Burmistrz Polic

ul. Stefana Batorego 3, 72-010 Police, tel. +48 914311830, faks +48 914311832,

na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych

(tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.),

ogłasza przetarg nieograniczony

o wartości zamówienia poniżej kwot określonych w przepisach na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych   

na

 MODERNIZACJA NAWIERZCHNI BIEŻNI OKRĘŻNEJ NA TERENIE KOMPLEKSU SPORTOWO-REKREACYJNEGO PRZY UL. PIASKOWEJ W POLICACH

 

  1. 1.             Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ) zamieszczona będzie na stronie internetowej: www.police.pl.
  2. 2.             Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące wymianę nawierzchni poliuretanowej areny lekkoatletycznej o powierzchni około 5 750 m2 (bieżnia lekkoatletyczna, skocznia do skoku w dal i trójskoku, rzutnia do pchnięcia kulą, boisko do gry w koszykówkę, boisko do gry w siatkówkę).

Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został poprzez:

-     dokumentację projektową pn. Remont nawierzchni sportowych na terenie kompleksu rekreacyjno-sportowego przy ul. Piaskowej w Policach opracowanej przez Pracownię Projektową MILO7 z siedzibą w Szczecinie przy ul. Sowińskiego 24,

-     specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,

stanowiących załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

  1. 3.             Nie dopuszcza się składania ofert częściowych i wariantowych.
  2. 4.             Wymagany termin wykonania zamówienia –  30 czerwiec 2015 r.
  3. 5.             O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

-               posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - Zamawiający nie precyzuje żadnych wymagań dotyczących tego warunku, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny,

-               posiadania wiedzy i doświadczenia - Zamawiający wymaga w tym zakresie od wykonawcy spełnienia następującego warunku szczegółowego tj. wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem wykonanie nowej lub wymianę nawierzchni poliuretanowej areny lekkoatletycznej o powierzchni minimum 4 000 m2,

-               dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – Zamawiający wymaga w tym zakresie od wykonawcy spełnienia następującego warunku szczegółowego tj. wykonawca wykaże, że osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialna za kierowanie robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiada wymagane uprawnienia,

-               sytuacji ekonomicznej i finansowej – Zamawiający wymaga w tym zakresie od wykonawcy spełnienie następującego warunku szczegółowego tj. wykonawca powinien posiadać środki finansowe na realizację zamówienia lub zdolność kredytową w wysokości minimum  500 000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków winien spełniać, co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, aw przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów dodatkową informację, co do formy ich przekazywania.

  1. 6.            Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

6.1.       W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, wykonawca wraz z ofertą składa:

-               oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (oryginał),

-               wykaz robót budowlanychwykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wrazz podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,

-               wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,

-               oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

-               informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy - wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

6.2.       W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, należy złożyć następujący dokumenty, z zachowaniem sposobu reprezentacji:

-               oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,

-               aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp,

-               aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

-               aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

6.3.       Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

6.4.       Zamawiający żąda ponadto, złożenia wraz z ofertą dokumentów potwierdzających, że oferowane roboty budowlane odpowiadają określonym przez niego wymaganiom. Do oferty należy załączyć dokumenty dotyczące nawierzchni poliuretanowej:

-               Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 14877:2008, lub aprobata techniczna ITB, lubrekomendacja techniczna ITB, lubwyniki badań specjalistycznego laboratorium (np. Labosport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd) potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni lub dokument równoważny.

-               Karta techniczna oferowanej nawierzchni, potwierdzona przez jej producenta.

-               Atest PZH lub dokument równoważny dla oferowanej nawierzchni.

-               Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię.

6.5.       Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie poprzez sprawdzenie kompletności, poprawności oraz aktualności złożonych oświadczeń i dokumentów – metoda spełnia/nie spełnia.

  1. 7.             Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 20 000,00 zł (złożone w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp).
  2. 8.             Kryteria oceny ofert i znaczenie wagowe: 

-               cena ofertowa – 90%

-               okres gwarancji i rękojmi – 10%.

  1. 9.             Oferty należy składać w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Policach, 72-010 Police, ul. Stefana Batorego 3 (pokój  nr 30) do dnia 04.05.2015 r. do godz. 930.
  2. 10.         Okres związania ofertą wynosi 30 dni.
  3. 11.         Nie zamierza się zawierać umowy ramowej ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
  4. 12.         Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
  5. 13.         Zamawiający nie przewiduje udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych zamówienia uzupełniającego.
  6. 14.         Zamawiający zastrzega możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, pod następującymi warunkami:

14.1.   Zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności:

-                wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, potwierdzonych przez Zamawiającego na piśmie pod rygorem nieważności, uniemożliwiających dochowanie wymogów technologicznych wykonywanie robót,

-                wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,

-                zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji na wniosek Zamawiającego,

-                w razie konieczności działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć,

-                w razie zaistnienia zdarzeń niezależnych od stron, po dacie zawarcia umowy, o charakterze działania siły wyższej.

14.2.   Zmiany wysokości kwoty brutto wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku VAT dokonanej ustawą z zastrzeżeniem, że zmiana wysokości kwoty brutto wynagrodzenia może obejmować tylko część należną za roboty wykonane po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku VAT.

14.3.   Zmiany parametrów technicznych przedmiotu zamówienia – w przypadku gdy z przyczyn technicznych (w szczególności zakończenia produkcji lub niedostępności na rynku urządzenia zaoferowanego w ofercie) konieczne jest dokonanie zmiany np. rodzaju/modelu/typu, a parametry te będą nie gorsze niż parametry zaproponowanego w ofercie urządzenia.

14.4.   Zmiana osoby pełniącej funkcje kierownika budowy lub robót w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności:

-                nie wykonywania lub nienależytego wykonywania swoich obowiązków wynikających z umowy,

-                śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych,

-                jeżeli zmiana jest konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy.

14.5.   Zmian ilościowych zamawianych robót w zakresie poszczególnych rodzajów robót, przy zachowaniu ogólnej wartości zamówienia zastrzeżonej dla Wykonawcy w umowie cenie ryczałtowej w wyniku zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy.

14.6.   Zmian innych warunków umowy, jeżeli w chwili zawarcia umowy nie znane były fakty mające na nie wpływ lub zakres zmian spowoduje następstwa korzystne dla Zamawiającego.

14.7.   Z przyczyn określonych w pkt. 14.1 dopuszczalna będzie także zmiana postanowień umowy obejmująca wydłużenie terminu ważności zabezpieczeń należytego wykonania umowy. Jeżeli strona trzecia, od której zależy przedłużenie ważności zabezpieczenia nie wyda zgody na takie przedłużenie, Wykonawca zobowiązany będzie skorzystać z innych form zabezpieczenia. 

14.8.   Zmiana treści umowy wymagała będzie formy pisemnej pod rygorem nieważności.

  1. 15.         Zadanie współfinansowane jest ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach Programu Rozwoju Inwestycji Sportowych.
  2. 16.         Ogłoszenie o zamówieniu opublikowano w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 17.04.2015 r.


Załączniki:

SIWZ
rys.nr1
rys.nr2
rys.nr3
rys.nr4
Wyniki badan
Sprawozdanie
Przedmiar robót
Specyfikacja techniczna
Wyjaśnienia Zamawiającego
Ogłoszenie o podpisaniu umowy
Opis techniczny
Ogloszenie o wyborze oferenta