W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Postanowienie nr OŚ-7624/13/09 z dnia 24.04.2009 r.

Nasz znak: OŚ-7624/13/09                                                             Police, 24.04.2009r.

POSTANOWIENIE

              Na podstawie art. 63 ust. 1 i 2, art. 64 ust. 1 oraz art. 65 ust 1 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 41 ppkt c rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Burmistrza Polic z siedzibą w Policach przy ul. Stefana Batorego 3, dotyczącego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa, ze zmianą sposobu użytkowania, istniejącego budynku gospodarczego wraz z obiektami i urządzeniami infrastruktury technicznej, na cele związane z edukacją w zakresie utrzymania gospodarki leśnej oraz ochrony zasobów leśnych i walorów przyrodniczych przynależnych do obszarów leśnych pn.: „Transgraniczny Ośrodek Edukacji Ekologicznej”, w ramach projektu „Życie nad Zalewem Szczecińskim i w Puszczy Wkrzańskiej – ekologia, edukacja i historia”

postanawiam

nie stwierdzać potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływaniaprzedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn.: „Przebudowa, ze zmianą sposobu użytkowania, istniejącego budynku gospodarczego wraz z obiektami i urządzeniami infrastruktury technicznej, na cele związane z edukacją w zakresie utrzymania gospodarki leśnej oraz ochrony zasobów leśnych i walorów przyrodniczych przynależnych do obszarów leśnych pn.: „Transgraniczny Ośrodek Edukacji Ekologicznej”, w ramach projektu „Życie nad Zalewem Szczecińskim i w Puszczy Wkrzańskiej – ekologia, edukacja i historia”

UZASADNIENIE

              Burmistrz Polic z siedzibą w Policach przy ul. Stefana Batorego 3, w dniu 19 marca 2009r. (data wpływu) wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa, ze zmianą sposobu użytkowania, istniejącego budynku gospodarczego wraz z obiektami i urządzeniami infrastruktury technicznej, na cele związane z edukacją w zakresie utrzymania gospodarki leśnej oraz ochrony zasobów leśnych i walorów przyrodniczych przynależnych do obszarów leśnych pn.: „Transgraniczny Ośrodek Edukacji Ekologicznej”, w ramach projektu „Życie nad Zalewem Szczecińskim i w Puszczy Wkrzańskiej – ekologia, edukacja i historia”.

              Wraz z wnioskiem złożono kartę informacyjną przedsięwzięcia, kopię mapy ewidencyjnej, kopię wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,  wypis władających działkami, kopię projektu prac geologicznych oraz kpię zaświadczenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska - organ odpowiedzialny za monitorowanie obszaru Natura 2000 – Załącznik Ib .

Kartę informacyjną o planowanym przedsięwzięciu, zgodnie z przepisami ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, wniesiono także na nośniku elektronicznym.

              Na podstawie art. 64 ust. 1 Zastępca Burmistrza Polic dniu 19.03.2009r. wystąpił pisemnie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie położony jest w Obszarze Specjalnej Ochrony Ptaków Natura 2000 „Jezioro Świdwie” o kodzie PLB 320006) oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Policach z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, ewentualnego obowiązku sporządzenia raportu oraz, w przypadku pozytywnej odpowiedzi, określenie jego zakresu.

              Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska postanowieniem z dnia 6 kwietnia 2009r. znak: RDOŚ-32-WOOŚ-N-6650/128/09/mł po stwierdzeniu, że przedmiotowe przedsięwzięcie nie należy do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000 przekazał dokumentację sprawy zgodnie z art. 156 omawianej ustawy Staroście Polickiemu. Opinią sanitarną z dnia 24 marca 2009r. znak: PS.NZ.4071-11/09 Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla powyższego przedsięwzięcia.

Starosta Policki postanowieniem z dnia 20 kwietnia 2009r. znak:SR.AR.7633-P/4.1/09 również odstąpił od  potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla omawianego przedsięwzięcia

              Zgodnie z art. 63 ust 1 ustawy 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko(Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia  mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko stwierdza, w drodze postanowienia, organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uwzględniając łącznie następujące uwarunkowania:

1)       Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:

                   a)       skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji:

W budynku gospodarczym po dawnych stajniach wraz z przyległym terenem o powierzchni 1,37 ha na działce nr 535/2 w miejscowości Zalesie zostanie utworzony Transgraniczny Ośrodek Edukacji Ekologicznej działający na rzecz utrzymania gospodarki leśnej, ochrony zasobów leśnych oraz walorów przyrodniczych przynależących do obszarów leśnych.

W chwili obecnej na w/w działce znajdują się:

·         budynek gospodarczy po dawnych stajniach (powierzchnia zabudowy 0,0937 ha);

·         nachylona płyta do składowania obornika z murkiem oporowym (od strony północno-zachodniej);

·         podjazd z polbruku oraz porośnięte trawą relikty dawnych nawierzchni brukowych;

·         niezagospodarowana zieleń niska i pojedyncze drzewa (od strony południowo-wschodniej);

·         ok. 30 m od wschodniego narożnika budynku znajduje się nie użytkowany, stalowy maszt obserwacyjny (wys. około 25m).

Pozostała cześć terenu (powierzchnia ok. 0,37 ha)  to podmokłe łąki pocięte rowami melioracyjnymi.  

Planowane przedsięwzięcie tworzone jest aby umożliwić, nie tylko dzieciom ale również młodzieży szkolnej, nauczycielom, organizacjom samorządowym czy grupom społecznym, poznanie w sposób interaktywny walorów Puszczy Wkrzańskiej i okolic.

Ośrodek będzie również wykorzystywany na potrzeby konferencji oraz szkoleń dla grup zawodowych i społecznych, które związane są z ochroną przyrody i jej walorami. Ośrodek będzie obsługiwał zorganizowane grupy do 50 osób, jak również osoby indywidualne. 

Inwestor przewiduje przystosowanie zajęć oraz programów edukacyjnych dla osób niepełnosprawnych ruchowo, niewidomych i niedowidzących. Teren Ośrodka zostanie zagospodarowany tak aby powstały w nim dwie strefy użytkowania tj.:

·         przestrzeń rekreacyjna (południowo-wschodnia strona budynku);

·         przestrzeń dydaktyczna (północno-zachodnia strona budynku).

W okolicy Ośrodka zostaną wykonane tematyczne ścieżki edukacyjne, które również zostaną przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo, niewidomych i niedowidzących.

Program funkcjonalno-użytkowy zakłada zagospodarowanie 0,74 ha terenu, powierzchnia zabudowy istniejącego budynku to 937 m2.

W ramach zagospodarowania pozostałych 6463 m2 Inwestor przewidział:

  • rozebranie płyt do składowania obornika oraz niwelację terenu;

  • budowę nowych przyłączy oraz instalacji zewnętrznych;

  • budowę nowych nawierzchni utwardzonych (drogi, miejsca postojowe, chodniki);

  • budowę nowych nawierzchni gruntowych (ścieżki, plac zabaw, teren pod ognisko);

  • budowę elementów małej architektury (dla placu zabaw, przestrzeni rekreacyjnej z ogniskiem, zewnętrznej przestrzeni dydaktycznej);

  • zagospodarowanie zieleni (w tym również ogrodu).

Przewidziany został również remont istniejącego masztu obserwacyjnego o wysokości ok. 25 m i przystosowanie go do zamontowania kamery do obserwacji przyrodniczych (skierowana będzie ona na pobliskie łąki po stronie zachodniej).

W związku z tym, że obecnie budynek wyposażony jest w instalacje elektryczną oraz odgromową a wody opadowe odprowadzane są na teren (brak rynien oraz rur spustowych) program zakłada również:

  • budowę przyłącza elektroenergetycznego, instalacji elektrycznej zewnętrznej, instalacji elektrycznej wewnętrznej, instalacji oświetlenia terenu;

  • budowę studni (wody pitnej) oraz przyłącza wodociągowego

Projektowany otwór hydrogeologiczny jest częścią w/w zamierzenia inwestycyjnego. Uzbrojenie wodne to własne ujęcie wody, które składa się z istniejących dwóch studni głębinowych. Jedna z nich - studnia nr 1 (znajdująca się w pobliżu budynku Nadleśnictwa) jest nieczynna. Studnia nr 2 o głębokości 62 m ujmuje drugą warstwę wodonośną. Dla studni zatwierdzono zasoby eksploatacyjne Qe=5,3 m3/h przy depresji Se=26,0 m. Obecnie uzyskiwane wydajności ujęcia eksploatowanego na potrzeby obiektów Nadleśnictwa i stałych mieszkańców dawnego folwarku Zalesie, są zbyt małe dla zaspokojenia potrzeb projektowanego przedsięwzięcia. Dlatego też zaprojektowano budowę nowego otworu hydrogeologicznego, który po stwierdzeniu wystarczającej wydajności i zadowalającej jakości wody zostanie przekształcony w projektowaną studnię. Zapotrzebowanie na wodę wyniesie około 7 m3/d natomiast maksymalne zapotrzebowanie godzinowe na wodę określić można na 1,0 m3/h (Ośrodek będzie wykorzystywany jedynie przez około 8 godzin dziennie).  

              Na rejonie projektowanych prac występują 2 warstwy wodonośne. Warstwa pierwsza posiada swobodne lustro wody, które występuje na głębokości ok. 2 m. Spąg warstwy występuje na głębokości 18 m. Druga warstwa wodonośna posiada napięte lustro wody. Strop warstwy stwierdzono na głębokości 54 m natomiast spąg na głębokości 60 m. Lustro wody stabilizuje się na głębokości ok. 1,9 m.

              Warstwa wodonośna o reżimie swobodnym zbudowana jest z piasków drobnoziarnistych. Warstwa druga zbudowana jest z piasków średnioziarnistych z dużą ilością substancji organicznej. Studnia ujmująca 1 warstwę, reprezentującą pierwszy poziom wodonośny, została wyłączona z eksploatacji z uwagi na złą jakość wody natomiast druga warstwa wodonośna została ujęta w studni nr 2 ujęcia wody.

Przewidziano odwiercenie otworu rozpoznawczego przeznaczonego na studnię, do głębokości 62 m, 2 m poniżej spągu II warstwy wodonośnej. Warstwa wodonośna ujęta zostanie filtrem PCV o długości 6 m i średnicy 160 mm. Planuje się profil geologiczny identyczny jak w studni nr 2, z uwagi na planowaną odległość wykonania projektowanego otworu 100 m na północ od studni nr 2.

              Otwór pod studnię zaplanowano wykonać systemem udarowym w dwóch kolumnach rur Ø 406 i 356 mm do głębokości 62 m. Przy wierceniu udarowym kolumna rur Ø 356 zostanie usunięta z otworu po nafiltrowaniu a kolumna Ø 406 pozostanie w otworze posadowiona wodoszczelnie w celu odcięcia I poziomu wodonośnego.

W otworze planuje się zabudować filtr siatkowy Ø 160 mm PCV z rurą nadfiltrową wprowadzoną do powierzchni i długością części roboczej 6 m. W celu określenia szacunkowej dopuszczalnej wydajności otworu zafiltrowanego w warstwie wodonośnej, zaproponowano przyjęcie następujących parametrów:

                a)       współczynnik filtracji warstwy wodonośnej – k=1,344 m/d;

                b)       powierzchnia części roboczej filtra – F=6,7 m2;

                c)       dopuszczalna prędkość wlotowa wody do filtra – Vdop.=0,47 m/h;

                d)       dopuszczalna wydajność filtra – Qdop.=3,15 m3/h;

                e)       dopuszczalna depresja – Sdop.=9,6 m;

                f)        zasięg leja depresji – R=111 m.

W przypadku potwierdzenia powyższych założeń można będzie uzyskać z projektowanego otworu wydajność zaspokajającą zapotrzebowanie użytkownika.

Konstrukcja otworu jest następująca:

               a)       kolumna pomocnicza Ø 406 mm do głębokości 30 m, posadowiona wodoszczelnie;

                b)       kolumna pomocnicza Ø 356 mm do głębokości 62 m, wyciągnięta z otworu po zafiltrowaniu;

                 c)       kolumna filtrowa Ø 160 mm

·  rura nadfiltrowa Ø 160 mm o długości 54 m,

·  część robocza filtra – filtr siatkowy z obsypką o frakcji 0,7-1,2 mm o średnicy szkieletu Ø 160 mm i długości 6 m,

·  rura podfiltrowa PVC Ø 160 mm i długości 2 m.

Wokół filtra planowane jest wykonanie obsypki piaskowej dostosowanej do granulacji warstwy (przypuszczalnie frakcja 0,7-1,2 mm). Obsypkę filtracyjną przewiduje się wykonać wokół filtra, jak również na odcinku do dna otworu i do poziomu 1,0 m powyżej części roboczej filtra.

Przy usuwaniu kolumny rur pomocniczych, przestrzeń pomiędzy kolumną rur filtrowych o średnicy 160 mm, a ścianką otworu na odcinku występowania osadów gliniastych i iłów zaplanowano zaiłować (np. iłem granulowanym pęczniejącym).

Uzyskany przy wierceniu urobek zaplanowano gromadzić w dole urobkowym, a po zakończeniu prac usunąć go, natomiast teren zniwelować.  

  • budowę zewnętrznej i wewnętrznej instalacji wodnej;

  • budowę instalacji p.poż. z ewentualnym zbiornikiem p.poż;

  • budowę biologicznej oczyszczalni ścieków oraz systemu odprowadzenia wód, w tym oczka wodnego;

  • budowę instalacji kanalizacji sanitarnej;

  • budowę instalacji grzewczej (c.o., c.w.u., solary, pompa ciepła, kotłownia);

  • budowę instalacji niskoprądowej (np.: bezpieczeństwa, sieci komputerowej, telekomunikacyjnej).

Prace budowlane prowadzone będą z wykorzystaniem:

  • maszyn do robót - koparki, zagęszczarki, spycharki czy ładowarki;

  • maszyn do robót instalacyjnych - koparki, żurawie samochodowe, spawarki;

  • transportu – samochody ciężarowe, samochody wywrotki.

W fazie eksploatacji przedsięwzięcie będzie wymagało:

·         Zapotrzebowania na energię elektryczną – planowana inwestycja spowoduje wzrost zapotrzebowania na energię elektryczną o około 170 kW, co przekracza możliwości obecnej stacji transformatorowej. W związku z tym zaistniała konieczność wymiany transformatora oraz budowy nowego przyłącza elektroenergetycznego do budynku, jak również do zewnętrznych instalacji elektrycznych i oświetlenia terenu.

·         Zapotrzebowania na wodę – wystąpi wzrost zapotrzebowania na wodę o około 7 m3/dobę co w chwili obecnej przekracza możliwości użytkowanych przez Nadleśnictwo studni. Istnieje konieczność modernizacji istniejącego ujęcia albo budowy nowego. Przedsięwzięcie wymaga także budowy przyłącza wody do budynku oraz zewnętrznej instalacji wodnej. Zapewnienie wody wymagane jest na potrzeby instalacji p.poż. oraz hydrantów zewnętrznych lub zbiornika p.poż. o pojemności 200 m3. Woda w ośrodku wykorzystywana będzie również na potrzeby socjalne, ekspozycyjne (m.in. komora deszczu w „sali zjawisk atmosferycznych”) oraz do pielęgnacji zieleni.

·         Odprowadzania ścieków – zostanie wybudowana nowa biologiczna oczyszczalnia (na potrzeby Ośrodka) oraz przyłącza kanalizacji do budynku. Wody z oczyszczalni oraz wody opadowe, które będą odprowadzane z terenu, przed odprowadzeniem do rowu melioracyjnego będą zasilać przepływowe oczko wodne. Oczko wodne wraz z wyeksponowanym schematem procesów zachodzących w oczyszczalni ścieków będzie pełnić funkcję edukacyjną.

·         Ogrzewania – Inwestor zakłada wykorzystanie nowoczesnego zestawu urządzeń do pozyskiwania energii składającego się z pompy ciepła (planuje się wymiennik pionowy ziemny) oraz kolektorów słonecznych umieszczonych na południowo-wschodniej połaci dachu. Ze względu na efektywność ogrzewania oraz przeznaczenie pomieszczeń preferowane będzie ogrzewanie podłogowe.

·         Instalacji niskoprądowych oraz multimedialnych – telefon, internet, system bezpieczeństwa oraz komunikacji wewnętrznej jak również instalacji dla urządzeń multimedialnych. Na maszcie obserwacyjnym zostanie zamontowana kamera, umożliwiająca obserwację zwierząt przebywających na łąkach sąsiadujących z Ośrodkiem.

W granicach terenu usytuowania planowanej inwestycji, gdzie będą wykonywane prace budowlane rosną zaniedbane drzewa owocowe, natomiast w sąsiedztwie miejsca, gdzie planowany jest parking rosną rzędowo młode lipy pochodzące z nasadzeń. W pozostałych częściach terenu opracowania nie występują drzewa oraz krzewy. Niezabudowane powierzchnie terenu opracowania porasta roślinność ruderalna.

                     b)       powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie – nie dotyczy.

                      c)       wykorzystywania zasobów naturalnych – nie dotyczy.

                     d)       emisji i występowania innych uciążliwości

W trakcie realizacji zadania będzie występować emisja zanieczyszczeń do powietrza w postaci gazów (spaliny maszyn oraz pojazdów pracujących na budowie) i pyłów (m.in. transport, jak również wykorzystywanie na budowie materiałów sypkich) pochodzących od środków transportu oraz maszyn budowlanych, jak również w wyniku przemieszczania się ziemi z wykopów.

Ograniczenie w/w emisji będzie możliwe dzięki doborowi właściwego sprzętu i pojazdów oraz prawidłowej ich eksploatacji i organizacji pracy.

              Z fazą budowy wiąże się również okresowe oddziaływanie akustyczne (hałas np.: sprzętu pracującego na budowie czy pojazdów transportowych). Przy zastosowaniu nowoczesnego sprzętu (odpowiednio wyciszony, a baza sprzętu zostanie zlokalizowana na terenie działki inwestora), oddziaływanie to może zostać ograniczone do poziomów dopuszczalnych. Prace powinny być prowadzone wyłącznie w porze dziennej.  
W/w emisje są typowe dla okresu budowy i zanikną wraz z zakończeniem prac inwestycyjnych.

W trakcie prac budowlanych będą wytwarzane odpady ( grupa 17 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów - odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz drogowych) w postaci m.in. drewna, tworzyw sztucznych, gruzu ceglanego, odpadów betonowych oraz gruzu betonowego czy wymieszanego gruzu i materiałów z rozbiórki.

W fazie eksploatacji ścieki socjalne odprowadzane będą do pomieszczeń sanitarnych i socjalnych. Docelowo ścieki te będą odprowadzane do biologicznej oczyszczalni ścieków a następnie wody z oczyszczalni kierowane będą do systemu odprowadzania wód tj. przed odprowadzeniem do rowu melioracyjnego będą zasilać przepływowe oczko wodne.

              Wody opadowe z terenów utwardzonych oraz z dachu budynku zaplanowano odprowadzać do pobliskiego rowu melioracyjnego, a przed odprowadzeniem do rowu wody te będą zasilać projektowane przepływowe oczko wodne (faza eksploatacji).

Uciążliwość akustyczna przedsięwzięcia (faza eksploatacji) nie przekroczy granic terenu i nie spowoduje przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu na terenach najbliższej zabudowy mieszkaniowej zarówno w porze dziennej jak i nocnej.

Realizacja przedsięwzięcia nie spowoduje zwiększenia emisji zanieczyszczeń do powietrza.

W fazie eksploatacji inwestycji będą powstawać odpady w postaci nie segregowanych odpadów komunalnych czy zużytego sprzętu oświetleniowego.

Gospodarka odpadami powinna być realizowana zgodnie z przepisami wynikającymi z przepisów ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach (Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) natomiast w zakresie sposobu klasyfikowania odpadów obowiązuje rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206).

                        e)       ryzyka wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii

Planowane przedsięwzięcie, jeżeli będzie realizowane zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami techniczno-technologicznymi oraz warunkami realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia, nie powinno stanowić ryzyka wystąpienia poważnej awarii.

2)       Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska,
w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska
i odnawiania zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - uwzględniające:

                        a)       obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych – nie dotyczy.

                         b)       obszary wybrzeży – nie dotyczy.

                         c)       obszary górskie lub leśne – nie dotyczy

                         d)       obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych

Dla terenu objętego inwestycją został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Zgodnie z Uchwałą Nr XIX/131/08 Rady Miejskiej w Policach z dnia 29 stycznia 2008r. (Dz. Urzed. Woj. Zachodniopomorskiego z dnia 9 kwietnia 2008r. Nr 38, poz. 794), w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Police w części dotyczącej miejscowości: Tanowo, Węgornik, Zalesie - tzw. „Tanowo”, część działki nr 535/2 położona w obrębie Zalesie znajduje się w obrębie terenów elementarnych oznaczonych na planie symbolami: 2 RP – grunty rolne; ustalenia w zakresie ochrony środowiska – a) na części terenu złoża torfu z zakazem eksploatacji, b) teren położony w Obszarze Specjalnej Ochrony Ptaków „Natura 2000”; ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków – część terenu objęta strefą W II ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych; 3 RLU m.in. ośrodek obsługi leśnictwa – siedziba Nadleśnictwa z towarzyszącą zabudową mieszkaniową wielorodzinną; ustalenia w zakresie ochrony środowiska - m.in. teren położony w obszarze specjalnej ochrony ptaków „Natura 2000”; ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków -  część terenu objęta strefą W III ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych; 4 KDW droga wewnętrzna; ustalenia w zakresie ochrony środowiska - teren położony w Obszarze Specjalnej Ochrony Ptaków „Natura 2000”; ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków - część terenu objęta strefą W III ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych.

                          e)       obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt oraz ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody

Zalesie (dawny folwark) leży na skraju Puszczy Wkrzańskiej. Położone jest na pograniczu lasów oraz łąk otaczających jezioro i rezerwat Świdwie w Obszarze Specjalnej Ochrony Ptaków Natura 2000 „Jezioro Świdwie” o kodzie PLB 320006 i „Ostoja Wkrzańska” o kodzie PLB 320014. Zgodnie z zaświadczeniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska - organ odpowiedzialny za monitorowanie obszaru Natura 2000 – Załącznik Ib, projekt pn.: „Przebudowa, ze zmianą sposobu użytkowania, istniejącego budynku gospodarczego wraz z obiektami i urządzeniami infrastruktury technicznej, na cele związane z edukacją w zakresie utrzymania gospodarki leśnej oraz ochrony zasobów leśnych i walorów przyrodniczych przynależnych do obszarów leśnych pn.: „Transgraniczny Ośrodek Edukacji Ekologicznej”, w ramach projektu „Życie nad Zalewem Szczecińskim i w Puszczy Wkrzańskiej – ekologia, edukacja i historia” nie wywrze istotnego oddziaływania na obszar Natura 2000.

                          f)        obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone – nie dotyczy

                         g)       obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne

Część terenu objęta strefą W II ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych oraz część terenu objęta strefą W III ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych (w/w plan zagospodarowania przestrzennego).

                          h)       gęstość zaludnienia

Gęstość zaludnienia w gminie Police wynosiła w 2006r. 165 mieszkańców na km2 natomiast miejscowość Zalesie obejmuje 30 osób. 

                          i)        obszary przylegające do jezior

Teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie położony jest w Obszarze Specjalnej Ochrony Ptaków Natura 2000 „Jezioro Świdwie”.

                          j)        obszary ochrony uzdrowiskowej – nie dotyczy.

3)       Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt 1 i 2, wynikające z:

         a)     zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać

Planowana inwestycja  nie powinna negatywnie oddziaływać na ludzi. Do minimum zostanie ograniczone oddziaływanie przedsięwzięcia na gleby, wody czy faunę i florę.

Realizacja ośrodka zgodnie z przyjętym przez Inwestora wariantem (jest to najkorzystniejszy wariant) przyczyni się do edukacji społeczeństwa w zakresie ochrony środowiska, jak również utrzymania gospodarki leśnej oraz ochrony zasobów i walorów przyrodniczych obszarów leśnych.

Do wyposażenia obiektu wykorzystano technologie proekologiczne.

          b)  transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze

Planowane przedsięwzięcie nie będzie powodowało transgranicznego oddziaływania na środowisko. 

          c)   wielkości i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej – nie dotyczy

          d)     prawdopodobieństwa oddziaływania – nie dotyczy

          e)     czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania

W trakcie realizacji zadania inwestycyjnego uciążliwości wystąpią jednie podczas prac remontowych i ustaną wraz z ich zakończeniem. Całe przedsięwzięcie przyczyni się do edukacji społeczeństwa m.in. w zakresie ochrony środowiska.

              Zgodnie z art. 65 ust 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) uzasadnienia postanowień, o których mowa w art. 63 ust. 1 i 2, niezależnie od wymagań wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego, powinny zawierać informacje o uwarunkowaniach o których mowa w art. 63 ust. 1 uwzględnionych przy wydawaniu postanowień.

Biorąc pod uwagę powyższe opinie organów oraz rodzaj przedsięwzięcia Zastępca Burmistrza Polic postanowił odstąpić od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

POUCZENIE

Na postanowienie nie służy stronie zażalenie  

Powiadom znajomego