W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Zawiadomienie OŚ.6220.13.2014.BS

Nasz znak: OŚ.6220.13.2014.BS Police, 27.11.2014r.

Zawiadomienie

Na podstawie art. 33 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013r., poz. 1235 z późn. zm.) a także art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy
z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.) Burmistrz Polic podaje do publicznej wiadomości informację, o złożonym wniosku o zmianę wydanej w dniu 01 lipca 2013r. znak: OŚ.6220.10.2013.BS przez Burmistrza Polic decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa stacji demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji w miejscowości Police na dz. 3074/4, obręb Police 6, gm. Police” w zakresie rozbudowy zakładu o działki nr 3074/1 i 3074/6 (obręb Police 6).

Inwestorem zadania jest „ORZECH” s.c. Piotr Orzech, Tomasz Orzech z siedzibą w Policach przy
ul. Energetyków 6.

Informacja ta zostaje również zamieszczona w publicznie dostępnym wykazie danych o ww. wniosku.

W związku z planowaną przez Inwestora zmianą kształtu przedsięwzięcia polegającą na rozszerzeniu działalności poprzez dodanie nowych ww. działek zmianie ulegną poszczególne sektory stacji demontażu pojazdów oraz miejsca magazynowania odpadów oraz części po demontażu. Zmieni się również przepustowość stacji. Planowana ilość przetwarzania wyniesie ok. 10 sztuk pojazdów dziennie.

W chwili obecnej trwają prace polegające na budowie hali stacji demontażu pojazdów na terenie działki
nr 3074/4. Na działce tej zostanie wykonana również wewnętrzna infrastruktura oraz przyłącze energii elektrycznej.

Na działce nr 3074/6 zlokalizowana jest hala, która zostanie zagospodarowana (wyposażenie w regały) - magazynowane w niej będą części przeznaczone do ponownego użycia oraz odpady niebezpieczne jak i inne niż niebezpieczne.

Natomiast na działce nr 3074/1 zostaną zrealizowane miejsca postojowe, miejsca magazynowania pojazdów oczekujących na demontaż, wjazd i wyjazd jak również zostanie wykonane przyłącze wodociągowe.

Planowane przedsięwzięcie będzie wyglądało w następujący sposób:

- hala z przeznaczeniem na demontaż pojazdów oraz magazyn zdemontowanych części jak również odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne. W hali tej zostanie zlokalizowane również część biurowa, w której gromadzona będzie sporządzana i przechowywana dokumentacja oraz część socjalną dla pracowników.
W części warsztatowej planuje się organizację stanowisk do demontażu pojazdów przystosowanych do obsługi samochodów osobowych. Stanowiska będą posiadały kompletne wyposażenie techniczne umożliwiające demontaż części z pojazdów. Nie przewiduje się instalowania zgniatarki oraz strzępiarki. Demontaż będzie wykonywany poprzez ręczne cięcie za pomocą nożyc, elektronarzędzi jak również przy użyciu gazów technicznych;

- hala magazynowa, w której docelowo magazynowane będą części przeznaczone do ponownego użycia oraz odpady niebezpieczne i inne niż niebezpieczne;

- miejsce magazynowania odpadów;

- infrastruktura, w tym przyłącza sieci wodociągowej i energetycznej.

Kanalizacja sanitarna zostanie wykonana z odprowadzeniem do biologicznej oczyszczalni ścieków - oczyszczalnia ta będzie funkcjonowała do czasu wykonania kanalizacji sanitarnej, natomiast kanalizacja przemysłowa z odprowadzeniem do zbiornika bezodpływowego po uprzednim oczyszczeniu za pomocą studni chłonnej. Woda doprowadzona zostanie z wodociągu miejskiego.

Na terenie stacji demontażu pojazdów przewidziano zlokalizowanie wagi mobilnej – przestawnej.

Teren zostanie utwardzony. Pomieszczenia budynku będą posiadały wyposażenie kontrolno-pomiarowe
i technologiczne stosowne do wykonywanych czynności.

Na terenie ww. stacji wyodrębnione zostaną następujące sektory:

- przyjmowania pojazdów przeznaczonych do kasacji;

- magazynowania przyjętych pojazdów;

- usuwania materiałów niebezpiecznych;

- demontażu z pojazdów przedmiotów wyposażenia i ich części nadających się do ponownego użycia oraz elementów, w tym odpadów nadających się do odzysku lub recyklingu;

- magazynowania części i przedmiotów wyposażenia zdemontowanych z pojazdów;

- magazynowania odpadów pochodzących z demontażu pojazdów.

Wyposażenie techniczne stacji demontażu będzie zawierać:

- urządzenie do usuwania płynów eksploatacyjnych z samochodów;

- podnośnik do obsługi stanowiska samochodów (jako wyposażenie opcjonalne, nie obligatoryjne);

- nożyce do cięcia metalu;

- elektronarzędzia do cięcia metalu;

- zestaw narzędzi do ręcznego demontażu;

- wózek widłowy (jako wyposażenie dodatkowe, nie obligatoryjne);

- zestaw do cięcia metalu przy użyciu gazów technicznych.

Organem właściwym do wydania decyzji jest Burmistrz Polic natomiast organem uzgadniającym
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie a opiniującym Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Policach.

Jednocześnie informuję, że istnieje możliwość zapoznania się z dokumentacją sprawy oraz składania uwag i wniosków (w formie pisemnej, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia
18 września 2001r. o podpisie elektronicznym) do Urzędu Miejskiego w Policach z siedzibą przy ul. Stefana Batorego 3, w terminie 21-dniowym od daty podania tej informacji do publicznej wiadomości (od 28.11.2014r. do 19.12.2014r.) w dniach - poniedziałek od godz. 700 do 16 00, wtorek-środa w godzinach od 700 do 1500 oraz czwartek-piątek od godz. 730 do 1500.

Postępowanie toczy się w Wydziale Ochrony Środowiska, pokój 2, tel: (91) 4311802.

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Polic.

Ewentualna konieczność przeprowadzenia rozprawy administracyjnej wyniknie w trakcie prowadzenia procedury.

Informuję również, iż nie jest prowadzone postępowanie w sprawie transgranicznego oddziaływania.

Powiadom znajomego