W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Obwieszczenie OŚ.BS-7624/17/10 z 31 sierpień 2010

OŚ.BS-7624/17/10

Police,  31 sierpień 2010r.


OBWIESZCZENIE
BURMISTRZA POLIC

Na podstawie art. 74 ust 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) zawiadamiam, że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa ulicy Świerkowej i Jodłowej w Policach” planowanego do realizacji na działkach nr 53, 52/16, 44, 44/2, 44/6 oraz 52/8 wydałem postanowienie o następującej treści:

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 63 ust. 1 i 2, art. 64 ust. 1 oraz art. 65 ust 1 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 56 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych
z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Biura Projektowo-Konstrukcyjnego „Koncept” Sp. z o.o.
z siedzibą w Policach przy ul. Kuźnickiej 1 działającego z upoważnienia Zastępcy Burmistrza Polic Jakuba Pisańskiego z siedzibą w Policach przy ul. Stefana Batorego 3, dotyczącego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa ulicy Świerkowej i Jodłowej w Policach” planowanego do realizacji na działkach nr 53, 52/16, 44, 44/2, 44/6 oraz 52/8

postanawiam

nie stwierdzać potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn.: „Przebudowa ulicy Świerkowej i Jodłowej w Policach” planowanego do realizacji na działkach nr 53, 52/16, 44, 44/2, 44/6 oraz 52/8.

UZASADNIENIE

Biuro Projektowo-Konstrukcyjne „Koncept” Sp. z o.o. z siedzibą w Policach przy ul. Kuźnickiej 1 działające
z upoważnienia Zastępcy Burmistrza Polic Jakuba Pisańskiego z siedzibą w Policach przy ul. Stefana Batorego 3, w dniu 9 lipca 2010r. (data wpływu) wystąpiło z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa ulicy Świerkowej i Jodłowej w Policach” planowanego do realizacji na działkach nr 53, 52/16, 44, 44/2, 44/6 oraz 52/8.
Wraz z wnioskiem złożono kartę informacyjną przedsięwzięcia, kopię mapy ewidencyjnej, kopię władających działkami oraz pełnomocnictwo.
Kartę informacyjną przedsięwzięcia zgodnie z przepisami ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, wniesiono także na nośniku elektronicznym.
W trakcie trwania procedury wniosek został uzupełniony zgodnie wezwaniem z dnia 13.07.2010r.
Na podstawie art. 64 ust. 1 Burmistrz Polic w dniu 28 lipca 2010r. wystąpił pisemnie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
w Policach z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, ewentualnego obowiązku sporządzenia raportu oraz, w przypadku pozytywnej odpowiedzi, określenie jego zakresu.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska postanowieniem z dnia 6 sierpnia 2010r. znak: RDOŚ-32-WOOŚ/6642/37/10/ak wyraził opinię, iż dla planowanego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko o obszar Natura 2000. Również opinią sanitarną z dnia
13 sierpnia 2010r. znak: PS.NZ.4071-23/10 Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla powyższego przedsięwzięcia.

Zgodnie z art. 63 ust 1 ustawy 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia  mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko stwierdza, w drodze postanowienia, organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uwzględniając łącznie następujące uwarunkowania:
1) Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:
a) skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji:
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa ulicy Świerkowej od linii przebiegającej wzdłuż zachodniej granicy działek 52/2 oraz 52/20 w kierunku ulicy Asfaltowej do istniejącej nawierzchni bitumicznej, która jest ułożona jest na 30 m odcinku ulicy Świerkowej od strony ulicy Asfaltowej jak również ulicy Jodłowej od linii przebiegającej wzdłuż zachodniej granicy działek 52/2 oraz 52/18 do połączenia z ulicą Świerkową
w miejscowości Police. Zadanie będzie realizowane na działkach o nr 53 (powierzchnia – 0,12 ha), 52/16 (powierzchnia – 0,0772 ha), 44 (powierzchnia – 0,02 ha), 44/2 (powierzchnia – 0,0465 ha), 44/6 (powierzchnia – 0,0793 ha) oraz 52/8 (powierzchnia – 0,1083 ha).
Długość przebudowywanej ulicy Świerkowej wynosi około 150 m natomiast ulicy Jodłowej około 180 m.
W chwili obecnej w miejscu projektowanego przedsięwzięcia istnieją drogi o nawierzchni z destruktu asfaltowego wymieszanego z kruszywem mineralnym o szerokości 5-6 m. Ulice objęte zakresem opracowania są w złym stanie technicznym o zdeformowanej nawierzchni (powoduje zastoiska wodne), na której występują wyboje oraz ubytki przy krawędzi. Ulicę Jodłową ograniczają wyszczerbione krawężniki. Dojścia do posesji (ulica. Jodłowa stanowi dojazd do 17 budynków mieszkalnych jednorodzinnych natomiast ul. Świerkowa do 8 budynków jednorodzinnych) stanowią popękane, krzywe i zarośnięte trawą płytki chodnikowe. Wzdłuż obu ulic usypane są skarpy porośnięte trawą.
Przebudowa będzie obejmowała:
      - usunięcie istniejącej nawierzchni z destruktu asfaltowego;
      - usunięcie warstwy gruntu oraz poszerzenie drogi pod budowę chodników;
      - wykonanie kanalizacji deszczowej dla ulicy Świerkowej oraz wykonanie korekty włazów studzienek,    
         wpustów ulicznych dla ulicy Jodłowej;
      - ułożenie podbudowy zasadniczej grubości 25 cm z destruktu asfaltowego wymieszanego z kruszywem   
         łamanym oraz stabilizacja mechaniczna podbudowy;
      -  wykonanie ław, ułożenie krawężników oraz obrzeży betonowych;
      -  wykonanie warstwy podbudowy z podsypki cementowo-piaskowej 1:4 grubości 5 cm;
      -  wykonanie nawierzchni z kostki betonowej grubości 8 cm.
Droga będzie posiadała odwodnienie. Wody opadowe z ulic zostaną odprowadzone do kanalizacji deszczowej. Zaprojektowano również nową kanalizację dla ulicy Świerkowej oraz podłączenie jej do istniejącej, która biegnie wzdłuż ulicy Klonowej. Ulica Jodłowa posiada sieć kanalizacyjną.
Po obu stronach ulic projektuje się chodniki o szerokości 2-3 m. Całkowita szerokość między granicami działek mieszkańców ograniczonymi ogrodzeniami zostanie wykorzystana na jezdnię wraz z chodnikami.
Parametry techniczne projektowanych dróg rysują się następująco:
      - klasa drogi – D;
      - prędkość projektowa – Vp=30 km/h;
      - kategoria ruchu – KR1;
      - szerokość jezdni – 6 m;
      - szerokość korony jezdni – 10 m dla ulicy Jodłowej i 11,5 m dla ulicy Świerkowej;
      - spadek jezdni poprzeczny – daszkowy i=~2%;
      - spadek jezdni podłużny – i=~0,7%.
Prace zaplanowano wykonać mechanicznie (ewentualnie ręcznie – przy wykopie gruntu tuż przy ogrodzeniach posesji) za pomocą maszyn drogowych tj. koparek, równiarek, walców drogowych.
Do prac budowlanych zostaną wykorzystane następujące materiały:
     - kruszywo łamane – ok. 640 m3;
     - piach – ok. 210 m3;
     - cement, krawężniki i obrzeża betonowe – łącznie ok. 1360 mb;
     - kostka betonowa – ok. 3530 m2
Inwestor nie przewidział zapotrzebowania na energię cieplną oraz gazową. Natomiast zapotrzebowanie na energię elektryczną w fazie realizacji inwestycji pokryte zostanie z istniejącej sieci energetycznej. W trakcie realizacji inwestycji paliwo.
b) powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie – nie przewiduje się.
c) wykorzystywania zasobów naturalnych
Woda będzie używana co celów budowlanych. W trakcie realizacji inwestycji będzie używany piasek. W trakcie eksploatacji nie wystąpi bieżące wykorzystanie zasobów naturalnych.
d)     emisji i występowania innych uciążliwości
W trakcie realizacji zadania będzie występować wzmożona emisja zanieczyszczeń do powietrza w postaci gazów (spaliny maszyn oraz pojazdów pracujących przy realizacji inwestycji) i pyłów pochodzących m.in. od środków transportu, maszyn budowlanych pracujących na budowie czy ruchu pojazdów na terenie budowy.
Z fazą budowy wiąże się również wzmożony hałas związany m.in. z pracą maszyn i urządzeń wykorzystywanych przy realizacji inwestycji. O poziomie oraz uciążliwości emitowanego hałasu decydować będzie typ jak również jakość używanego sprzętu oraz czas jego pracy. Prace budowlane będą prowadzone
w porze dziennej – 600-2200.
W/w oddziaływania są typowe dla fazy realizacji inwestycji i zanikną wraz z zakończeniem prac związanych
z realizacją inwestycji.
Powstałe w trakcie realizacji inwestycji odpady budowlane będą gromadzone w wyznaczonych miejscach, a następnie przekazywane firmom uprawnionym do ich dalszego zagospodarowania. Grunt pochodzący z wykopów zostanie częściowo wykorzystany na podbudowę projektowanych poboczy. Pozostała część urobku zostanie przekazana Zarządcy drogi w celu późniejszego wykorzystania na nasypy drogowe. Nawierzchnia z destruktu asfaltowego zostanie wykorzystana do budowy podbudowy zasadniczej natomiast ewentualne śladowe ilości odpadów destruktu oraz gruz (m.in. niewykorzystane krawężniki czy też płytki chodnikowe) zostaną w odpowiedni sposób zagospodarowane lub poddane utylizacji. Na odpady bytowe należy przygotować odpowiednie pojemniki, które powinny być systematycznie opróżniane.
Powstające w fazie realizacji ścieki bytowe odprowadzane będą do istniejącej kanalizacji sanitarnej.
Na etapie eksploatacji inwestycji wody opadowe z utwardzonej powierzchni (drogi, chodniki) zostaną ujęte
w sieć kanalizacji deszczowej dzięki nadaniu odpowiednich spadków poprzecznych umożliwiających odprowadzanie wód opadowych do przydrożnych przepustów. 
Po zakończeniu planowanej przebudowy, dzięki poprawie jakości nawierzchni oraz upłynnieniu ruchu nastąpi poprawa klimatu akustycznego. Polepszenie warunków jezdnych przyczyni się również do zmniejszenia wielkości emisji zanieczyszczeń do powietrza.
Gospodarka odpadami powinna być realizowana zgodnie z przepisami wynikającymi z przepisów ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach (Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.), natomiast w zakresie sposobu klasyfikowania odpadów obowiązuje rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206).
e) ryzyka wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii
Planowane przedsięwzięcie, jeżeli będzie realizowane zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami techniczno-technologicznymi oraz warunkami realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia, nie powinno stanowić ryzyka wystąpienia poważnej awarii.
2) Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska,
w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska
i odnawiania zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - uwzględniające:
a) obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych
Planowana inwestycja nie znajduje się na obszarach wodno-błotnych oraz innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych.
b) obszary wybrzeży
Zadanie nie znajduje się na obszarach wybrzeży.
c) obszary górskie lub leśne
Przedsięwzięcie nie jest usytuowane na obszarach o charakterze górskim lub leśnym.
d) obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych
Inwestycja nie jest usytuowana w obszarach objętych ochroną, w tym strefach ochronnych ujęć wód i obszarach ochronnych zbiorników wód śródlądowych.
e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin
i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody
Planowana inwestycja zlokalizowana jest poza obszarami wymagającymi specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarami Natura 2000 oraz pozostałymi formami ochrony przyrody.
f) obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone
Inwestycja nie znajduje się na obszarach, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone.
g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne
Zadanie nie leży w obszarach o krajobrazie mających znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne.
h) gęstość zaludnienia
Miejscowość Mścięcino obejmuje 1318 osób (stan na 31 marca 2010r.) natomiast ulice, na których będzie realizowana inwestycja zamieszkuje – ul. Jodłowa – 66 osób natomiast ul. Świerkowa nie jest zamieszkana.
i) obszary przylegające do jezior
Przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach przylegających do jezior.
j) uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej
Zadanie nie znajduje się na obszarach uzdrowisk oraz ochrony uzdrowiskowej.

Dla terenu objętego inwestycją został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Zgodnie z Uchwałą Nr XI/86/03 Rady Miejskiej w Policach z dnia 8 lipca 2003r. (Dz. Urzęd. Woj. Zachodniopomorskiego z 2003r. Nr 67, poz. 1198), w sprawie zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Police dla obszaru położonego pomiędzy ulicami Palmową, Nadbrzeżną i Asfaltową oraz pomiędzy ulicami Świerkową, Asfaltową i torami kolejowymi, teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie znajduje się w obrębie terenu elementarnego oznaczonego na planie symbolem 2-05 KD; ustalenia funkcjonalne – droga dojazdowa, gminna z ciągiem pieszym; ustalenia ekologiczne – zachować istniejący drzewostan wzdłuż zachodniej linii rozgraniczenia terenu. 

3) Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt 1 i 2, wynikające z:
a)  zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie    może oddziaływać    
Oddziaływanie planowanej inwestycji na środowisko będzie miało charakter lokalny. Głównym celem przebudowy jest podniesienie komfortu użytkowania drogi oraz chodnika. Dodatkowo ulegną poprawie walory estetyczne.
b) transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze
Planowane przedsięwzięcie nie będzie powodowało transgranicznego oddziaływania na środowisko. 
c)   wielkości i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej – nie przewiduje się.
d)    prawdopodobieństwa oddziaływania
Oddziaływanie planowanej inwestycji na etapie realizacji będzie miało charakter krótkotrwały i lokalny co jest charakterystyczne dla tego etapu natomiast oddziaływanie na etapie eksploatacji drogi będzie zależało od natężenia ruchu. Można stwierdzić, że po zrealizowaniu inwestycja przyczyni się do poprawy komfortu użytkowania drogi (poprawa jakości nawierzchni, upłynnienie ruchu) jak również chodnika.
e)     czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania
W trakcie realizacji zadania inwestycyjnego uciążliwości wystąpią jednie podczas prac związanych
z przebudową i ustaną wraz z ich zakończeniem. Oddziaływanie na etapie eksploatacji drogi będzie zależało od natężenia ruchu. Całe przedsięwzięcie może przyczynić się do polepszenia warunków bezpieczeństwa ruchu na drodze, poruszania się pieszych jak również ochrony środowiska.

Zgodnie z art. 65 ust 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) uzasadnienia postanowień, o których mowa w art. 63 ust. 1 i 2, niezależnie od wymagań wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego, powinny zawierać informacje o uwarunkowaniach o których mowa w art. 63 ust. 1 uwzględnionych przy wydawaniu postanowień.

Biorąc pod uwagę powyższe opinie organów oraz rodzaj przedsięwzięcia jak również zasięg oddziaływania Burmistrz Polic postanowił odstąpić od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.


POUCZENIE

Na postanowienie nie służy stronom zażalenie    

Powiadom znajomego