Wydział Organizacyjno - Prawny
Wydział Organizacyjno-Prawny
Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police
dyrektor: Maciej Usewicz
tel. 91 431 18 57
e-mail: maciej.usewicz@police.pl
Do zakresu działania wydziału Organizacyjno-Prawnego należy w szczególności:
- obsługa merytoryczna oraz organizacyjno-techniczna Rady Miejskiej, jej komisji i radnych,
- prowadzenie rejestru uchwał rady, w tym przepisów gminnych i zarządzeń burmistrza,
- prowadzenie prac związanych z przeprowadzeniem wyborów:
- Prezydenta RP, do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej;
- Parlamentu Europejskiego;
- wyborów samorządowych;
- jednostek pomocniczych;
- ławników sądów powszechnych;
- organizowanie i przeprowadzanie referendum ogólnokrajowego lub gminnego, konsultacji społecznych;
- prowadzenie spraw jednostek pomocniczych rad osiedli i sołectw;
- prowadzenie ewidencji i nadzór nad terminowym załatwianiem interpelacji;
- opracowywanie projektu statutu gminy oraz innych dokumentów dotyczących funkcjonowania Gminy i Urzędu;
- prowadzenie rejestrów skarg, przyjmowanie skarg, prowadzenie postępowań wyjaśniających;
- rowadzenie centralnego rejestru petycji;
- zapewnienie obsługi sekretarskiej burmistrza i jego zastępców;
- prowadzenie kancelarii Urzędu Miejskiego w Policach, w tym przyjmowanie, rozdział i wysyłka korespondencji oraz prowadzenie punktu informacyjnego dla interesantów;
- prowadzenie spraw finansowo-budżetowych Wydziału Organizacyjno-Prawnego, Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii;
- współdziałanie z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Pełnomocnikiem Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie realizacji zadań wynikających z ustaw: o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, o przeciwdziałaniu narkomanii, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
- przygotowywanie materiałów do sprawozdań składanych przez Burmistrza,
- uczestnictwo w postępowaniu o udzielanie zamówień publicznych we współpracy z Wydziałami Urzędu, organizacja przetargów, szkolenie w zakresie stosowania przepisów o zamówieniach publicznych,
- współpraca z podmiotami prowadzącymi opiekę zdrowotną na terenie Gminy, z organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz ochrony zdrowia, pomocy społecznej i innymi,
- inicjowanie programów zdrowotnych na terenie Gminy,
- wydawanie decyzji stwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego i Rady Seniorów Gminy Police,
- prowadzenie spraw związanych ze składaniem projektów do budżetu obywatelskiego i głosowaniem nad budżetem obywatelskim,
- pełnienie funkcji kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane,
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórką „Archiwista – koordynator czynności kancelaryjnych”,
- wyposażanie Urzędu Miejskiego w Policach oraz zaopatrywanie w materiały biurowe, czystościowe itp.,
- utrzymanie lokali urzędowych we właściwym stanie technicznym i sanitarnym;
- likwidacja mienia Urzędu Miejskiego w Policach, Straży Miejskiej, Ochotniczych Straży Pożarnych, rad osiedli i sołectw oraz przekazywanie zbędnego mienia;
- ochrona mienia Urzędu Miejskiego w Policach,
- załatwianie spraw związanych z zamawianiem pieczęci dla Urzędu Miejskiego w Policach i pracowników (w tym ustalanie treści, zamawianie, wydawanie, zwroty, ewidencja),
- prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi;
- prowadzenie spraw związanych z godłem państwowym i tablicami urzędowymi, flagą państwową, dekorowanie budynku z okazji m.in. świąt państwowych, uroczystości, rocznic, wizyt,
- prowadzenie spraw z zakresu transportu własnego Urzędu,
- koordynowanie spraw związanych z dostępnością dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Pracownicy:
Maciej Usewicz (dyrektor wydziału) - tel. 91 431 18 57; maciej.usewicz@police.pl
Katarzyna Golema (z-ca dyrektora) - tel. 91 431 18 88; katarzyna.golema@police.pl
Ewelina Mróz (inspektor) - tel. 91 431 18 15; ewelina.mroz@police.pl
Agnieszka Maciuszonek (podinspektor) - tel. 91 431 18 15; agnieszka.maciuszonek@police.pl
Zofia Pasik (główny specjalista) - tel. 91 431 18 23; zofia.pasik@police.pl
Kamila Zawadzka (główny specjalista) - tel. 91 431 18 23; kamila.zawadzka@police.pl
Joanna Kolesińska (główny specjalista) - tel. 91 431 18 24; joanna.kolesinska@police.pl