W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Postanowienie OŚ.BS-7624/20/10 z dnia 12.01.2011 r.

Nasz znak: OŚ.BS-7624/20/10

Police, 12.01.2011r.

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 63 ust. 1 i 2, art. 64 ust. 1 oraz art. 65 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Sp. z o.o. GARO z siedzibą w Tanowie przy ul. Szczecińskiej 72 a, dotyczącego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania będącego w przebudowie budynku magazynowego na budynek produkcyjno-usługowy – lakiernia elektrostatyczna proszkowa elementów osprzętu elektroenergetycznego dla potrzeb istniejącego zakładu produkcyjnego planowanego do realizacji w m. Trzeszczyn na działce nr 134/4”

postanawiam

stwierdzić obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko określając jednocześnie zakres raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn.: „Rozbudowa
i zmiana sposobu użytkowania będącego w przebudowie budynku magazynowego na budynek produkcyjno-usługowy – lakiernia elektrostatyczna proszkowa elementów osprzętu elektroenergetycznego dla potrzeb istniejącego zakładu produkcyjnego planowanego do realizacji w m. Trzeszczyn na działce
nr 134/4”, który powinien analizować planowane zamierzenie inwestycyjne w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, w zakresie określonym w art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) oraz dodatkowo z uwzględnieniem:
1. Opisu elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem oddziaływania planowanego przedsięwzięcia (inwentaryzacja przyrodnicza terenu, opis fauny, flory, najbliższe obszary chronione oraz proponowane do ochrony, a także ewentualny wpływ przedsięwzięcia na te obszary), opisu warunków środowiskowych w miejscu lokalizacji przedsięwzięcia i w jego bezpośrednim sąsiedztwie.
2. Przedstawienia zakresu prac związanych z planowaną inwestycją oraz określenia wpływu tych prac na poszczególne komponenty środowiska w odniesieniu do fazy budowy i eksploatacji.
3. Przedstawienia bilansu ilościowo-jakościowego odpadów powstających na etapie realizacji
i eksploatacji, w oparciu o rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2001, Nr 112, poz. 1206) wraz z określeniem miejsca ich magazynowania oraz sposobu ich późniejszego zagospodarowania.
4. Przedstawienia informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza, zarówno w fazie realizacji jak
i eksploatacji inwestycji, ich wpływu na środowisko i planowanych do zastosowania środków łagodzących oddziaływanie inwestycji na środowisko atmosferyczne.
5. Przedstawienia zagadnień związanych z emisja hałasu do środowiska na etapie przebudowy
i eksploatacji, w odniesieniu do terenów chronionych akustycznie, w tym zidentyfikowanie źródeł emisji hałasu, terenów chronionych akustycznie z uwzględnieniem zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz istniejącego i planowanego zagospodarowania (art. 115 Prawa ochrony środowiska).
6. Wskazanie na mapie dokładnej lokalizacji inwestycji w stosunku do najbliżej zlokalizowanej zabudowy mieszkaniowej, przedstawienie zagadnień związanych z emisją hałasu w formie graficznej
w odniesieniu do najbliżej usytuowanej zabudowy mieszkaniowej.
7. Rozpoznania warunków środowiska gruntowo-wodnego oraz metod ograniczenia wpływu planowanego przedsięwzięcia na środowisko, zarówno w fazie przebudowy, eksploatacji, jak i likwidacji przedsięwzięcia.
8. Wskazania przewidzianych działań mających na celu zapobieganie lub ograniczenie negatywnych oddziaływań na środowisko powodowanych działalnością przedsięwzięcia.
9. Przedstawienia informacji dotyczących możliwości wystąpienia ewentualnych sytuacji awaryjnych
w obrębie miejsca lokalizacji inwestycji, a także podania sposobów zapobiegania występowaniu
i ograniczeniu skutków awarii.
10. Wskazania, w jaki sposób warunki podstawowe obszaru objętego inwestycją będą się zmieniać
w przyszłości, w przypadku nie podjęcia i podjęcia inwestycji.
11. Przedstawienia informacji dotyczących rozwiązań chroniących poszczególne komponenty środowiska, w trakcie realizacji oraz eksploatacji inwestycji.
12. Przedstawienia wariantowości inwestycji w tym:
a) wariantu wybranego przez inwestora wraz z jego uzasadnieniem;
b) wariantu alternatywnego;
c) wariantu najbardziej korzystnego dla środowiska wraz z uzasadnieniem jego oddziaływania na poszczególne komponenty środowiska.
13. Przedstawienia skumulowanego oddziaływania przedsięwzięcia wraz z istniejącymi i planowanymi do
realizacji przedsięwzięciami znajdującymi się na obszarze, na który będzie oddziaływać inwestycja.

UZASADNIENIE

Sp. z o.o. GARO z siedzibą w Tanowie przy ul. Szczecińskiej 72 a, w dniu 8 września 2010r. (data wpływu) wystąpiła z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania będącego w przebudowie budynku magazynowego na budynek produkcyjno-usługowy – lakiernia elektrostatyczna proszkowa elementów osprzętu elektroenergetycznego dla potrzeb istniejącego zakładu produkcyjnego planowanego do realizacji w m. Trzeszczyn na działce nr 134/4 ”.
Wraz z wnioskiem złożono kartę informacyjną przedsięwzięcia wraz z 6 załącznikami i 4 rysunkami, wypis z rejestru gruntów wraz z mapą ewidencyjną, wypis władających działkami oraz opłatę za wydanie decyzji.
Kartę informacyjną o planowanym przedsięwzięciu, zgodnie z przepisami ustawy o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, wniesiono także na nośniku elektronicznym.
W trakcie prowadzenia procedury wniosek został uzupełniony na podstawie wezwania z 4.10.2010r. (oraz 3.11.2010r wezwanie powtórne).
Na podstawie art. 64 ust. 1 Burmistrz Polic dniu 16.11.2010r. wystąpił pisemnie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Policach z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, ewentualnego obowiązku sporządzenia raportu oraz, w przypadku pozytywnej odpowiedzi, określenie jego zakresu.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska postanowieniem z dnia 10.12.2010r. znak: RDOŚ-32-WOOŚ.TŚ-6642/3/10/gg wyraził opinię, iż dla planowanego przedsięwzięcia istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko określając jednocześnie zakres raportu. Opinią sanitarną
z dnia 14.12.2010r. znak: PS.NZ.4071-34/10 Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny również stwierdził potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla powyższego przedsięwzięcia wraz z określeniem zakresu raportu.
Zgodnie z art. 63 ust 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko stwierdza, w drodze postanowienia, organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uwzględniając łącznie następujące uwarunkowania:
1) Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:
a) skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji:
Planowana inwestycja będzie polegała na rozbudowie i zmianie sposobu użytkowania będącego obecnie
w przebudowie budynku magazynowego na budynek produkcyjno-usługowy – lakiernia elektrostatyczna proszkowa elementów osprzętu elektroenergetycznego dla potrzeb istniejącego zakładu produkcyjnego.
Zadanie realizowane będzie w miejscowości Trzeszczyn przy ul. Kościuszki 49 A na działce nr 134/4.
W chwili obecnej na terenie zakładu odbywa się produkcja osprzętu elektroinstalacyjnego tj. m. in.:
• adaptery – umożliwiające podłączenie urządzeń wyposażonych we wtyczki jednofazowe ze stykiem ochronnym do gniazd jedno- i trójfazowych standardu przemysłowego;
• zestawy zasilające z gniazdami z zabezpieczeniami.
W ramach asortymentu dostępne są następujące typy zestawów:
- URB…- wyposażone w gniazdo standardu przemysłowego chronione wyłącznikiem różnicowoprądowym;
- URBS…- wyposażone w gniazdo standardu przemysłowego i gniazdo/gniazda z kołkiem ochronnym chronione wyłącznikiem różnicowoprądowym oraz wyłącznikiem nadprądowym;
- UMB…- wyposażone w gniazdo standardu przemysłowego chronione wyłącznikiem nadprądowym;
- UMS…oraz ULS…- wyposażone w gniazdo standardu przemysłowego oraz gniazdo/gniazda z kołkiem ochronnym (z kołkiem ochronnym chronione wyłącznikami nadprądowymi);
- UC…- wyposażone w gniazdo standardu przemysłowego oraz gniazdo/gniazda z kołkiem ochronnym chronione oddzielnymi wyłącznikami nadprądowymi.
• rozdzielnice z gniazdami:
        - typu Mixo – przenośne rozgałęźniki zasilane wtyczką na przewodzie o długości ok. 1 m wyposażone w różne konfiguracje gniazd;
        - typu Garo Flex – przenośne z własnym statywem wyposażone w różne konfiguracje gniazd chronionych wyłącznikami różnicowoprądowymi i nadprądowymi;
        - typu G-box – rozdzielnice dostarczane wg specyfikacji klienta;
• puszki instalacyjne:
        - odlew aluminiowo-krzemowy,
        - mosiężne, niklowane dławnice;
        - uszczelki dławnic i uszczelka pokrywy z gumy typu EPDM,
        - wkręty z zabezpieczeniem przed samoodkręceniem,
        - pięciotorowe, zacisk ochronny konstrukcyjną częścią korpusu,
        - możliwość swobodnego łączenia trzech żył przewodu w jednym zacisku.
Zakres zmian będzie obejmował:
- zwiększenie powierzchni zadaszenia podjazdu;
- zmianę konstrukcji zadaszenia z drewnianej na stalową;
- wprowadzenie dodatkowych pomieszczeń magazynowych;
- zmianę przeznaczenia dwóch pomieszczeń magazynowych na pomieszczenia produkcyjne - malarnia oraz myjnia;
- wprowadzenie w pomieszczeniu malarni antresoli;
- wprowadzenie wewnętrznych instalacji (wodno-kanalizacyjna, c.o., elektryczna, wentylacja mechaniczna, zewnętrzna i wewnętrzna instalacja gazowa).
Na terenie działki projektuje się dojazd do budynku poprzez istniejący wjazd i wyjazd usytuowane na południowo-wschodniej granicy terenu jak również dojścia piesze. Natomiast dla potrzeb istniejących budynków jak również budynku rozbudowywanego zaprojektowano 12 miejsc postojowych, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
W ramach prac budowlanych zostaną wykonane:
- posadzki pod zainstalowanie myjni natryskowej;
- posadzki pod zainstalowanie kabin proszkowych;
- przekucia przez dach wraz z obróbką dachową;
- pomieszczenia pomocnicze (mistrzówka oraz magazyn farby);
- instalacja oświetleniowa hali malarni jak również pomieszczenia przygotowania powierzchni;
- instalacja doprowadzenia wody bieżącej i grzewczej;
- instalacja elektryczna zasilania skrzynek sterowniczych, instalacja uziemiająca i odgromowa.
Wykonany zostanie również montaż i uruchomienie urządzeń technologicznych.
Stopy fundamentowe żelbetowe wykonane zostaną z betonu B-20 zbrojone siatką z prętów O 12 mm. Stal A-III (34 GS). Ściany konstrukcyjne oraz zewnętrzne nadziemia zostaną wykonane jako szkieletowe o konstrukcji stalowej z płytami osłonowymi warstwowymi gr. 10 cm. Antresola jak również schody wewnętrzne
o konstrukcji stalowej szkieletowej ze ścianami osłonowymi z płyt warstwowych.
Dach zostanie wykonany w konstrukcji stalowej i pokryty płytami warstwowymi o gr. 10 cm częściowo blachą trapezową. Dźwigary oraz płatwie z kształtowników stalowych i profili zamkniętych. Odwodnienie dachu będzie odbywało się rynnami oraz rurami spustowymi z PCV.
Izolacja:
 - przeciwwilgociowa – pozioma (2x papa asfaltowa na lepiku i folia PE, paraizolacja – folia PE);
 - termiczna (dach – płyty warstwowe 10 cm, ściany zewnętrzne – płyty warstwowe 10 cm);
 - akustyczna (ściany i sufit malarni oraz myjni wykonane z płyt warstwowych z rdzeniem poliuretanowym zapewniają izolacyjność akustyczną na poziomie 25 dB).
Wykończenie wewnętrzne będzie następujące:
- ściany i sufity pomieszczeń – płyty warstwowe;
- posadzka betonowa gładka nieprzepuszczalna, częściowo wykonana jako elektrostatycznie przewodząca (P-1)
i chemoodporna (P-2);
- okna wykonane jako indywidualne-aluminiowe powlekane PCV, stolarka drzwiowa drewniana i płycinowa, drzwi wejściowe i wrota magazynowe stalowe;
- wykończenie zewnętrzne – płyty warstwowe.
Powierzchnia, która została przeznaczona pod planowaną inwestycję, zastała podzielona na dwie strefy:
- malarnia proszkowa wraz z drogą przejazdową o powierzchni ~147,3 m2;
- pomieszczenie przygotowania powierzchni detali przed malowaniem o powierzchni ~ 90,3 m2.
Projektowany obiekt można podzielić na dwie części:
- linia technologiczna do przygotowania powierzchni detali przed malowaniem;
- linia technologiczna do malowania farbami proszkowymi wraz z układem transportu technologicznego.
W ramach inwestycji na potrzeby malarni proszkowej zostanie wybudowana nowa hala oraz zaadoptowana zostanie część hali istniejącej.
Malarnia proszkowa wraz z urządzeniami do przygotowywania powierzchni zlokalizowana zostanie w części istniejących powierzchni oraz w nowo wybudowanej hali produkcyjnej.
W malarni malowane będą różnego rodzaju elementy (ze stali bądź stopów aluminium) produkowane na zamówienia. Planowana wydajność malowania to 15000 m2/rok (przy pracy jednozmianowej – ok. 8-9 m2/h).
W skład wyposażenia malarni wchodzą:
- myjnia natryskowa do przygotowania powierzchni elementów przed malowaniem wraz z suszarką po myciu;
- linia malowania farbami proszkowymi wraz z kabinami proszkowymi i aplikacjami do napylania farby oraz piecem do utwardzania farby proszkowej;
- układ transportu technologicznego wraz z torami podwieszonymi i wózkami z trawersami przepychanymi ręcznie.
W pomieszczeniu malarni oraz pomieszczeniu przygotowania projektuje się wentylację mechaniczną nawiewno-wyciągową. Do nawiewu zastosowano 2 modułowe aparaty grzewcze typoszeregu UTK-UT firmy Tecnoclima połączone z komorą mieszania.
Do wyciągu zastosowano wentylatory osiowe firmy Kampmann. Jako elementy grzejne zostały przewidziane aparaty grzewczo-wentylacyjne gazowe. Dla pokrycia zapotrzebowania ciepła na ogrzewanie dla zakładu zaprojektowano trzy nagrzewnice gazowe o mocy 3x15 kW.
W pomieszczeniu malarni proszkowej przewiduje się zastosowanie dwóch ciągów nawiewnych i wywiewnych
o wydajności ~2x1400 m3/h oraz jednego ciągu nawiewnego i wywiewnego o wydajności ~ 1500m3/h.
Nawiew realizowany będzie przy zastosowaniu dwóch ściennych agregatów nawiewnych ze skrzynkami czerpnymi o mocy grzewczej 18 kW każdy oraz zasilanych gazem ziemnym GZ 50.
Proces technologiczny zakłada mycie elementów w istniejącej myjni natryskowej (przed włączeniem jej do ciągu technologicznego zostanie ona zmodernizowana poprzez dostosowanie układu transportu technologicznego) za pomocą preparatów wodnych jak również ich suszenie a następnie po ochłodzeniu malowanie farbami proszkowymi i utwardzanie napylonej farby. Urządzenie przygotowania powierzchni detali przed malowaniem składa się z komory roboczej z zamontowanymi w niej układami natryskowymi
i połączonych z nią trzema zbiornikami kąpieli roboczej. Suszenie detali po malowaniu odbywać się będzie
w oddzielnej suszarce komorowej po myciu. 
W pierwszym etapie elementy zostaną załadowane do kosza transportowego i za pomocą stołów rolkowych wpychane do wnętrza komory natryskowej. W komorze następować będzie natrysk kąpieli odtłuszczająco-myjącej (~50°C) a następnie po zmianie kąpieli roboczej płukanie czystą wodą (zimna). Do obróbki elementów wykorzystywane będą preparaty wodne jak również sama woda. Następnie detale będą odkładane na wózek transportowy i wraz z nim wpychane do wnętrza komory roboczej suszarki konwekcyjnej w celu odparowania pozostałości wilgoci. Obok komory roboczej zainstalowany jest wymiennik ciepła w skład którego wchodzi wentylator powietrza obiegowego, wymiennik ciepła z palnikiem oraz kanały powietrzne. Suszenie
w temperaturze ~90-120°C.
Po wysuszeniu elementy transportowane będą na stanowisko buforowe (oczekiwanie na malowanie) gdzie odbywać się będzie zawieszenie pojedynczych detali na zawieszki transportowe podwieszonego układu transportu technologicznego malarni proszkowej. Po zawieszeniu detali na zawieszki przepychane będą one na stanowisko malowania proszkowego. W projektowanym układzie zastosowane zostaną dwa docelowo trzy stanowiska malarskie. Jedno jednostanowiskowe (składa się z większej kabiny proszkowej) do malowania głównego profilu produkcji (w głównym kolorze) oraz jedno docelowo dwa pojedyncze do malowania elementów drobnych i w nietypowych kolorach. Napylanie farby proszkowej odbywać się będzie przy wykorzystaniu ręcznych aplikacji do napylania farby proszkowej obsługiwanych przez malarzy. Elementy pokryte farbą proszkową transportowane będą do komory roboczej pieca gdzie odbywać się będzie utwardzanie farby proszkowej (temp. max. 220°C).
Po utwardzeniu farby elementy transportowane będą na pole ochładzania (naturalne) a następnie na stanowisko rozładunku i załadunku. Malowane elementy na czas prowadzenia operacji technologicznych będą podwieszone do trawers łączących wózki transportowe za pomocą wieszaków-zawiesi.    
W omawianej inwestycji zostaną wykorzystane następujące maszyny, urządzenia, wyposażenie jak również środki transportu :
- myjnia natryskowa wraz ze zbiornikami kąpieli i instalacjami;
- układ transportu technologicznego myjni natryskowej;
- instalacja elektryczna zasilania i sterowania myjni natryskowej;
- wózek podłogowy transportu międzyoperacyjnego;
- suszarka komorowa (gazowa) do suszenia po myciu;
- układ wentylacji nawiewnej i odciągowej pomieszczenia przygotowania powierzchni;
- jednostanowiskowa kabina proszkowa do malowania ręcznego w kolorze zasadniczym typ KMP 1,4;
- jednostanowiskowa kabina proszkowa do malowania ręcznego w pozostałych kolorach typ KMP 1,0 (1+1);
- urządzenie aplikacyjne do ręcznego napylania farb proszkowych (2+1);
- piec komorowy (gazowy) do utwardzania farby proszkowej;
- układ obsługiwanego ręcznie transportu podwieszonego z torami jezdnymi, konstrukcją wsporczą, trawersami
i wózkami jezdnymi;
- główna szafa zasilająca i sterownicza wraz z odprowadzeniem zasilania oraz zabezpieczeniami;
- zbiornik pośredni na ścieki wraz z pompą i mieszadłem
- dozownik preparatów do kąpieli odtłuszczająco-fosforanującej;
- instalacja rurowa i pompowa do transferu ścieków;
- instalacja do wytwarzania i podawania sprężonego powietrza wraz ze sprężarkami i osuszaczem sprężonego powietrza;
-  kanały wentylacyjne i kominki spalin od króćców przyłączeniowych urządzeń do wyrzutni dachowych wraz
z wyrzutniami;
- instalacja do rozprowadzenia gazu GZ-50 i zasilania palników;
- instalacja wentylacyjna nawiewna i odciągowa wentylacji ogólnej pomieszczenia malarni proszkowej.
Szacunkowe zapotrzebowanie na materiały rysuje się następująco:
- farba proszkowa – zużycie 50 kg/m-c przy grubości powłoki ~60 ujn;
- preparaty chemiczne do odtłuszczania i fosforanowania stali – zużycie zależne będzie od stopnia zabrudzenia detali oraz od kontroli parametrów kąpieli roboczej.   
W chwili obecnej zasilanie w energię odbywa się z sieci kablowej 0,4 kV w ilości 107,5 MWh/rok natomiast pobór gazu z sieci zewnętrznej w ilości 8748 m3/rok.
Czynnikami energetycznymi będą:
- energia elektryczna – 220-230/380-400 V, 50 Hz;
- gaz GZ-50; sprężone powietrze p=0,6 MPa; woda przemysłowa p=0,3 MPa.
Szacunkowe zapotrzebowanie na energię wynosi:
- gazową dla suszarki komorowej po myciu (max. zużycie gazu GZ 50 ~10,6 m3, średnie zużycie ~ 4,1 m3/h);
- gazową dla pieca komorowego do utwardzania farb proszkowych (średnie zużycie gazu GZ 50 ~ 4,7 m3/h).
W przypadku, gdy do wentylacji pomieszczeń znajdą zastosowanie urządzenia nawiewne zasilane gazem jego wstępne zużycie dla 3 niezależnych agregatów nawiewnych wynosić będzie ~3x2,2 m3/h gazu GZ 50.
- elektryczną
W związku z czynnikiem grzewczym stosowanym do podgrzania kąpieli w myjni natryskowej do szafy przyłączeniowej należy doprowadzić energię elektryczną. Szacowane zapotrzebowanie mocy grzewczej (bez uwzględnienia pomp i wentylatora) dla myjni natryskowej wynosi 30 kW/MW.
Pobór mocy elektrycznej dla aparatu grzewczo-wentylacyjnego 3 szt. 1 kW, kabiny lakierniczej – 9 kW, myjni natryskowej – 18 kW, wentylacji – 4 kW i kompresora – 7 kW.
- cieplną
Maksymalne zapotrzebowanie na ciepło dla C.O. będzie wynosiło 41 kW/MW. Dla pokrycia zapotrzebowania ciepła na ogrzewanie dla zakładu - 45 kW.
W fazie realizacji inwestycji zużycie energii będzie na poziomie ok. 5 kW.
b) powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie
W chwili obecnej, na działce na której planowana jest lokalizacja malarni inwestor prowadzi produkcję osprzętu elektroinstalacyjnego.
c) wykorzystywania zasobów naturalnych
W chwili obecnej inwestor zużywa 300 m3/rok wody z istniejącej sieci wodociągowej. W trakcie realizacji inwestycji woda wykorzystywana będzie na cele socjalno-bytowe jak również do wykonywania podstawowych prac budowlanych. W trakcie eksploatacji inwestycji zużycie wody można podzielić na ciągłe i okresowe (ciągłe będzie występować ze względu m.in. na wynoszenie kąpieli czy jej odparowanie natomiast okresowe występować będzie przy wymianie kąpieli roboczych). W myjni natryskowej średnie ciągłe zapotrzebowanie na wodę oceniono na ok. 50-100 l/h (w zależności od kształtu obrabianych powierzchni) dla każdej kąpieli. Uwęglenia ono straty wynikające z wynoszenia kąpieli jak również odparowanie. Okresowe zużycie wody występować będzie również podczas napełniania poszczególnych zbiorników myjni natryskowej (np. podczas czyszczenia oraz wymiany kąpieli) i nie wliczając pierwszego napełnienia będzie wynosić po ok. 0,6 m3 wody dla każdego ze zbiorników co ~3 miesiące.
Zapotrzebowanie na wodę do celów socjalno-bytowych będzie wynosiło 5 l/s natomiast na wodę p.poż. 20 l/s. 
d) emisji i występowania innych uciążliwości
W trakcie realizacji zadania występować będzie wzmożona emisja zanieczyszczeń do powietrza w postaci gazów (spaliny maszyn oraz pojazdów pracujących na budowie) i pyłów  pochodzących m.in. od środków transportu oraz maszyn budowlanych pracujących na budowie.
Z fazą budowy wiąże się również okresowe oddziaływanie akustyczne, które będzie związane m.in. z rozbudową czy też pracą maszyn na budowie.
W trakcie realizacji zadania będą wytwarzane odpady w postaci m.in. gruzu ceglanego, odpadów betonu oraz gruzu betonowego z rozbiórek i remontów czy też niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne.
Oddziaływanie na etapie realizacji jest typowe dla tej fazy i zaniknie wraz z zakończeniem prac związanych z realizacją inwestycji.
Na etapie eksploatacji inwestycji będą powstawać odpady stałe i półstałe (np. osady oraz szlamy) w związku z tym trzeba będzie utylizować ok. 20-40 kg osadów z 1 m3 ścieków zawierających tłuszcze i oleje.
Z prac porządkowych może powstawać ok. 0,2-0,3 m3 ścieków na dobę. Odprowadzanie ścieków sanitarnych z budynku do zbiornika odbywa się poprzez studnię rewizyjna zlokalizowaną na terenie posesji.
W fazie eksploatacji przedsięwzięcia będą wytwarzane m.in. takie odpady jak: odpady farb i lakierów o kodzie 08 01 12 w ilości 0, 040 Mg rocznie; sorbenty, materiały filtracyjne, tkaniny do wycierania i ubrania ochronne o kodzie 15 02 03 w ilości 0, 040 Mg rocznie, odpady z papieru i tektury o kodzie 15 01 01 czy też niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01. Mogą również powstawać odpady niebezpieczne m.in. odpady farb i lakierów zawierające rozpuszczalniki organiczne lub inny substancje niebezpieczne o kodzie 08 01 11 czy też zużyte urządzenia zawierające niebezpieczne elementy o kodzie 16 02 13.
Wszystkie powstające na terenie planowanej inwestycji odpady przekazywane będą podmiotom posiadającym zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, zbierania lub unieszkodliwiania odpadów.
Źródłami hałasu w trakcie eksploatacji inwestycji będą pracujące maszyny i urządzenia.
Do atmosfery w trakcie eksploatacji inwestycji będą emitowane produkty spalania gazu z suszarki komorowej po myciu – spaliny w ilości max. 200 m3/h oraz pieca komorowego do utwardzania farby proszkowej – spaliny w ilości max. 200 m3/h.
Po zainstalowaniu instalacji wentylacji wyrzutowej z myjni natryskowej do atmosfery emitowane będzie powietrze zawierające pary wody i preparatu wodnego do odtłuszczania i fosforanowania.
Po zainstalowaniu wentylacji ogólnej hali do atmosfery emitowane będzie powietrze z wnętrza hali nie zawierające substancji szkodliwych. W przypadku zainstalowania proponowanych nagrzewnic zasilanych gazem do powietrza emitowane będą spaliny z kominków wyrzutowych K 2.3. Szacowana ilość wyrzucanych spalin to ~ max. 50 m3/h z każdej nagrzewnicy.                  
Gospodarka odpadami powinna być realizowana zgodnie z przepisami wynikającymi z przepisów ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach (Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) natomiast w zakresie sposobu klasyfikowania odpadów obowiązuje rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206).
e) ryzyka wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii
Planowane przedsięwzięcie, jeżeli będzie realizowane zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami techniczno-technologicznymi oraz warunkami realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia, nie powinno stanowić ryzyka wystąpienia poważnej awarii.
2) Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - uwzględniające:
a) obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych
Planowana inwestycja nie znajduje się na obszarach wodno-błotnych oraz innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych.
b) obszary wybrzeży
Zadanie nie znajduje się na obszarach wybrzeży.
c) obszary górskie lub leśne
Przedsięwzięcie nie jest usytuowane na obszarach o charakterze górskim lub leśnym.
d) obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych
Inwestycja nie jest położona na obszarach objętych ochroną, w tym strefach ochronnych ujęć wód i obszarach ochronnych zbiorników wód śródlądowych.
e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody
Teren przeznaczony pod planowaną inwestycję nie jest położony w obszarach wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarach Natura 2000.
f) obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone
Jak wynika z karty informacyjnej teren inwestycji położony jest poza obszarami, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone. 
g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne
Teren przedsięwzięcia nie znajduje się w obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne.
h) gęstość zaludnienia
Liczba mieszkańców w gminie Police wynosi 7343 osoby, natomiast miejscowość Trzeszczyn, w której będzie realizowane przedsięwzięcie zamieszkana jest przez 258 osób (stan na dzień 31 marca 2010r). 
i) obszary przylegające do jezior 
Przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach przylegających do jezior.
j) uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej
Zadanie nie znajduje się na obszarach uzdrowisk oraz ochrony uzdrowiskowej.

Dla terenu objętego inwestycją został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Zgodnie z Uchwałą Nr XLIV/340/01 Rady Miejskiej w Policach z dnia 27 listopada 2001 roku (Dz. Urzęd. Woj. Zachodniopomorskiego Nr 4 poz. 86 z dnia 19.02.2002r.), w sprawie zmian w planie miejscowym zagospodarowania przestrzennego gminy Police w części dotyczącej miejscowości: Trzeszczyn, Tatynia, Wieńkowo i Siedlice, działka, na której będzie realizowana inwestycja znajduje się w obrębie terenów elementarnych oznaczonych na planie symbolami: Tr 8 RP – teren upraw polowych do zachowania; Tr 13 P – teren przemysłu do zachowania; ustalenia ekologiczne – a) udział powierzchni ekopozytywnej tj. nieutwardzonej i niezabudowanej min. 30% w ogólnej powierzchni działki; b) zabrania się składowania na otwartej przestrzeni materiałów budowlanych, części samochodowych, starych samochodów, opakowań ze szkła i tworzyw sztucznych; c) konieczne technologie nie powodujące uciążliwości i degradacji środowiska; d) ewentualne uciążliwości inwestycji powinny się zamknąć w granicach własnych działek; e) usługi wytwarzające odpady nie nadające się na wysypisko powinny podać sposób ich zagospodarowania lub utylizacji; KD.16.D – drogi dojazdowe.
3) Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt 1 i 2, wynikające z:
a)     zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać
Biorąc pod uwagę charakter inwestycji należy stwierdzić, że przedsięwzięcie może negatywnie oddziaływać na poszczególne elementy środowiska.
b)  transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze
Planowane przedsięwzięcie nie będzie powodowało transgranicznego oddziaływania na środowisko. 
c)   wielkości i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej
W związku z tym, że na terenie działki, na której będzie realizowane przedsięwzięcie prowadzona jest już działalność polegająca na produkcji osprzętu elektroinstalacyjnego istnieje możliwość kumulowania się uciążliwości emitowanych przez planowaną inwestycję i tę już istniejącą.
Faza realizacji inwestycji wiąże się z krótkotrwałym oddziaływaniem na środowisko, które zaniknie wraz z zakończeniem tej fazy. Podczas eksploatacji przedsięwzięcia wystąpią różnego rodzaju emisje, które mogą negatywnie wpłynąć na środowisko.
d)     prawdopodobieństwa oddziaływania
Oddziaływanie inwestycji wystąpi na etapie jego eksploatacji (wzrost emisji do środowiska) natomiast w fazie realizacji zaniknie po jej zakończeniu.
e)     czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania
W trakcie realizacji zadania inwestycyjnego uciążliwości występujące podczas prac związanych z realizacją inwestycji ustaną wraz z ich zakończeniem. Faza eksploatacji może wiązać się ze wzrostem emisji do środowiska.

Zgodnie z art. 65 ust 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) uzasadnienia postanowień, o których mowa w art. 63 ust. 1 i 2, niezależnie od wymagań wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego, powinny zawierać informacje o uwarunkowaniach o których mowa w art. 63 ust. 1 uwzględnionych przy wydawaniu postanowień.

Biorąc pod uwagę powyższe opinie organów jak również rodzaj przedsięwzięcia Burmistrz Polic postanowił nałożyć obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko jednocześnie określając zakres raportu gdyż na podstawie przedłożonej karty informacyjnej nie można w sposób jednoznaczny określić wpływu planowanego przedsięwzięcia na środowisko jak również zasięgu jego oddziaływania.
Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko sporządzony zgodnie z wymogami postawionymi
w niniejszym postanowieniu pozwoli na dokładne przeanalizowanie planowanej inwestycji a w szczególności jej wpływu na środowisko (wielkość emisji pyłów i gazów jak również hałasu) i zdrowie ludzi.

POUCZENIE

Na postanowienie służy stronom zażalenie wniesione w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia, za pośrednictwem Burmistrza Polic do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie.

Powiadom znajomego