Protokół Nr 9/2019 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Policach w dniu 4 czerwca 2019 roku
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum
- Przedstawienie i przyjęcie porządku obrad
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji
Zaproszeni goście:
Joanna Florek - Zastępca Naczelnika Wydziału Finansowo-Budżetowego.
- Rozpatrzenie pism skierowanych do Komisji
- Wolne wnioski
- Zamknięcie obrad
Ad. 1
Przewodniczący Komisji Pan Radny Władysław Kosiorkiewicz otworzył posiedzenie komisji i powitał przybyłych. Przewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził quorum.
Ad. 2
Członkowie komisji zatwierdzili przedstawiony przez Przewodniczącego porządek posiedzenia.
Ad. 3
W związku z brakiem uwag komisja przyjęła protokół z posiedzenia w dniu
23 maja 2019 roku.
Ad. 4
W trakcie posiedzenia Przewodniczący zapoznał członków z pismami, które zostały skierowane do Komisji. Zostały przedstawione następujące kwestie:
1. Skarga na dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
w Policach z dnia 25 kwietnia 2019 r.
2. Skarga na Burmistrza Polic z dnia 13 maja 2019 r.
3. Skarga na Burmistrza Polic z dnia 9 maja 2019 r.
- W dniu 25 kwietnia 2019 roku wpłynęła do Urzędu Miejskiego w Policach ponowna skarga na dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach Pana Tomasza Kaczmarka. W piśmie skarżąca zwraca uwagę na nieprawidłowe wyliczenia kosztów związanych z przeprowadzeniem prac konserwacyjnych przez Zakład, które miały miejsce w 2017 roku (zakres robót obejmował czyszczenie rynien, rur spustowych oraz naprawy dachu związanej
z przeciekaniem poszycia). W trakcie posiedzenia Komisja dokonała szczegółowej analizy stanu faktycznego, jak również wysłuchała obszernych wyjaśnień złożonych przez dyrektora ZGKiM w Policach. Jednocześnie, Komisja zapoznała się z treścią notatki służbowej sporządzonej w dniu 31.05.2019 r. ze spotkania przedstawicieli Zakładu ze skarżącą. Z uwagi na zaistniałe okoliczności oraz fakt obustronnych ustaleń, które zostały potwierdzone i zaakceptowane przez zainteresowane strony, Komisja uznała ten argument jako wiodący a Przewodniczący zdecydował o postawieniu wniosku
o uznanie skargi za bezzasadną.
Komisja w głosowaniu jawnym przyjęła jednomyślnie zgłoszony przez Przewodniczącego wniosek.
- W trakcie posiedzenia komisji Przewodniczący zapoznał członków Komisji ze skargą na Burmistrza Polic złożoną w dniu 06.05.2019 r.
w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim. Skarżący zarzuca Burmistrzowi fakt nieudzielenia odpowiedzi na pisma skierowane do niego
w dniu 22.02.2019 r. oraz 19.03.2019 r. W toku postępowania wyjaśniającego ustalono, iż skarżący otrzymał wyczerpującą informację dotyczącą oznaczenia dla osób niepełnosprawnych hali Ośrodka Sportu i Rekreacji w Policach.
W następstwie skarżący ponownie skierował pismo w przedmiotowej sprawie.
Z uwagi na dość niejasne sformułowanie zapytania, Urząd Miejski w Policach poprosił skarżącego o doprecyzowanie kwestii spornych. W toku postępowania wyjaśniającego oraz w świetle przedstawionych okoliczności oraz po przedłożeniu obszernych wyjaśnień przez Urząd Miejski w Policach, Przewodniczący zdecydował o postawieniu wniosku o uznanie skargi za bezzasadną.
Komisja w głosowaniu jawnym przyjęła jednomyślnie zgłoszony przez Przewodniczącego wniosek.
- Na posiedzeniu Komisja została również zapoznana ze skargą na Burmistrza Polic w sprawie wysokości naliczonych kosztów w związku z umożliwieniem dostępu do dokumentacji finansowej Sołectwa Trzebież. Skarżąca zwróciła uwagę na wysokość opłaty kwestionując jej zasadność oraz sposób naliczenia przez Urząd Miejski w Policach. W uzasadnieniu Urząd Miejski w Policach podniósł kwestię obszerności żądanego materiału oraz konieczność oddelegowania pracownika do wykonania przedmiotowego zadania. W trakcie posiedzenia Komisji skarżąca przekazała swoje uwagi twierdząc, iż wysokość kosztów stanowi poważne utrudnienie w dostępie do żądanych danych i poddaje pod wątpliwość dobrą wolę Burmistrza Polic w kwestii dostępności informacji publicznej (jawnej). Po głębokiej analizie możliwości, strony ustaliły satysfakcjonujące dla skarżącej rozwiązanie zaistniałego problemu. Z uwagi
na zaistniałe okoliczności oraz dążenia stron do rozwiązania sprawy w drodze porozumienia polegającego na umożliwieniu skarżącej dostępu do danych, skarżąca zdecydowała o czasowym zawieszeniu swojej skargi. W związku
z powyższym, Przewodniczący Komisji Pan Radny Władysław Kosiorkiewicz nie zdecydował o postawieniu jakiegokolwiek wniosku pod głosowanie. Ustalono, iż Komisja wstrzymuje dalsze procedowanie nad sprawą do momentu uzyskania przez skarżącą satysfakcjonującego rozwiązania zaistniałego problemu. Jednocześnie, zobligowano Urząd Miejski w Policach do stosowania podobnych instrumentów w przypadku pojawienia się podobnych spraw
w przyszłości.
Ad. 5 i 6
Przewodniczący Pan Radny Władysław Kosiorkiewicz podziękował zebranym
i zamknął posiedzenie Komisji.
Na tym posiedzenie zakończono
Protokołował: Przewodniczący Komisji
Artur Echaust Władysław Kosiorkiewicz