się według ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy masowej,
- Informacja o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informacja o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku oraz informacja o liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej,
- Informacja o stanie liczebnym, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służb porządkowych i informacyjnych,
- Wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej,
- Pisemna instrukcja określająca zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy,
- Szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia,
- Polisa ubezpieczeniowa organizatora imprezy ubezpieczająca go od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprezy, na którą wstęp jest odpłatny,
- Informacja o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.
TERMIN ZAŁATWIENIA:
Wydanie zezwolenia lub odmowa jego wydania nastąpi co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
TRYB ODWOŁAWCZY:
odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Polic, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania jeżeli jest zgodna z żądaniem strony (art. 130 § 4 kpa).
UWAGI:
wniosek o wydanie zezwolenia należy złożyć nie później niż 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy. Opinie: organizator dołącza do wniosku niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
OPŁATY:
82 zł za zezwolenie opłata na konto bankowe
17 zł za pełnomocnictwo
PKO SA II Oddział Szczecin 71 1240 3927 1111 0010 6012 9650
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Urzędu Miejskiego Police, pok.3c.
Informacja Tel. 91 43 11 811