W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

przetarg nieograniczony

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Police
Status zamówienia rozstrzygnięte
Nr sprawy GO.271.1.2013
Zamawiający Gmina Police
Tryb zamówienia Przetarg nieograniczony
Wartość zamówienia powyżej kwot określonych na podst. art. 11 ust. 8 ustawy PZP
Termin składania ofert
rozstrzygnięcie
Wybór ofert w załączeniu pod ogłoszeniem

Uwaga, zmiana Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
W załączniku nr 1 (formularz ofertowy) do SIWZ w „Części B 1 Koszt usługi polegającej na organizacji i prowadzeniu punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) w trakcie realizacji zamówienia:” w tabeli, w kolumnie „Ilość miesięcy”:
Pierwotny zapis: „30”
Zmieniony na: „18”
W związku z powyższym załącznik nr 1 do SIWZ otrzymuje następujące brzmienie:


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU
przekazanego do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej w dniu 19.04.2013r.
w trybie przetargu nieograniczonego na:
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Police”
VI.3.6) 
Sekcja VI: Informacje Uzupełniające 3) Informacje dodatkowe 
Zamawiający dopuszcza możliwość zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 6 ustawy Pzp do 20% wartości zamówienia podstawowego.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało przekazane do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej oraz zamieszczone w siedzibie Zamawiającego w dniu 22.04.2013r.



GMINA POLICE ul. Stefana Batorego 3, 72-010 Police, tel: 091 43 118 30, fax: 091 43 118 32, na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości powyżej kwot określonych w przepisach na podstawie art. 11 ust. 8 PZP na
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH ODEBRANYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY POLICE.
1.      Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna na stronie internetowej zamawiającego – www.police.pl.
2.      Przedmiotem umowy jest realizacja usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych odebranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Police, w tym wyposażenie właścicieli nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów komunalnych oraz organizacja i prowadzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
3.      Zamawiający nie przewiduje możliwości złożenia oferty wariantowej,
4.      Termin wykonania zamówienia 01.07.2013 r – 31.12.2014 r.
5.      Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 200.000 zł.
6.      Jedynym kryterium oceny jest cena.
7.      Termin związania z ofertą wynosi 60 dni.
8.      Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
9.      Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w  Policach,
72-010  Police,  ul. Stefana Batorego 3 (pokój nr 30) do dnia 31.05.2013 r. do godz. 11:00.
10.  Otwarcie ofert nastąpi w dniu 31.05.2013 r.  o godz. 11:30 w sali nr 32 w Urzędzie  Miejskim w Policach, 72-010 Police, ul. Stefana Batorego 3. 
11.  Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
12.  Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
13. Zamawiający dopuszcza możliwość zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 6 ustawy Pzp do 20%  wartości zamówienia podstawowego.
14. Ogłoszenie o zamówieniu przekazano Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w dniu 19.04.2013 r.
15.   Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków. Wymagane dokumenty:
1.     O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania, w okolicznościach, w których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy mają obowiązek złożyć następujący dokumenty:
1)   Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ,
W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu.
2)   Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
3)   Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenia dla każdego ze wspólników oraz oddzielne na spółkę.
4)   Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielne zaświadczenia dla każdego ze wspólników praz oddzielne na spółkę.
5)   Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku oferty wspólnej ww. informacje składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
6)   Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp. – wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. informacje składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. informacje składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
2.     O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. dotyczące:
1)         Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku:
- warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Police
b) posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów, o którym mowa w art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.) w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), o kodach: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 15 01 10, 15 01 11, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 19, 20 01 21, 20 01 23, 20 01 27, 20 01 28,  20 01 29, 20 01 30, 20 01 32, 20 01 33, 20 01 34, 20 01 35,  20 01 36, 20 01 80, 20 02 01, 20 02 02, 20 03 01, 20 03 07, 16 01 03, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 06, 17 01 07, 17 01 80, 17 01 82, 17 02 02, 17 02 03, 17 05 04, 17 06 04, 17 09 04
c) posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska,
d) posiada aktualne oświadczenie zarządzającego regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK),  bądź instalacją zastępczą i z instalacją odzysku i unieszkodliwiania odpadów o gotowości współpracy w zakresie zagospodarowania wszystkich rodzajów i ilości odpadów komunalnych dostarczonych przez Wykonawcę zebranych z terenu Gminy Police oraz takim ich zagospodarowaniu aby osiągnięte były wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zapisane w Opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 9 do SIWZ) w ust. 18.
2)   Posiadania wiedzy i doświadczenia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
- warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum:
a) jedną usługę lub usługi odbioru niesegregowanych odpadów komunalnych  w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy, która to usługa lub usługi obejmowały odbiór niesegregowanych odpadów komunalnych o łącznej masie minimum 11.000,00 Mg w okresie 12 miesięcy,
b) jedną usługę lub usługi odbioru odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny (szkło, makulatura, tworzywa sztuczne) w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy, która to usługa lub usługi obejmowały odbiór odpadów opakowaniowych gromadzonych w sposób selektywny o łącznej masie minimum 650,00 Mg w okresie 12 miesięcy,
c) jedną usługę lub usługi odbioru odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy, która to usługa lub usługi obejmowały odbiór odpadów ulegających biodegradacji o łącznej masie minimum 500,00 Mg w okresie 12 miesięcy,
d) jedną usługę lub usługi odbioru odpadów w kontenerach  przez okres co najmniej 12 miesięcy, która to usługa obejmowała odbiór odpadów pochodzących z budowy, remontów o łącznej masie minimum 400,00 Mg w okresie 12 miesięcy.
3) Dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania  oceny spełnienia warunku:
- warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
a) odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazą magazynowo-transportową spełniającą wymogi określone obowiązującymi przepisami prawa, w tym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r.) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz.U. Nr 104, poz. 868) i ich zmianami, a w szczególności zapewni aby:
- teren bazy magazynowo – transportowej był wyposażony w łączność telefoniczną, fax, zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym przez zapewnienie trwałego ogrodzenia terenu, dozoru przez wykwalifikowaną firmę posiadającą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia oraz posiadać monitoring kamerowy;
- teren bazy magazynowo – transportowej był wyposażony w miejsca postojowe dla wymaganych pojazdów (11 stanowisk),
- miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu w sposób stały poprzez ułożenie płyt drogowych oraz wybetonowanie lub zaasfaltowanie całej powierzchni parkingowej wraz z zamontowaniem co najmniej jednego separatora substancji ropopochodnych,
- teren bazy magazynowo – transportowej był  wyposażony w miejsca do mycia pojazdów dopuszczone do użytkowania przez sanepid, oraz miejsca do mycia , napraw, konserwacji i dezynfekcji pojemników na odpady (3 stanowiska)
b) specjalistycznymi pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów komunalnych wyposażonymi w system monitoringu GPS rejestrujący przebieg tras w minimalnych ilościach:
- 3 specjalistyczne  pojazdy bezpyłowe o  pojemności co najmniej 15  m³ przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników o pojemności od 120do 1100 litrów,
- 1 specjalistyczny pojazd bezpyłowy przystosowany do odbierania odpadów komunalnych z pojemników o pojemności od 120 do 1100 litrów wyposażony w zintegrowane urządzenie do mycia i dezynfekcji pojemników w obiegu zamkniętym (zbiornik na czystą wodę i brudną wodę),
- 2 pojazdy specjalistyczne z zamontowanym żurawiem samochodowym o udźwigu minimum 2,5 Mg dopuszczonym do eksploatacji przez Urząd Dozoru Technicznego, do opróżniania pojemników do selektywnej zbiórki odpadów,
- 3 pojazdy z urządzeniem hakowym dopuszczonym do eksploatacji przez Urząd Dozoru Technicznego do opróżniania kontenerów o pojemności od 4 do 12 m³ ,
- 2 pojazdy z urządzeniem hakowym dopuszczonym do eksploatacji przez Urząd Dozoru Technicznego do opróżniania kontenerów o pojemności od 12 do 30m³.
c) osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia
Za spełnienie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie osobą/osobami:
- minimum 13 osobami z uprawnieniami do kierowania pojazdami kategorii C, posiadających aktualne świadectwo kwalifikacji zawodowej,
- minimum 3 osobami z uprawnieniami do kierowania pojazdami kategorii C, posiadających aktualne świadectwo kwalifikacji zawodowej oraz aktualne uprawnienia do obsługi żurawi samochodowych,
- minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia z zakresu gospodarki odpadami wydanymi na podstawie ustawy o odpadach,
- minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia doradcy do spraw bezpieczeństwa w transporcie towarów niebezpiecznych,
- minimum 1 osobą posiadającą certyfikat kompetencji zawodowych w transporcie krajowym rzeczy;
d) pojemnikamikontenerami i workami do zbiórki odpadów komunalnych w ilościach i typach wymaganych przez Zamawiającego w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku:
- warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) osiągnął w ostatnich trzech latach obrotowych, a jeśli okres prowadzenia działalności gospodarczej był krótszy – za ten okres, przychody netto z tytułu sprzedaży i równoważne z nimi w wysokości co najmniej 10.000.000 zł netto rocznie,
b) osiągnął w ostatnich trzech latach obrotowych, a jeśli okres prowadzenia działalności gospodarczej był krótszy – za ten okres, wskaźnik bieżącej płynności finansowej na poziomie 1,2 j.
c) osiągnął w ostatnich trzech latach obrotowych, a jeśli okres prowadzenia działalności gospodarczej był krótszy – za ten okres, dodatni wynik finansowy netto,
d) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż  1.000.000 zł,
e) posiada ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę min. 500.000 zł,,
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej).
Każdy z Wykonawców w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, ma obowiązek złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
 
1) kopię wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza Gminy Police,
2) kopię zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów ,
3) kopię wpisu do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska,
4) wykaz prac wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie polegających na odbiorze niesegregowanych odpadów komunalnych, zbiórce selektywnej odpadów (szkło, makulatura, papier), zbiórce odpadów ulegających biodegradacji, oraz odpadów budowlano – remontowych, wraz z dokumentem potwierdzającym, że odebrane odpady w wymaganych ilościach zostały zagospodarowane zgodnie z ustawą o odpadach  (faktury za utylizację, oświadczenia podmiotów   zajmujących się utylizacją odpadów o przyjęciu odpadów), według wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ,
5) informacje o bazie magazynowo – transportowej, w tym wyposażenie bazy, wykaz narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ,
6) zestawienie pojazdów będących w dyspozycji oferenta z podaniem typu pojazdu, numeru rejestracyjnego, roku produkcji, stanu technicznego, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami oraz z kopią dowodów rejestracyjnych, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ,
7) oświadczenie o dysponowaniu pojemnikami i workami do zbiórki odpadów w ilościach i typach wymaganych przez Zamawiającego, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami oraz  zobowiązaniem się do ich rozstawienia na terenach objętych zamówieniem, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, w okresie obowiązywania umowy,
8) wykaz osób o których mowa pkt 2 ppkt 3 lit. c), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie pracami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, wraz z kserokopią dokumentów potwierdzających ich kwalifikacje, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ,
9) oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u Wykonawcy oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie
10) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
11) kopię sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres
12) informacje banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
13) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5. Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 2 ppkt 4 niniejszego Rozdziału (art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp), polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów (na zasadach określonych w pkt 4 niniejszego rozdziału), wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w pkt 3 ppkt 12 niniejszego rozdziału dotyczącej tych podmiotów.
6. W przypadku podmiotów, o których mowa w pkt 4 lub 5, przedkładane przez wykonawcę kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty.
7. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
8. Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego:
1) Formularz ofertowy zgodnie z załącznikiem nr 1
W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument.
2) Odpowiednie pełnomocnictwa;
3) Aktualne oświadczenie zarządzającego regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK),  bądź instalacją zastępczą i z instalacją odzysku i unieszkodliwiania odpadów o gotowości współpracy w zakresie zagospodarowania wszystkich rodzajów i ilości odpadów komunalnych dostarczonych przez Wykonawcę zebranych z terenu Gminy Police oraz takim ich zagospodarowaniu aby osiągnięte były wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zapisane w Opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 9 do SIWZ) ust. 18 SIWZ.
4)         Oświadczenie Wykonawcy o przynależności do grupy kapitałowej (załącznik nr 8)
5)   Oświadczenie znajdujące się w załączniku nr 1 SIWZ wskazujące część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli Wykonawca przewiduje udział podwykonawców),
W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument.
9. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
10. W przypadku załączenia do oferty innych dokumentów niż wymagane przez zamawiającego zaleca się aby stanowiły one odrębną część, niezłączoną z ofertą w sposób trwały. Dokumenty takie nie będą podlegały ocenie przez Zamawiającego.



Wybór ofert

Załączniki

Powiadom znajomego