Uchwała nr XLVI/348/2014
jakiego organu | Rady Miejskiej w Policach |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | zmieniająca uchwałę określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów |
na podstawie | art. 6r ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391, Dz. U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897 poz. 951 oraz z 2013 r. poz. 21, 228, 888), art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, 645 i 1318 oraz z 2014 r. poz. 379 i 1072) Rada Miejska w Policach uchwala, co następuje: |
§ 1. W uchwale Nr XXVI/190/2012 Rady Miejskiej w Policach z dnia 14 grudnia 2012 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów, zmienionej uchwałą Nr XXXIII/236/2013 Rady Miejskiej w Policach z dnia 25 czerwca 2013 r., § 3 ust. 3 pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10) zużyte opony pochodzące z samochodów osobowych”
§ 2. W załącznikach do uchwały, o której mowa w § 1, wprowadza się następujące zmiany:
1. W załączniku nr 1 w dziale II ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„Przyjmujący odpady pracownik PSZOK-u na żądanie dostarczającego wystawi potwierdzenie przyjęcia odpadu”.
2. W załączniku nr 1 w dziale II dodaje się ust. 7 w brzmieniu:
„Dla odpadów przyjmowanych w PSZOK-u wprowadza się następujące limity:
1) Zużyte opony pochodzące z samochodów osobowych – do 12 opon rocznie na nieruchomość
2) Odpady remontowo – rozbiórkowe – do 500 kg rocznie na nieruchomość, z zastrzeżeniem że jednorazowo można dostarczyć do 125 kg”
3. Załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie:
„Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowany w Gminie Police znajduje się na terenie Przedsiębiorstwa Użyteczności Publicznej TRANS-NET S.A. pod adresem przy ul. Tanowskiej 8 w Policach.”
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej opublikowania
w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Potrzeba wprowadzenia poprawek w niniejszej uchwale wynika ze szczegółowej analizy rocznego funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Police.
Zmiana załącznika do niniejszej uchwały jest konieczna ze względu na ograniczenie ilości przyjmowanych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) odpadów remontowo-rozbiórkowych oraz zużytych opon. Dotychczasowe, nielimitowane przyjęcia wskazanych wyżej frakcji odpadów komunalnych do PSZOK, mogłyby skutkować przekazywaniem odpadów spoza gminy Police oraz odpadów pochodzących od podmiotów prowadzonych działalność gospodarczą. Efektem tego byłby wzrost kosztów funkcjonowania PSZOK, a co za tym idzie konieczność zmiany opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi płaconej przez mieszkańców gminy.
Z załącznika nr 2 do uchwały usunięto zapis wskazujący PSZOK w Leśnie Górnym, pozostawiono wyłącznie PSZOK funkcjonujący na terenie P.U.P. Trans-Net przy ul Tanowskiej w Policach.
W uchwale zmieniono również pojęcie zużytych opon, doprecyzowując je jako zużyte opony pochodzące z samochodów osobowych. Wynika to z faktu, że opony od pojazdów ciężarowych, ciągników lub przyczep nie są odpadami komunalnymi i nie mogą być przekazywane w ramach opłaty od mieszkańców do PSZOK.
Uchwała