Udostępnianie danych osobowych
WNIOSEK UDOSTĘPNIENIE DANYCH Z REJESTRU MIESZKAŃCÓW GMINY POLICE LUB Z REJESTRU PESEL
WYMAGANE DOKUMENTY:
- wypełniony formularz wniosku o udostępnienie danych osobowych,
- dowody potwierdzające interes prawny do uzyskania informacji (Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych (dołączenie do wniosku kserokopii dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych - oryginały do wglądu)
w przypadku ich braku informacja może być udzielona za zgodą osoby, której zapytanie dotyczy. Zasada ta nie jest stosowana do zapytań organów państwowych
i instytucji realizujących zadania publiczne, - dowód uiszczenia opłaty za jednostkową informację
OPŁATY:
1. Opłata za udostępnienie jednostkowych danych (dotyczy jednej osoby lub imion i nazwisk osób zameldowanych w jednym lokalu) zgromadzonych w rejestrze mieszkańców Gminy Police lub w rejestrze zamieszkania cudzoziemców w Gminie Police wynosi 31,- zł.
Opłatę tę wnosi się na rachunek bankowy organu udostępniającego dane Urząd Miejski w Policach:
Bank Pekao S.A. II Oddział Szczecin
nr 61 1240 6292 1111 0011 0961 5481
z zaznaczeniem "opłata za udostępnienie informacji o danych osobowych".
Opłata ta stanowi dochód budżetu państwa.
2. 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika. Składający wniosek lub pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód zapłaty albo uwierzytelnioną kopię zapłaty nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od dnia złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Opłatę można uiścić kartą w pokoju nr 5 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Policach za pomocą terminala płatniczego. Uwaga: nie ma możliwości zapłaty gotówką.
Bank Pekao SA II 0/Szczecin ul. Bogurodzicy 5, 70-400 Szczecin
71 1240 3927 1111 0010 6012 9650
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
- Kancelaria Urzędu Miejskiego w Policach (pok. 3c) 91 43-11-855
- Kontakt: (091) 43-11-804 lub 43-11-805
TERMIN REALIZACJI:
- Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców Gminy Police lub z rejestru PESEL uzyskuje się po złożeniu wypełnionego formularza wniosku lub po przesłaniu zapytania o informację o danych z ww. rejestrów drogą korespondencyjną –w terminie do 7 dni od daty wpływu wniosku.
- Wnosząc o udostępnienie danych z ww. rejestrów należy wykazać interes prawny żądania udostępnienia danych (wskazanie przepisu prawa materialnego, na podstawie którego wnioskodawca jest uprawniony do żądania udostępnienia wskazanych przez siebie danych z ww. rejestrów lub załączyć dokumenty potwierdzając ten interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: przysługujące wierzytelności, wezwanie sądowe lub komornicze do podania określonych danych w związku z prowadzonym postępowaniem sądowym lub komorniczym) lub przy niemożności wykazania interesu prawnego - wykazanie interesu faktycznego w otrzymaniu danych z ww. rejestrów, a także należy wskazać informacje o osobie umożliwiające wyszukanie jej w rejestrze a ponadto należy wskazać jakie dane mają być udostępnione.
- Odmowa udostępnienia danych z ww. rejestrów następuje w drodze decyzji administracyjnej.
- Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego – (zazwyczaj w terminie do 14 dni).
PODSTAWA PRAWNA:
- - ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1191),
- - ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1000),
- - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22.12.2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r. poz. 2482),
- - rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 14 lipca 2022 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych (t. j. Dz.U. 2022.1493)
- - ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 1735 z późn. zm.)
- - ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781)
TRYB ODWOŁANIA:
- Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
|
|
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA |
Administratorami są:
|
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA |
Z administratorem – Burmistrzem Polic można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować poprzez adres mail iod@mswia.gov.pl, formularz kontaktory pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/formularz-kontaktowy lub pisemnie na adres siedziby administratora. |
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH |
Administrator – Burmistrz Polic wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez mail iod@ug.police.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z każdym z wymienionych inspektorów ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w jego zakresie działania. |
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA |
Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO) w związku z przepisem szczególnym ustawy;
|
ODBIORCY DANYCH
|
Odbiorcami danych są podmioty przetwarzające dane:
Pani/Pana dane osobowe udostępnia się podmiotom:
przez:
Pani/Pana dane Burmistrz Polic udostępnia także stronom postępowań administracyjnych prowadzonych na podstawie ustawy o ewidencji ludności i Kodeksu postępowania administracyjnego, których jest Pan/Pani stroną lub uczestnikiem w trybie udostępnienia akt tych postępowań. |
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Zgodnie z art. 12a ustawy o ewidencji ludności dane osobowe zgromadzone w rejestrze mieszkańców oraz w rejestrze PESEL przetwarzane są bezterminowo.
Dane zgromadzone w formie pisemnej są przetwarzane zgodnie z klasyfikacją wynikająca z jednolitego rzeczowego wykazu akt organów gminy i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te organy i związki (rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. Dz.U. Nr 14, poz. 67):
|
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH |
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci. |
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO |
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa Telefon: 22 531 03 00 |
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH |
Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy: - kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska, - organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego, - organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty, - wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport, - wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego. Rejestr mieszkańców zasilany jest danymi z rejestru PESEL. |
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH |
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności (art. 8 i 10 ustawy). W przypadku działania na wniosek odmowa podania danych przez ich posiadacza skutkuje nie zrealizowaniem żądania nadania lub zmiany numeru PESEL, zameldowania, wymeldowania, rejestracji wyjazdu, powrotu lub udostępnienia danych. Nie wykonanie obowiązku meldunkowego przez cudzoziemców nie będących obywatelami państwa członkowskiego UE lub członkami ich rodzin zagrożone jest karą grzywny. |