Terminy płatności podatków i opłat
Informacja o terminach:
-
składania deklaracji:
-
- na podatek od nieruchomości, DN-1
-
- na podatek rolny, DR-1
-
- na podatek leśny, DL-1
-
- na podatek od środków transportowych (DT-1 i załącznik DT-1/A)
-
-
składania informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, IN-1
-
składania wykazu w sprawie podatku od posiadania psów, IP-1
-
płatności podatków:
-
Osoby prawne:
-
DEKLARACJE
-
na podatek od nieruchomości DN-1 - do 31 stycznia każdego roku podatkowego
-
na podatek rolny DR-1 - do 15 stycznia każdego roku podatkowego
-
na podatek leśny DL-1 - do 15 stycznia każdego roku podatkowego
(lub w ciągu 14 dni od zaistnienia okoliczności powstania obowiązku podatkowego)
-
-
TERMIN PŁATNOŚCI
-
podatek od nieruchomości do dnia 15 każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia
-
podatek rolny:
I rata do 15.03. każdego roku podatkowego
II rata do 15.05. każdego roku podatkowego
III rata do 15.09. każdego roku podatkowego
IV rata do 15.11. każdego roku podatkowego -
podatek leśny - do 15 każdego miesiąca
- w przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
-
-
-
Osoby fizyczne:
-
INFORMACJA W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO, LEŚNEGO: IN1
-
w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania.
-
-
TERMIN PŁATNOŚCI
-
podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego:
I rata do dnia 15 marca
II rata do dnia 15 maja
III rata do dnia 15 września
IV rata do dnia 15 listopada
lub w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji wymiarowej (nakazu płatniczego)
w przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
-
-
-
Podatek od środków transportowych (osoby fizyczne i prawne):
-
DEKLARACJA NA PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH (DRUK DT-1) ORAZ ZAŁĄCZNIK O POSIADANYCH ŚRODKACH TRANSPORTOWYCH (druk DT-1/A):
-
do 15 lutego każdego roku podatkowego lub w ciągu 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku podatkowego,
-
-
TERMIN PŁATNOŚCI
-
I rata-15 luty,
-
II rata-15 września,
-
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał:
-
5. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- opłaty uiszcza się z góry, bez odrębnego wezwania do zapłaty w terminie do 20 dnia każdego miesiąca za ten sam miesiąc,
- opłatę za styczeń oraz luty 2016 r. wyjątkowo należy uiścić w terminie do 20 lutego 2016 r.
-
Jeżeli termin płatności przypada w dzień wolny od pracy (wolne soboty, niedziele i święta), to termin płatności przypada następnego dnia po dniu wolnym od pracy.
6. Płatność:
Wpłaty należy dokonywać na indywidualne rachunki bankowe, które są sukcesywnie wysyłane do podatników. Do czasu ich otrzymania wpłaty należy dokonywać:
Bank Pekao SA II o/Szczecin 57 1240 1111 0010 6013 0193