W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Obwieszczenie o postanowieniu nr OŚ-7624/15/09 z dnia 29.06.2009r.

Nasz znak: OŚ-7624/15/09                                                            Police, 29.06.2009r.

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA POLIC

Na podstawie art. 74 ust 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)zawiadamiam, że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 115 na odcinku przebiegającym w granicach miejscowości Pilchowo gm. Police” wydałem postanowienie o następującej treści:

POSTANOWIENIE

              Na podstawie art. 63 ust. 1 i 2, art. 64 ust. 1 oraz art. 65 ust 1 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 56 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Pana Mariana Zawartko – Usługi Projektowe i Komputerowe PRO-EKO-DOR mgr inż. Marian Zawartko z siedzibą w Szczecinie, ul. Kaszubska 27d/2, działającego z upoważnienia Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie przy ul. Szczecińskiej 31, dotyczącego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 115 na odcinku przebiegającym w granicach miejscowości Pilchowo gm. Police”

postanawiam

nie stwierdzać potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływaniaprzedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn.: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 115 na odcinku przebiegającym w granicach miejscowości Pilchowo gm. Police”

UZASADNIENIE

              Pan Marian Zawartko – Usługi Projektowe i Komputerowe PRO-EKO-DOR mgr inż. Marian Zawartko z siedzibą w Szczecinie, ul. Kaszubska 27d/2, działający z upoważnienia Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie przy ul. Szczecińskiej 31, w dniu 23 marca 2009r. (data wpływu) wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 115 na odcinku przebiegającym w granicach miejscowości Pilchowo gm. Police”. 

              Wraz z wnioskiem złożono kartę informacyjną przedsięwzięcia, mapę ewidencyjną oraz kopię wypisu władających działkami.

Kartę informacyjną o planowanym przedsięwzięciu, zgodnie z przepisami ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, wniesiono także na nośniku elektronicznym.

W trakcie prowadzenia procedury wniosek został uzupełniony zgodnie z wezwaniem z dnia 16.04.2009r.

              Na podstawie art. 64 ust. 1 Burmistrz Polic dniu 19.05.2009r. wystąpił pisemnie do Starosty Polickiego oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Policach z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, ewentualnego obowiązku sporządzenia raportu oraz, w przypadku pozytywnej odpowiedzi, określenie jego zakresu.

              Starosta Policki postanowieniem z dnia 22 maja 2009r. znak: SR.AR.7633-P/6.1/09 postanowił odstąpić od potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla omawianego przedsięwzięcia. Również Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny opinią sanitarną z dnia 18 czerwca 2009r. znak: PS.NZ.4071-22/09 nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla powyższego przedsięwzięcia.

              Zgodnie z art. 63 ust 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko(Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia  mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko stwierdza, w drodze postanowienia, organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uwzględniając łącznie następujące uwarunkowania:

1)       Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:

a)       skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji:

Planowane przedsięwzięcie będzie polegało na przebudowie odcinka drogi wojewódzkiej nr 115 Szczecin-Dobieszczyn w miejscowości Pilchowo pomiędzy granicą miasta Szczecin i północną granicą administracyjną tej miejscowości, przebiegającego jako ulica Szczecińska.

Celem inwestycji jest poprawa warunków ruchu pojazdów oraz pieszych poprzez:
a) wyrównanie i wzmocnienie nawierzchni drogi;
b) budowę i remont istniejących fragmentów chodników;
c) przebudowę skrzyżowań z drogami lokalnymi.

Długość planowanego odcinka objętego przebudową wyniesie ok. 930 m.

W ramach zadania zaplanowana została droga klasy „G” (główna) z jezdnią bitumiczną o zmiennej szerokości 7,0 m z poszerzeniami w rejonach skrzyżowań z ulicami Wiejską i Leśną do 9,5-10,0 m dla wydzielonych pasów lewoskrętu. Przewidziano również wprowadzenie chodników o zmiennej szerokości (1,5-2,65 m w zależności od dostępnego miejsca w granicach pasa drogowego) oraz ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 2,5 m.

W ramach prac inwestycyjnych przewidziane jest:

a)   wyrównanie i wzmocnienie nawierzchni jezdni;
b)   przebudowa zatok autobusowych;
c)    budowa chodników;
d)   budowa – lokalnie – ciągów pieszo-rowerowych w granicach zabudowy miejscowości.

Powierzchnia przebudowywanego odcinka drogi jest następująca:

·         powierzchnia jezdni o nawierzchni bitumicznej i lokalnie (wyspy dzielące, wyspa kryjąca) z kostki betonowej – ok. 7.100 m2;
·         powierzchnia zatok autobusowych z kostki betonowej – ok. 600 m2;
·         powierzchnie chodników z kostki betonowej – ok. 1.900 m2;
·         ścieżki rowerowe z kostki betonowej – ok. 840 m2;
·         pasy zieleni przy chodnikach i ścieżkach rowerowych – ok. 2.250 m2.

Aby ograniczyć prędkość ruchu zostało zaplanowane wprowadzenie elementów spowalniających natomiast w rejonach przejść dla pieszych – azyli.

Przewiduje się również zastosowanie rozwiązań poprawiających odwadnianie nawierzchni jezdni.

              Wykonanie prac rozbiórkowych nawierzchni oraz podbudowy likwidowanych fragmentów jezdni w rejonach skrzyżowań drogi wojewódzkiej nr 115 z drogami lokalnymi będzie odbywać się metodą kruszenia przy użyciu urządzeń zasilanych sprężonym powietrzem. Usuwanie warstwy ziemi urodzajnej oraz budowa nasypów ziemnych pod koronę jezdni z poboczami, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe jak również pod zjazdy gospodarcze sąsiadujące z drogą wojewódzką i pod niezbędne wyposażenie systemu kanalizacji deszczowej prowadzone będzie przy użyciu maszyn o napędzie spalinowym.

              Koryta w gruncie pod poszerzenia jezdni w rejonach skrzyżowań oraz zjazdów gospodarczych wykonane zostaną za pomocą maszyn o napędzie spalinowym oraz narzędzi ręcznych. Wyrównanie nawierzchni mineralno-bitumicznych obecnych przebiegów drogi wojewódzkiej i lokalnych obywać się będzie metodą frezowania przy użyciu specjalistycznych maszyn.

              Podbudowa jezdni na poszerzeniach oraz fragmentach przyłączeniowych dróg jak również zjazdach wykonana zostanie za pomocą urządzeń zasilanych sprężonym powietrzem oraz przy wykorzystaniu narzędzi ręcznych natomiast nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych jezdni obwodnicy i drogi dojazdowej oraz na zjazdach wykonane zostaną przy wykorzystaniu maszyn rozściełających o napędzie spalinowym.

b)       powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie – nie dotyczy
c)       wykorzystywania zasobów naturalnych – nie dotyczy.
d)       emisji i występowania innych uciążliwości

W trakcie realizacji zadania występować będzie emisja zanieczyszczeń do powietrza w postaci gazów (m.in. z pojazdów oraz maszyn pracujących na budowie jak również pojazdów dostarczających materiały budowlane) i pyłów pochodzących m.in. od środków transportu oraz maszyn budowlanych.

              Z fazą budowy wiąże się również okresowe oddziaływanie akustyczne (hałas np.: sprzętu pracującego na budowie czy pojazdów transportowych). W/w emisje są typowe dla okresu budowy i zanikną wraz z zakończeniem prac inwestycyjnych.

              W fazie eksploatacji natomiast występować będzie emisja zanieczyszczeń, związana ze spalaniem paliw przez poruszające się po drodze pojazdy.

W trakcie eksploatacji drogi natężenie hałasu będzie uzależnione od pory dnia.

W trakcie prac budowlanych wytwarzane będą odpady zaliczające się do grupy odpadów z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz infrastruktury drogowej (włączając glebę i ziemię z terenów zanieczyszczonych jak również odpady materiałów i elementów budowlanych oraz infrastruktury drogowej (np. beton, cegły, płyty, ceramika)

              Zapotrzebowanie na wodę jak również inne konieczne surowce i materiały, paliwa i energię będzie występować tylko w trakcie realizacji inwestycji i będzie związane w całości z prowadzeniem prac inwestycyjnych.

W fazie eksploatacji przedsięwzięcia może wystąpić zapotrzebowanie na energię elektryczną potrzebną do zasilania oświetlenia ulicy Szczecińskiej oraz jej skrzyżowań z drogami lokalnymi – zapotrzebowanie energii na ten cel oszacowano na nie więcej jak ok. 20 kW.

W projekcie przewidziano zastosowanie studzienek ściekowych z osadnikami oraz dodatkowo osadników na wylocie kanalizacji do odbiornika (Wielecki Potok). Na fragmentach szlakowych rolę dodatkowych układów podczyszczających spełniać będą trawiaste rowy przydrożne.

Gospodarka odpadami powinna być realizowana zgodnie z przepisami wynikającymi z przepisów ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach (Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) natomiast w zakresie sposobu klasyfikowania odpadów obowiązuje rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206).

e)       ryzyka wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii

Planowane przedsięwzięcie, jeżeli będzie realizowane zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami techniczno-technologicznymi oraz warunkami realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia, nie powinno stanowić ryzyka wystąpienia poważnej awarii.

2)       Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - uwzględniające:

a)       obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych – nie dotyczy.
b)       obszary wybrzeży – nie dotyczy.
c)       obszary górskie lub leśne

Planowane przedsięwzięcie usytuowane jest na terenach zurbanizowanych z istniejącą zabudową mieszkaniową
i mieszkaniowo-usługową. W końcowym fragmencie odcinek przebiega w otoczeniu obszarów leśnych, przy czym po stronie wschodniej jest to wąski pas lasu, za którym pojawia się osiedle wchodzące w skład miejscowości Pilchowo. W sąsiedztwie omawianej inwestycji występują grunty o przeznaczeniu budowlanym i różnym oraz grunty leśne, brak jest gruntów rolnych.

d)       obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych

Dla terenu objętego inwestycją został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Zgodnie z Uchwałą XLV/346/01 Rady Miejskiej w Policach z dnia 20 grudnia 2001r. (Dz. Urzęd. Woj. Zachodniopomorskiego z dnia 10.04.2002r. Nr 15, poz. 262) w sprawie zmian w planie miejscowym zagospodarowania przestrzennego gminy Police w części dotyczącej obszaru miejscowości: Pilchowo, Bartoszewo, Żółtew, część terenu na którym będzie realizowane przedsięwzięcie znajduje się w obrębie terenów elementarnych oznaczonych na planie symbolami: 01 KG; Granice terenu – ul. Szczecińska (obecnie odcinek drogi wojewódzkiej nr 115); ustalenia funkcjonalne – Ulica klasy głównej. Istniejąca droga wojewódzka; ustalenia ekologiczne – a) Część ulicy objęta strefą ochrony biologicznej, chemicznej i zasobowej ujęcia wody Pilchowo. W strefie ochrony biologicznej, oprócz ograniczeń jak w strefie ochrony chemicznej i zasobowej obowiązuje zakaz:

·         realizacji wszelkiego rodzaju budownictwa mieszkaniowego i przemysłowego, za wyjątkiem zabudowy mieszkaniowej na terenach położonych pomiędzy ulicami Wołczkowską i Szczecińską, a granicą administracyjną gminy Police,
·         lokalizacji parkingów i garaży, za wyjątkiem garaży i parkingów indywidualnych dla obsługi zabudowy mieszkaniowej i istniejącej szkoły, pomiędzy ulicami Wołczkowską i Szczecińską, a granica administracyjną gminy Police,
·         budowy dróg o dużym natężeniu ruchu,
·         wypasania zwierząt,
·         stosowania nawozów mineralnych i organicznych oraz chemicznych środków ochrony roślin,
·         lokalizacji ogrodów działkowych, warzywnych i prowadzenia nawodnień,
·         urządzania pól namiotowych, campingów i obozowisk;

W strefie ochrony chemicznej oprócz ograniczeń jak w strefie ochrony zasobowej obowiązuje zakaz:

·         wykonywania wierceń i głębienia szybów bez nadzoru hydrogeologicznego,
·         realizacji zwartego budownictwa typu miejskiego,
·        realizacji ciągów przesyłowych i zbiorników ropopochodnych oraz stacji paliw płynnych,
·         lokalizacji wszelkich wysypisk, hałd i wylewisk,
·         lokalizacji oczyszczalni ścieków oraz rolniczego wykorzystania ścieków i gnojowicy,
·         lokalizacji cmentarzy,
·         lokalizacji ferm hodowlanych,
·         lokalizacji grzebalisk padliny o odpadów z uboju zwierząt.

Dopuszcza się warunkowo następujące rodzaje działalności gospodarczej:

·         realizację budownictwa mieszkaniowego rozproszonego jedno- i wielorodzinnego, pod warunkiem zastosowania zabezpieczeń chroniących przypowierzchniowe środowisko gruntowo-wodne przed zanieczyszczeniem,
·         lokalizację parkingów pod warunkiem pełnego uszczelnienia ich powierzchni, odprowadzania ścieków do kanalizacji i obowiązywania zakazu mycia i tankowania pojazdów,
·         lokalizację istniejących ogrodów działkowych, pod warunkiem wykluczenia chemicznych środków ochrony roślin, gnojowicy i nawozów mineralnych, przy ograniczonym stosowaniu stałych nawozów organicznych

W strefie ochrony zasobowej obowiązuje zakaz:

·         wprowadzania nieczyszczonych lub oczyszczonych w niewłaściwym stopniu ścieków do wód powierzchniowych i podziemnych,
·         eksploatacji, przeróbki i składowania substancji radioaktywnych oraz toksycznych substancji chemicznych,
·         eksploatacji i przeróbki substancji ropopochodnych oraz budowy ich zbiorników o pojemności większej od 1000 m3,
·         lokalizacji wysypisk, hałd i wylewisk odpadów zawierających substancje toksyczne,
·         składowania na powierzchni terenu chemicznych środków zimowego utrzymania dróg, nawozów mineralnych i pryzm kiszonkowych,
·         lokalizacji ferm przemysłowej hodowli zwierząt (pow. 3000 szt. bydła lub trzody oraz pow. 500 tys. szt. drobiu),
·         przeobrażania powierzchni ziemi przez eksploatację surowców metodą odkrywkową, wykonywania wykopów i dołów chłonnych.

Dopuszcza się warunkowo następujące rodzaje działalności gospodarczej:

·         lokalizację ciągów przesyłowych, magazynów, baz produktów ropopochodnych oraz stacji paliw płynnych pod warunkiem stosowania specjalnych zabezpieczeń technicznych przed eksploatacyjnym i awaryjnym zanieczyszczeniem środowiska gruntowo-wodnego,
·         lokalizację wiejskich wysypisk odpadów pod warunkiem uszczelnienia podłoża i zastosowania zieleni ochronnej,
·         rolnicze wykorzystanie ścieków pod warunkiem ścisłej kontroli dawkowania gnojowicy i ścieków na pola wg zasad agrotechnicznych decyzją nr OSR-Ś-1/6813/6/2000 Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia 14.10.2000r.

b) Należy zastosować zabezpieczenia techniczne eliminujące uciążliwość ruchu dla sąsiedniej zabudowy    
      mieszkaniowej. 

02 KZ; Granice terenu – ul. Leśna – droga powiatowa nr 41415; ustalenia funkcjonalne – Ulica klasy zbiorczej. Istniejąca droga powiatowa; ustalenia ekologiczne – Część ulicy objęta strefą ochrony zasobowej ujęcia wody Pilchowo – zakazy j.w.

Zgodnie z Uchwałą Nr V/31/07 Rady Miejskiej w Policach z dnia 6 marca 2007r. (Dz. Urzęd. Woj. Zachodniopomorskiego z dnia 26.04.2007r. nr 49, poz. 728, wejście w życie 28.05.2007r.), w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego p.n. „Pilchowo II”, część terenu położonego w Pilchowie, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie znajduje się w obrębie terenów elementarnych oznaczonych na planie symbolami: 6 ZP; przeznaczenie terenu – zieleń parkowa -skwer zieleni publicznej; ustalenia w zakresie ochrony środowiska – a) utrzymanie i gatunkowe uzupełnienie istniejącej zieleni, b) teren ochrony pośredniej ujęcia wody „Pilchowo” (obowiązują zakazy zawarte w rozporządzeniu Nr 5/2004 z dnia 28 października 2004r. Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie, zmienionym rozporządzeniem Nr 6/2004 z dnia 27 grudnia 2004r. lub inne aktualnie obowiązujące); 01 KDG; przeznaczenie terenu – odcinek publicznej drogi wojewódzkiej klasy głównej; 02 KDZ; przeznaczenie terenu – odcinek publicznej drogi powiatowej klasy zbiorczej – włączenie do drogi głównej 01 KDG; 03 KDL; przeznaczenie terenu – publiczna droga gminna klasy lokalnej-włączenie do drogi głównej 01 KDG. 

e)       obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin
i zwierząt oraz ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody  - nie dotyczy.
f)        obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone – nie dotyczy.
g)       obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne – nie dotyczy.
h)       gęstość zaludnienia

Gmina Police obejmuje 40.045 mieszkańców natomiast  miejscowość Pilchowo zamieszkuje 915 osób (stan na 31 marca 2009r.). 

i)        obszary przylegające do jezior – nie dotyczy.
j)        obszary ochrony uzdrowiskowej – nie dotyczy.

3)       Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt 1 i 2, wynikające z:

                  a)   zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać

Planowane przedsięwzięcie usytuowane jest m.in. na terenach zurbanizowanych z istniejącą zabudową mieszkaniową i mieszkaniowo-usługową. Oddziaływanie planowanej inwestycji na środowisko będzie miało charakter lokalny a uciążliwość zadania zaniknie  po zakończeniu jego realizacji. Celem przedsięwzięcia jest poprawa warunków ruchu pojazdów i pieszych. Realizacja przedsięwzięcia pozwoli na wzrost bezpieczeństwa ruchu i pewne obniżenie uciążliwości drogi dla mieszkańców sąsiadującej z nią zabudowy mieszkaniowej.

                 b)  transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze

Planowane przedsięwzięcie nie będzie powodowało transgranicznego oddziaływania na środowisko. 

                 c)   wielkości i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury echnicznej – nie dotyczy. 
                 d)     prawdopodobieństwa oddziaływania – nie przewiduje się. 
                 e)     czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania

W trakcie realizacji zadania inwestycyjnego uciążliwości wystąpią jednie podczas prac remontowych i ustaną wraz z ich zakończeniem. Wnioskodawca nie przewiduje innego wariantu przedsięwzięcia. Całe przedsięwzięcie może przyczynić się do polepszenia warunków bezpieczeństwa ruchu na drodze jak również poruszania się pieszych.

              Zgodnie z art. 65 ust 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) uzasadnienia postanowień, o których mowa w art. 63 ust. 1 i 2, niezależnie od wymagań wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego, powinny zawierać informacje o uwarunkowaniach o których mowa w art. 63 ust. 1 uwzględnionych przy wydawaniu postanowień.

Biorąc pod uwagę powyższe opinie organów oraz rodzaj przedsięwzięcia Burmistrz Polic postanowił odstąpić od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

POUCZENIE

Na postanowienie nie służy stronie zażalenie.

Powiadom znajomego