W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Postanowienie OŚ-7624/54/10 z 30.06.2010

Nasz znak: OŚ-7624/54/10

Police, 30.06.2010r.

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 63 ust. 1 i 2, art. 64 ust. 1 oraz art. 65 ust 1 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 74 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Sp. z o.o. Ecorama z siedzibą w Policach przy ul. Kamiennej 3, dotyczącego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Miejsce magazynowania odpadów innych niż niebezpieczne w Policach przy ul. Kamiennej 3, dz. 2532 obr. Police”

postanawiam

stwierdzić obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn.: „Miejsce magazynowania odpadów innych niż niebezpieczne w Policach przy ul. Kamiennej 3, dz. 2532 obr. Police” który powinien analizować planowane zamierzenie inwestycyjne w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, w zakresie określonym w art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) ze szczególnym uwzględnieniem:
1) opisu obszaru Natura 2000, na terenie którego zlokalizowana jest planowana inwestycja, w tym przedstawienie rozmieszczenia i charakterystyki gatunków nietoperzy dla ochrony których wyznaczono obszar Natura 2000 „Police-Kanały”;
2) szczegółowego określenia na mapie lokalizacji planowanej w odniesieniu do obszaru Natura 2000 „Police-Kanały”;
3)  opisu zakresu prac związanych z planowana inwestycją, w tym określenie wpływu prac na gatunki i ich siedliska, dla ochrony których wyznaczono obszar Natura 2000 „Police-Kanały”, będącymi siedliskami gatunków stanowiących przedmiot ochrony w/w obszaru Natura 2000;
4) opisu przedstawionych skutków dla obszaru Natura 2000 „Police-Kanały” w przypadku nie podejmowania przedsięwzięcia;
5) opisu oddziaływania przedsięwzięcia, zarówno na etapie realizacji, jak i eksploatacji, na podstawowe struktury i funkcje obszaru Natura 2000 „Police-Kanały”;
6) opisu przewidywanych działań, mających na celu zapobieganie lub ograniczanie negatywnych oddziaływań na obszar Natura 2000 „Police-Kanały”;
7) wpływ inwestycji na spójność i integralność obszarów Natura 2000;
8) opisu przewidywanych działań ochronnych dla nietoperzy;
9) podania informacji dotyczących ewentualnych prac związanych z koniecznością budowy dróg dojazdowych bądź modernizacją istniejących dróg w celu ich przystosowania do użytkowania przez pojazdy transportujące odpady;
10) przedstawienia usytuowania i sposobu wykonania planowanych miejsc parkingowych;
11) przedstawienia informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza zarówno w fazie realizacji, jak i eksploatacji inwestycji uwzględniając emisję niezorganizowaną (transport materiałów koniecznych do wykorzystania w fazie realizacji, ruch pojazdów transportowych w obrębie miejsca lokalizacji inwestycji dowożących i odbierających odpady, itp.) oraz wskazania działań, jakie zostaną podjęte
w celu zminimalizowania emisji;
12) bilansu ilościowo-jakościowego odpadów:
a) wytwarzanych w fazie realizacji i eksploatacji inwestycji z uwzględnieniem miejsc i sposobów magazynowania wytworzonych odpadów oraz sposobów ich późniejszego zagospodarowania,
b) przeznaczonych do zbierania i czasowego magazynowania,
c) przeznaczonych do odzysku, w oparciu o rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206);
13) zidentyfikowania źródeł emisji hałasu do środowiska zarówno w fazie budowy, jak i eksploatacji inwestycji, zidentyfikowania terenów chronionych akustycznie z uwzględnieniem zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli obowiązuje oraz istniejącego i planowanego zagospodarowania (art. 115 Prawo ochrony środowiska), podać działania mające na celu
       zminimalizowanie tej emisji;
14) przedstawienia rozpoznania warunków środowiska gruntowo-wodnego w miejscu lokalizacji inwestycji;
15)  wskazania rozwiązań dotyczących funkcjonowania gospodarki wodno-ściekowej w miejscu lokalizacji inwestycji (zarówno w fazie budowy, jak i w fazie eksploatacji) uwzględniając odprowadzanie wód opadowych z terenów utwardzonych (place manewrowe, miejsca parkingowe);
16)  przedstawienia kolizji inwestycji z istniejącą na przedmiotowym terenie szatą roślinną (wskazać m.in. ilość i skład gatunkowy drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki, podać wiek i pierśnicę, określić stan zdrowotny i określić siedlisko);
17)  wskazania wariantów realizacji inwestycji, w tym;
a) uzasadnić wariant wybrany przez inwestora wraz z opisem oddziaływania inwestycji w tym wariancie na poszczególne komponenty środowiska,
b) wskazać wariant najkorzystniejszy dla środowiska;
18) przedstawienia analizy skumulowanego wpływu planowanej inwestycji z innymi istniejącymi
 i planowanymi przedsięwzięciami na poszczególne komponenty środowiska (zwłaszcza z istniejącym   składowiskiem odpadów);
19) przedstawienia rozwiązań projektowych, technicznych i technologicznych, które zminimalizują oddziaływanie przedmiotowej inwestycji na środowisko;
20)  wskazania ewentualnych sytuacji awaryjnych, które mogą wystąpić na etapie realizacji oraz podczas eksploatacji inwestycji, a także wskazania działań, jakie zostaną podjęte w celu wyeliminowania tego    typu zagrożenia;
21) uzasadnienia braku transgranicznego oddziaływania planowanej inwestycji na poszczególne komponenty środowiska.

 UZASADNIENIE

              Sp. z o.o. Ecorama z siedzibą w Policach przy ul. Kamiennej 3, w dniu 8 grudnia 2009r. (data wpływu) wystąpiła z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Miejsce magazynowania odpadów innych niż niebezpieczne w Policach przy ul. Kamiennej 3, dz. 2532 obr. Police”.
              Wraz z wnioskiem złożono kartę informacyjną przedsięwzięcia z następującymi załącznikami (kopia wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, kopia wypisu z rejestru gruntów, kopia mapy ewidencyjnej, rozporządzenie nr 1/2005 Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej
w Szczecinie z dnia 11.01.2005r. /Dz. Urz. Woj. Zach. Nr 2 poz. 33 z dnia 17.01.2005r./ w sprawie ustanowienia strefy ochronnej ujęcia wody podziemnej przy ul. Tanowskiej w Policach wraz z załącznikami, mapy z usytuowaniem planowanej inwestycji względem obszarów Natura 2000, mapę z usytuowaniem przedsięwzięcia na tle waloryzacji przyrodniczej Gminy Police, mapę Polic w skali 1:25000 z lokalizacją inwestycji oraz kopię mapy wtórnik – plan zagospodarowania). 
Kartę informacyjną przedsięwzięcia zgodnie z przepisami ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, wniesiono także na nośniku elektronicznym.
Wniosek został uzupełniony zgodnie z wezwaniem z dnia 4.01.2010r. (do uzupełnienia dołączono informację
o tym, ze inwestycja nie wymaga pozwolenia na budowę).
              Na podstawie art. 64 ust. 1 Burmistrz Polic w dniu 20.01.2010r. wystąpił pisemnie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Policach z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, ewentualnego obowiązku sporządzenia raportu oraz, w przypadku pozytywnej odpowiedzi, określenie jego zakresu.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny opinia sanitarną z dnia 15 lutego 2010r. znak: PS.NZ.4071-4/10 nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla powyższego przedsięwzięcia. Natomiast Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska postanowieniem z dnia 17 czerwca 2010r. znak: RDOŚ-32-WOOŚ.TŚ-6642/19/10/ak wyraził opinię, iż dla planowanego przedsięwzięcia istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i obszar Natura 2000 „Police-Kanały” ustalając jednocześnie zakres raportu.
              Zgodnie z art. 63 ust 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia  mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko stwierdza, w drodze postanowienia, organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uwzględniając łącznie następujące uwarunkowania:
1) Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:
a) skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji:
Planowane przedsięwzięcie będzie polegało na budowie miejsca magazynowania odpadów innych niż niebezpieczne o kodach:
- 19 10 04 – lekka frakcja i pyły inne niż wymienione w 19 10 03 – odpady z rozdrabniania odpadów zawierające metale;
-  19 12 12 – inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów, inne niż wymienione w 19 12 11 (odpady z mechanicznej obróbki odpadów np.: obróbki ręcznej, sortowania, zgniatania, granulowania, nieujęte w innych grupach)
w celu nagromadzenia surowca do dalszej przeróbki.
Teren działki zostanie ogrodzony płotem z siatki stalowej powlekanej PCV na słupkach stalowych do wysokości
2 m. Będzie posiadał bramę stalową wjazdową od str. działki 1973/39 w miejscu istniejącego wjazdu.
Na terenie działki będzie znajdował się spychacz – Fadroma – który będzie usypywał pryzmy surowca po rozładunku.
Teren działki jest utwardzony i oświetlony natomiast woda opadowa odprowadzana jest poza jej teren. Odpady przeznaczone do magazynowania powstają w procesach strzępienia (rozdrabniania) karoserii pochodzących
z pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz złomu stalowego (wyeksploatowane konstrukcje stalowe) i innych odpadów metalowych. Stanowią one pozostałości po zasadniczym procesie strzępienia oraz segregacji w postaci pyłów jak również odpadów o konsystencji sypkiej i pyłów z instalacji odpylających zainstalowanych na poszczególnych odcinkach linii do strzępienia (w różnych częściach kraju) tzn:
     - przenośnik wibracyjny zerdiratora (rozdrabnia złom stalowy);
     - separator powietrzny lekkich frakcji niemetalicznych;
     - bębnowy separator magnetyczny, separatory mechaniczne;
     - zespół odpylający do usuwania pyłów z zerdiratora;
     - przesiewacze bębnowe i wibracyjne;
     - cyklony odbiorcze frakcji lekkich.
Sam proces strzępienia oraz segregacji magnetycznej pozwala bezpośrednio wyodrębnić złom stalowy i metali kolorowych oraz odpowiednio go zgromadzić. Powstałe jako produkt uboczny tej segregacji odpady są oddzielnie gromadzone i przewidziane do odzysku i unieszkodliwiania. Ponieważ odpady te zawierają pewne ilości materiałów (metale kolorowe, odpady stalowe czy odpady z tworzyw sztucznych – ich odzysk jest uzasadniony) podlegać będą dalszej precyzyjnej segregacji celem ich wyodrębnienia i zagospodarowania. Odpady te będą zwożone na projektowany magazyn (samochodami-wywrotkami bądź transportem wodnym – barkami do portu Police a następnie po przeładunku samochodami-wywrotkami na magazyn) z zakładów przerobu złomu, które funkcjonują na terenie kraju.
Główną funkcją planowanego magazynu będzie zgromadzenie odpowiedniej ilości odpadów (w ciągu roku)
w celu przygotowania wsadu dla planowanej do zamontowania linii do mechanicznej segregacji (przedmiot niezależnego opracowania projektowego).
Inwestor przyjął, ze cała działka podzielona zostanie na cztery sektory magazynowe o gabarytach średnio
27x52 m każdy.
Plac przeznaczony do magazynowania zajmuje powierzchnię ok. 6340 m2.
Magazynowanie będzie polegać na postawieniu prefabrykowanych żelbetowych zasieków w kształcie litery L
o wymiarach 200x105x100x10 i usypywaniu przywożonego surowca w cztery składowiska o powierzchni
5770 m2 (przewidziano magazynowanie do 10000 ton odpadów w ciągu miesiąca).
Dwa sektory magazynowe wewnętrzne rozdzielone zostaną pasem neutralnym o szerokości ok. 20 m (przyszła zabudowa).
Formowanie hałd odbywać się będzie w następujący sposób:
     - wykonanie ścian oporowych w północnej części magazynu – sektor I otwarty od strony południowej – usypanie hałdy do łącznej wysokości 14 m przy pomocy koparko-ładowarki stopniowo zamykając sektor od strony południowej ścianą oporową;
     - faza druga – wykonanie wzdłużnych ścian oporowych w sektorze II i uformowanie hałdy (j.w.) stopniowo zamykając sektor II od strony południowej ścianą oporową;
     - faza trzecia - pozostawienie między sektorem II i III wolnego placu o szerokości 20 m z przeznaczeniem na przyszłą zabudowę (system transportowy oparty na układzie przenośników taśmowych zasilających planowaną linię do segregacji odpadów);
      - faza czwarta – powtórzenie czynności z faz I i II, utworzenie sektorów III i IV o gabarytach, konstrukcji
i technikach formowania hałd j.w., zamknięcie sektora IV od strony południowej ścianą oporową zamykając
w ten sposób cały magazyn.
Przy formowaniu hałdy w pierwszej kolejności będzie ona tworzona przez bezpośredni zrzut masy z samochodu – wywrotki do wysokości 3-4 m. Następnie do wysokości łącznej ok. 14 m wykorzystana zostanie koparko-ładowarka wyposażona w chwytak do materiałów sypkich.Proces tworzenia hałd będzie następował stopniowo od strony północnej w kierunku południowym do wjazdu na magazyn.
Planowana inwestycja nie będzie wykorzystywała energii elektrycznej, wody, ciepła czy gazów technicznych. Nie będzie powodowała również powstawania ścieków sanitarnych, technologicznych czy powstawania
i gromadzenia innych odpadów niż te przeznaczone do magazynowania. 
b) powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie – nie przewiduje się.
c) wykorzystywania zasobów naturalnych
Planowana inwestycja nie będzie wykorzystywała wody. Pracownicy placu magazynowego korzystać będą
z zaplecza socjalnego w pomieszczeniu na sąsiednich działkach.
d) emisji i występowania innych uciążliwości
W trakcie realizacji zadania będzie występować wzmożona emisja zanieczyszczeń do powietrza w postaci gazów (spaliny maszyn oraz pojazdów pracujących na budowie) i pyłów  pochodzących m.in. od środków transportu oraz maszyn budowlanych pracujących na budowie.
Z fazą budowy wiąże się również okresowe oddziaływanie akustyczne (hałas pochodzący m.in. od sprzętu pracującego na budowie).
W/w oddziaływanie jest typowe dla fazy realizacji inwestycji i zniknie wraz z zakończeniem prac związanych
z realizacją inwestycji.
W fazie eksploatacji magazynowanie odpadów nie będzie wymagało zaopatrzenia w wodę jak również odprowadzania ścieków bytowych.
Odprowadzanie wód opadowych odbywać się będzie powierzchniowo z powierzchni utwardzonych. Ścieki przemysłowe nie będą powstawały.
Faza eksploatacji będzie wiązała się z emisją hałasu jak również gazów i pyłów emitowanych do środowiska (m.in. od transportujących na plac składowy samochodów-wywrotek).
Na etapie realizacji zadania będą powstawały m.in. takie odpady jak niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01 czy zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu o kodzie 17 09 04.
W fazie eksploatacji inwestycji będą w ramach zadania inwestycyjnego magazynowane odpady z grupy odpadów o kodach 19 10 04 – lekka frakcja i pyły inne niż wymienione w 19 10 03 – odpady z rozdrabniania odpadów zawierających metale oraz 19 12 12 – inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty)
z mechanicznej obróbki odpadów, inne niż wymienione w 19 12 11 (odpady z mechanicznej obróbki odpadów – np. obróbki ręcznej, sortowania, zgniatania, granulowania nieujęte w innych grupach).  
Gospodarka odpadami powinna być realizowana zgodnie z przepisami wynikającymi z przepisów ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach (Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) natomiast w zakresie sposobu klasyfikowania odpadów obowiązuje rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206).
e) ryzyka wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii
Planowane przedsięwzięcie, jeżeli będzie realizowane zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami techniczno-technologicznymi oraz warunkami realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia, nie powinno stanowić ryzyka wystąpienia poważnej awarii.
2) Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska,
w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska
i odnawiania zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - uwzględniające:
a) obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych
Planowana inwestycja nie znajduje się na obszarach wodno-błotnych oraz innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych.
b) obszary wybrzeży
Zadanie nie znajduje się na obszarach wybrzeży.
c) obszary górskie lub leśne
Przedsięwzięcie nie jest usytuowane na obszarach o charakterze górskim lub leśnym.
d) obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych 
Inwestycja nie jest położona na obszarach objętych ochroną, w tym w strefach ochronnych ujęć wód oraz obszarów ochronnych zbiorników wód śródlądowych.
e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin
i zwierząt oraz ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody
Teren inwestycji od strony południowej i zachodniej graniczy ze specjalnym obszarem ochrony siedlisk Natura 2000 „Police-Kanały” o kodzie PLH 320015 dodatkowo zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
f) obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone
Inwestycja nie znajduje się na obszarach, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone.
g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne - zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
h) gęstość zaludnienia
Liczba mieszkańców w mieście Police wynosi 32.583 osoby(stan na dzień 31 marca 2010r.). Na ul. Kamiennej, na której będzie realizowane przedsięwzięcie brak jest zabudowy mieszkaniowej.
i) obszary przylegające do jezior
Przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach przylegających do jezior.
j) obszary ochrony uzdrowiskowej
Zadanie ni znajduje się na obszarach uzdrowiska oraz ochrony uzdrowiskowej.

Dla terenu objętego inwestycją został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Zgodnie z Uchwałą Nr XXX/239/08 Rady Miejskiej w Policach z dnia 28 października 2008r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego pn.: „Stara Fabryka” (Dz. Urzęd. Woj.  Zachodniopomorskiego z dnia 31 grudnia 2008r. Nr 108, poz. 2613) działka, na której będzie realizowane przedsięwzięcie znajduje się na terenie elementarnym oznaczonym na planie symbolem 3-SF 24P – teren obiektów produkcyjnych, składów i magazynów; zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego – obowiązuje strefa urządzania zieleni wolna od zabudowy, dopuszcza się urządzenie dojazdów; zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej – a) teren znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej terenu dawnej fabryki benzyny syntetycznej – obowiązuje ochrona zachowawcza obiektów o wartościach kulturowych z możliwością adaptacji na funkcje użytkowe zgodnie z przeznaczeniem terenu tj. przystosowania obiektu, jako całości lub tylko jako części do określonej funkcji użytkowej oraz z możliwością rozbudowy obiektu; b) dopuszcza się ochronę zachowawczą obiektu o wartościach kulturowych oznaczonego na rysunku planu w formie trwałej ruiny z możliwością zabezpieczających prac budowlanych związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa ludzi; c) procesy budowlane związane z obiektami o wartościach kulturowych należy prowadzić z uwzględnieniem przepisów szczególnych
z zakresu ochrony zabytków; tereny lub obiekty podlegające ochronie na podstawie odrębnych przepisów – a) teren znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie terenów kolejowych – stosuje się przepisy z zakresu transportu kolejowego, w tym dotyczące minimalnych odległości dla zabudowy i zagospodarowania terenu od linii kolejowej oraz od obszaru kolejowego; b) na terenie znajduje się projektowany obszar Natura 2000 (wg. listy rządowej) Ostoja Police-Kanały (kod obszaru PLH 320015) – stosuje się przepisy o ochronie przyrody.
3) Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt 1 i 2, wynikające z:
 a) zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać
Inwestycja nie będzie negatywnie oddziaływać na ludzi (w otoczeniu miejsca magazynowania odpadów brak jest zabudowy mieszkaniowej).
 b transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze
Planowane przedsięwzięcie nie będzie powodowało transgranicznego oddziaływania na środowisko. 
 c) wielkości i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej – nie przewiduje się.
 d) prawdopodobieństwa oddziaływania 
Informacje zawarte w karcie informacyjnej są nie wystarczające aby stwierdzić prawdopodobieństwo oddziaływania inwestycji na środowisko.
 e) czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania
W trakcie realizacji zadania inwestycyjnego uciążliwości wystąpią jednie podczas prac budowlanych i ustaną wraz z ich zakończeniem natomiast informacje podane w złożonej karcie informacyjnej dla planowanego przedsięwzięcia są nie wystarczające aby stwierdzić czas jego trwania, częstotliwość i odwracalność oddziaływania na etapie eksploatacji.


 Zgodnie z art. 65 ust 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) uzasadnienia postanowień, o których mowa w art. 63 ust. 1 i 2, niezależnie od wymagań wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego, powinny zawierać informacje o uwarunkowaniach o których mowa w art. 63 ust. 1 uwzględnionych przy wydawaniu postanowień.

Biorąc pod uwagę powyższe opinie organów, rodzaj przedsięwzięcia jak również m.in. fakt, iż działka na której planowana jest inwestycja znajduje się w granicach obszaru Natura 2000 „Police-Kanały” o kodzie PLH 320015 oraz fakt, iż Wnioskodawca nie określił w karcie informacyjnej wpływu planowanej inwestycji na znajdujące się w pobliżu siedliska nietoperzy Burmistrz Polic postanowił stwierdzić obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko określając jednocześnie zakres raportu.

POUCZENIE

Na postanowienie służy stronom zażalenie wniesione w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia, za pośrednictwem Burmistrza Polic do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie.

Powiadom znajomego