Odroczenie terminu płatności podatku, zaległości podatkowej, rozłożenie na raty zaległego podatku lub umorzenie zaległości podatkowej
ODROCZENIE TERMINU PŁATNOŚCI PODATKU, ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ, ROZŁOŻENIE NA RATY ZALEGŁEGO PODATKU LUB UMORZENIE ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ
Wymagane dokumenty
- wniosek o umorzenie zaległości podatkowej Załącznik
- wniosek o odroczenie terminu płatności podatku, zaległości podatkowej Załącznik
- wniosek o rozłożenie na raty zaległego podatku Załącznik
załączniki:
- w przypadku, gdy wnioskujący o udzielenie ulgi prowadzi działalność gospodarczą, jest przedsiębiorcą:
- zaświadczenia o uzyskanej pomocy de minimis w bieżącym roku podatkowym oraz w dwóch poprzedzających latach podatkowych
- Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
- Karta Oceny Sytuacji Rynkowej Podmiotu Gospodarczego dotycząca odpowiednio wnioskującego:
- fundacja - załącznik
- firma w likwidacji - załącznik
- firma w upadłości - załącznik
- jednostka sektora publicznego - załącznik
- instytucja kościelna - załącznik
- osoba fiz. prowadząca dział. gosp. - załącznik
- przedsiębiorstwo państwowe - załącznik
- spółka akcyjna - załącznik
- spółka cywilna - załącznik
- spółka jawna - załącznik
- spółka komandytowa - załącznik
- spółka komandytowo - akcyjna - załącznik
- spółka partnerska - załącznik
- spółka z o.o. - załącznik
- stowarzyszenie - załącznik
- spółdzielnia - załącznik
- samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej - załącznik
- inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
- w przypadku, gdy wnioskujący o udzielenie ulgi jest osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej:
- udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkania (rachunki stałych płatności tj. czynsz, energia elektryczna, gaz i inne),
- ewentualne umowy spłat zaciągniętego kredytu bankowego lub pożyczki,
- zaświadczenia małżonków o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
- zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (decyzja Powiatowego Urzędu Pracy),
- odcinki emerytur lub rent,
- potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (kopie rachunków za leki, wypisy ze szpitala),
- potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (dowody zapłaty),
- inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
Opłata skarbowa
nie pobiera się
Miejsce składania informacji
Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police
kancelaria pokój 3c
Termin załatwienia sprawy
do 60 dni
Odwołanie
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie, pok. nr 30 Urzędu Miejskiego w Policach). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
- w przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny nie dotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 - Ordynacja podatkowa).
- w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w sekretariacie Urzędu Miejskiego.