Postanowienie nr OŚ-7624/13/09 z dnia 24.04.2009 r.
Nasz znak: OŚ-7624/13/09 Police, 24.04.2009r.
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 63 ust. 1 i 2, art. 64 ust. 1 oraz art. 65 ust 1 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 41 ppkt c rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Burmistrza Polic z siedzibą w Policach przy ul. Stefana Batorego 3, dotyczącego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa, ze zmianą sposobu użytkowania, istniejącego budynku gospodarczego wraz z obiektami i urządzeniami infrastruktury technicznej, na cele związane z edukacją w zakresie utrzymania gospodarki leśnej oraz ochrony zasobów leśnych i walorów przyrodniczych przynależnych do obszarów leśnych pn.: „Transgraniczny Ośrodek Edukacji Ekologicznej”, w ramach projektu „Życie nad Zalewem Szczecińskim i w Puszczy Wkrzańskiej – ekologia, edukacja i historia”
postanawiam
nie stwierdzać potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływaniaprzedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn.: „Przebudowa, ze zmianą sposobu użytkowania, istniejącego budynku gospodarczego wraz z obiektami i urządzeniami infrastruktury technicznej, na cele związane z edukacją w zakresie utrzymania gospodarki leśnej oraz ochrony zasobów leśnych i walorów przyrodniczych przynależnych do obszarów leśnych pn.: „Transgraniczny Ośrodek Edukacji Ekologicznej”, w ramach projektu „Życie nad Zalewem Szczecińskim i w Puszczy Wkrzańskiej – ekologia, edukacja i historia”
UZASADNIENIE
Burmistrz Polic z siedzibą w Policach przy ul. Stefana Batorego 3, w dniu 19 marca 2009r. (data wpływu) wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa, ze zmianą sposobu użytkowania, istniejącego budynku gospodarczego wraz z obiektami i urządzeniami infrastruktury technicznej, na cele związane z edukacją w zakresie utrzymania gospodarki leśnej oraz ochrony zasobów leśnych i walorów przyrodniczych przynależnych do obszarów leśnych pn.: „Transgraniczny Ośrodek Edukacji Ekologicznej”, w ramach projektu „Życie nad Zalewem Szczecińskim i w Puszczy Wkrzańskiej – ekologia, edukacja i historia”.
Wraz z wnioskiem złożono kartę informacyjną przedsięwzięcia, kopię mapy ewidencyjnej, kopię wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, wypis władających działkami, kopię projektu prac geologicznych oraz kpię zaświadczenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska - organ odpowiedzialny za monitorowanie obszaru Natura 2000 – Załącznik Ib .
Kartę informacyjną o planowanym przedsięwzięciu, zgodnie z przepisami ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, wniesiono także na nośniku elektronicznym.
Na podstawie art. 64 ust. 1 Zastępca Burmistrza Polic dniu 19.03.2009r. wystąpił pisemnie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie położony jest w Obszarze Specjalnej Ochrony Ptaków Natura 2000 „Jezioro Świdwie” o kodzie PLB 320006) oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Policach z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, ewentualnego obowiązku sporządzenia raportu oraz, w przypadku pozytywnej odpowiedzi, określenie jego zakresu.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska postanowieniem z dnia 6 kwietnia 2009r. znak: RDOŚ-32-WOOŚ-N-6650/128/09/mł po stwierdzeniu, że przedmiotowe przedsięwzięcie nie należy do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000 przekazał dokumentację sprawy zgodnie z art. 156 omawianej ustawy Staroście Polickiemu. Opinią sanitarną z dnia 24 marca 2009r. znak: PS.NZ.4071-11/09 Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla powyższego przedsięwzięcia.
Starosta Policki postanowieniem z dnia 20 kwietnia 2009r. znak:SR.AR.7633-P/4.1/09 również odstąpił od potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla omawianego przedsięwzięcia
Zgodnie z art. 63 ust 1 ustawy 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko(Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko stwierdza, w drodze postanowienia, organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uwzględniając łącznie następujące uwarunkowania:
1) Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:
a) skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji:
W budynku gospodarczym po dawnych stajniach wraz z przyległym terenem o powierzchni
W chwili obecnej na w/w działce znajdują się:
· budynek gospodarczy po dawnych stajniach (powierzchnia zabudowy
· nachylona płyta do składowania obornika z murkiem oporowym (od strony północno-zachodniej);
· podjazd z polbruku oraz porośnięte trawą relikty dawnych nawierzchni brukowych;
· niezagospodarowana zieleń niska i pojedyncze drzewa (od strony południowo-wschodniej);
· ok.
Pozostała cześć terenu (powierzchnia ok.
Planowane przedsięwzięcie tworzone jest aby umożliwić, nie tylko dzieciom ale również młodzieży szkolnej, nauczycielom, organizacjom samorządowym czy grupom społecznym, poznanie w sposób interaktywny walorów Puszczy Wkrzańskiej i okolic.
Ośrodek będzie również wykorzystywany na potrzeby konferencji oraz szkoleń dla grup zawodowych i społecznych, które związane są z ochroną przyrody i jej walorami. Ośrodek będzie obsługiwał zorganizowane grupy do 50 osób, jak również osoby indywidualne.
Inwestor przewiduje przystosowanie zajęć oraz programów edukacyjnych dla osób niepełnosprawnych ruchowo, niewidomych i niedowidzących. Teren Ośrodka zostanie zagospodarowany tak aby powstały w nim dwie strefy użytkowania tj.:
· przestrzeń rekreacyjna (południowo-wschodnia strona budynku);
· przestrzeń dydaktyczna (północno-zachodnia strona budynku).
W okolicy Ośrodka zostaną wykonane tematyczne ścieżki edukacyjne, które również zostaną przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo, niewidomych i niedowidzących.
Program funkcjonalno-użytkowy zakłada zagospodarowanie
W ramach zagospodarowania pozostałych
- rozebranie płyt do składowania obornika oraz niwelację terenu;
- budowę nowych przyłączy oraz instalacji zewnętrznych;
- budowę nowych nawierzchni utwardzonych (drogi, miejsca postojowe, chodniki);
- budowę nowych nawierzchni gruntowych (ścieżki, plac zabaw, teren pod ognisko);
- budowę elementów małej architektury (dla placu zabaw, przestrzeni rekreacyjnej z ogniskiem, zewnętrznej przestrzeni dydaktycznej);
- zagospodarowanie zieleni (w tym również ogrodu).
Przewidziany został również remont istniejącego masztu obserwacyjnego o wysokości ok.
W związku z tym, że obecnie budynek wyposażony jest w instalacje elektryczną oraz odgromową a wody opadowe odprowadzane są na teren (brak rynien oraz rur spustowych) program zakłada również:
- budowę przyłącza elektroenergetycznego, instalacji elektrycznej zewnętrznej, instalacji elektrycznej wewnętrznej, instalacji oświetlenia terenu;
- budowę studni (wody pitnej) oraz przyłącza wodociągowego
Projektowany otwór hydrogeologiczny jest częścią w/w zamierzenia inwestycyjnego. Uzbrojenie wodne to własne ujęcie wody, które składa się z istniejących dwóch studni głębinowych. Jedna z nich - studnia nr 1 (znajdująca się w pobliżu budynku Nadleśnictwa) jest nieczynna. Studnia nr 2 o głębokości
Na rejonie projektowanych prac występują 2 warstwy wodonośne. Warstwa pierwsza posiada swobodne lustro wody, które występuje na głębokości ok.
Warstwa wodonośna o reżimie swobodnym zbudowana jest z piasków drobnoziarnistych. Warstwa druga zbudowana jest z piasków średnioziarnistych z dużą ilością substancji organicznej. Studnia ujmująca 1 warstwę, reprezentującą pierwszy poziom wodonośny, została wyłączona z eksploatacji z uwagi na złą jakość wody natomiast druga warstwa wodonośna została ujęta w studni nr 2 ujęcia wody.
Przewidziano odwiercenie otworu rozpoznawczego przeznaczonego na studnię, do głębokości
Otwór pod studnię zaplanowano wykonać systemem udarowym w dwóch kolumnach rur Ø 406 i
W otworze planuje się zabudować filtr siatkowy Ø
a) współczynnik filtracji warstwy wodonośnej – k=1,344 m/d;
b) powierzchnia części roboczej filtra – F=6,7 m2;
c) dopuszczalna prędkość wlotowa wody do filtra – Vdop.=0,47 m/h;
d) dopuszczalna wydajność filtra – Qdop.=3,15 m3/h;
e) dopuszczalna depresja – Sdop.=9,6 m;
f) zasięg leja depresji – R=111 m.
W przypadku potwierdzenia powyższych założeń można będzie uzyskać z projektowanego otworu wydajność zaspokajającą zapotrzebowanie użytkownika.
Konstrukcja otworu jest następująca:
a) kolumna pomocnicza Ø
b) kolumna pomocnicza Ø
c) kolumna filtrowa Ø
· rura nadfiltrowa Ø
· część robocza filtra – filtr siatkowy z obsypką o frakcji 0,7-
· rura podfiltrowa PVC Ø
Wokół filtra planowane jest wykonanie obsypki piaskowej dostosowanej do granulacji warstwy (przypuszczalnie frakcja 0,7-
Przy usuwaniu kolumny rur pomocniczych, przestrzeń pomiędzy kolumną rur filtrowych o średnicy
Uzyskany przy wierceniu urobek zaplanowano gromadzić w dole urobkowym, a po zakończeniu prac usunąć go, natomiast teren zniwelować.
- budowę zewnętrznej i wewnętrznej instalacji wodnej;
- budowę instalacji p.poż. z ewentualnym zbiornikiem p.poż;
- budowę biologicznej oczyszczalni ścieków oraz systemu odprowadzenia wód, w tym oczka wodnego;
- budowę instalacji kanalizacji sanitarnej;
- budowę instalacji grzewczej (c.o., c.w.u., solary, pompa ciepła, kotłownia);
- budowę instalacji niskoprądowej (np.: bezpieczeństwa, sieci komputerowej, telekomunikacyjnej).
Prace budowlane prowadzone będą z wykorzystaniem:
- maszyn do robót - koparki, zagęszczarki, spycharki czy ładowarki;
- maszyn do robót instalacyjnych - koparki, żurawie samochodowe, spawarki;
- transportu – samochody ciężarowe, samochody wywrotki.
W fazie eksploatacji przedsięwzięcie będzie wymagało:
· Zapotrzebowania na energię elektryczną – planowana inwestycja spowoduje wzrost zapotrzebowania na energię elektryczną o około 170 kW, co przekracza możliwości obecnej stacji transformatorowej. W związku z tym zaistniała konieczność wymiany transformatora oraz budowy nowego przyłącza elektroenergetycznego do budynku, jak również do zewnętrznych instalacji elektrycznych i oświetlenia terenu.
· Zapotrzebowania na wodę – wystąpi wzrost zapotrzebowania na wodę o około 7 m3/dobę co w chwili obecnej przekracza możliwości użytkowanych przez Nadleśnictwo studni. Istnieje konieczność modernizacji istniejącego ujęcia albo budowy nowego. Przedsięwzięcie wymaga także budowy przyłącza wody do budynku oraz zewnętrznej instalacji wodnej. Zapewnienie wody wymagane jest na potrzeby instalacji p.poż. oraz hydrantów zewnętrznych lub zbiornika p.poż. o pojemności
· Odprowadzania ścieków – zostanie wybudowana nowa biologiczna oczyszczalnia (na potrzeby Ośrodka) oraz przyłącza kanalizacji do budynku. Wody z oczyszczalni oraz wody opadowe, które będą odprowadzane z terenu, przed odprowadzeniem do rowu melioracyjnego będą zasilać przepływowe oczko wodne. Oczko wodne wraz z wyeksponowanym schematem procesów zachodzących w oczyszczalni ścieków będzie pełnić funkcję edukacyjną.
· Ogrzewania – Inwestor zakłada wykorzystanie nowoczesnego zestawu urządzeń do pozyskiwania energii składającego się z pompy ciepła (planuje się wymiennik pionowy ziemny) oraz kolektorów słonecznych umieszczonych na południowo-wschodniej połaci dachu. Ze względu na efektywność ogrzewania oraz przeznaczenie pomieszczeń preferowane będzie ogrzewanie podłogowe.
· Instalacji niskoprądowych oraz multimedialnych – telefon, internet, system bezpieczeństwa oraz komunikacji wewnętrznej jak również instalacji dla urządzeń multimedialnych. Na maszcie obserwacyjnym zostanie zamontowana kamera, umożliwiająca obserwację zwierząt przebywających na łąkach sąsiadujących z Ośrodkiem.
W granicach terenu usytuowania planowanej inwestycji, gdzie będą wykonywane prace budowlane rosną zaniedbane drzewa owocowe, natomiast w sąsiedztwie miejsca, gdzie planowany jest parking rosną rzędowo młode lipy pochodzące z nasadzeń. W pozostałych częściach terenu opracowania nie występują drzewa oraz krzewy. Niezabudowane powierzchnie terenu opracowania porasta roślinność ruderalna.
b) powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie – nie dotyczy.
c) wykorzystywania zasobów naturalnych – nie dotyczy.
d) emisji i występowania innych uciążliwości
W trakcie realizacji zadania będzie występować emisja zanieczyszczeń do powietrza w postaci gazów (spaliny maszyn oraz pojazdów pracujących na budowie) i pyłów (m.in. transport, jak również wykorzystywanie na budowie materiałów sypkich) pochodzących od środków transportu oraz maszyn budowlanych, jak również w wyniku przemieszczania się ziemi z wykopów.
Ograniczenie w/w emisji będzie możliwe dzięki doborowi właściwego sprzętu i pojazdów oraz prawidłowej ich eksploatacji i organizacji pracy.
Z fazą budowy wiąże się również okresowe oddziaływanie akustyczne (hałas np.: sprzętu pracującego na budowie czy pojazdów transportowych). Przy zastosowaniu nowoczesnego sprzętu (odpowiednio wyciszony, a baza sprzętu zostanie zlokalizowana na terenie działki inwestora), oddziaływanie to może zostać ograniczone do poziomów dopuszczalnych. Prace powinny być prowadzone wyłącznie w porze dziennej.
W/w emisje są typowe dla okresu budowy i zanikną wraz z zakończeniem prac inwestycyjnych.
W trakcie prac budowlanych będą wytwarzane odpady ( grupa 17 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów - odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz drogowych) w postaci m.in. drewna, tworzyw sztucznych, gruzu ceglanego, odpadów betonowych oraz gruzu betonowego czy wymieszanego gruzu i materiałów z rozbiórki.
W fazie eksploatacji ścieki socjalne odprowadzane będą do pomieszczeń sanitarnych i socjalnych. Docelowo ścieki te będą odprowadzane do biologicznej oczyszczalni ścieków a następnie wody z oczyszczalni kierowane będą do systemu odprowadzania wód tj. przed odprowadzeniem do rowu melioracyjnego będą zasilać przepływowe oczko wodne.
Wody opadowe z terenów utwardzonych oraz z dachu budynku zaplanowano odprowadzać do pobliskiego rowu melioracyjnego, a przed odprowadzeniem do rowu wody te będą zasilać projektowane przepływowe oczko wodne (faza eksploatacji).
Uciążliwość akustyczna przedsięwzięcia (faza eksploatacji) nie przekroczy granic terenu i nie spowoduje przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu na terenach najbliższej zabudowy mieszkaniowej zarówno w porze dziennej jak i nocnej.
Realizacja przedsięwzięcia nie spowoduje zwiększenia emisji zanieczyszczeń do powietrza.
W fazie eksploatacji inwestycji będą powstawać odpady w postaci nie segregowanych odpadów komunalnych czy zużytego sprzętu oświetleniowego.
Gospodarka odpadami powinna być realizowana zgodnie z przepisami wynikającymi z przepisów ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach (Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) natomiast w zakresie sposobu klasyfikowania odpadów obowiązuje rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206).
e) ryzyka wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii
Planowane przedsięwzięcie, jeżeli będzie realizowane zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami techniczno-technologicznymi oraz warunkami realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia, nie powinno stanowić ryzyka wystąpienia poważnej awarii.
2) Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska,
w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska
i odnawiania zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - uwzględniające:
a) obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych – nie dotyczy.
b) obszary wybrzeży – nie dotyczy.
c) obszary górskie lub leśne – nie dotyczy
d) obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych
Dla terenu objętego inwestycją został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Zgodnie z Uchwałą Nr XIX/131/08 Rady Miejskiej w Policach z dnia 29 stycznia 2008r. (Dz. Urzed. Woj. Zachodniopomorskiego z dnia 9 kwietnia 2008r. Nr 38, poz. 794), w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Police w części dotyczącej miejscowości: Tanowo, Węgornik, Zalesie - tzw. „Tanowo”, część działki nr 535/2 położona w obrębie Zalesie znajduje się w obrębie terenów elementarnych oznaczonych na planie symbolami: 2 RP – grunty rolne; ustalenia w zakresie ochrony środowiska – a) na części terenu złoża torfu z zakazem eksploatacji, b) teren położony w Obszarze Specjalnej Ochrony Ptaków „Natura
e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt oraz ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody
Zalesie (dawny folwark) leży na skraju Puszczy Wkrzańskiej. Położone jest na pograniczu lasów oraz łąk otaczających jezioro i rezerwat Świdwie w Obszarze Specjalnej Ochrony Ptaków Natura 2000 „Jezioro Świdwie” o kodzie PLB 320006 i „Ostoja Wkrzańska” o kodzie PLB 320014. Zgodnie z zaświadczeniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska - organ odpowiedzialny za monitorowanie obszaru Natura 2000 – Załącznik Ib, projekt pn.: „Przebudowa, ze zmianą sposobu użytkowania, istniejącego budynku gospodarczego wraz z obiektami i urządzeniami infrastruktury technicznej, na cele związane z edukacją w zakresie utrzymania gospodarki leśnej oraz ochrony zasobów leśnych i walorów przyrodniczych przynależnych do obszarów leśnych pn.: „Transgraniczny Ośrodek Edukacji Ekologicznej”, w ramach projektu „Życie nad Zalewem Szczecińskim i w Puszczy Wkrzańskiej – ekologia, edukacja i historia” nie wywrze istotnego oddziaływania na obszar Natura 2000.
f) obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone – nie dotyczy
g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne
Część terenu objęta strefą W II ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych oraz część terenu objęta strefą W III ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych (w/w plan zagospodarowania przestrzennego).
h) gęstość zaludnienia
Gęstość zaludnienia w gminie Police wynosiła w 2006r. 165 mieszkańców na km2 natomiast miejscowość Zalesie obejmuje 30 osób.
i) obszary przylegające do jezior
Teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie położony jest w Obszarze Specjalnej Ochrony Ptaków Natura 2000 „Jezioro Świdwie”.
j) obszary ochrony uzdrowiskowej – nie dotyczy.
3) Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt 1 i 2, wynikające z:
a) zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać
Planowana inwestycja nie powinna negatywnie oddziaływać na ludzi. Do minimum zostanie ograniczone oddziaływanie przedsięwzięcia na gleby, wody czy faunę i florę.
Realizacja ośrodka zgodnie z przyjętym przez Inwestora wariantem (jest to najkorzystniejszy wariant) przyczyni się do edukacji społeczeństwa w zakresie ochrony środowiska, jak również utrzymania gospodarki leśnej oraz ochrony zasobów i walorów przyrodniczych obszarów leśnych.
Do wyposażenia obiektu wykorzystano technologie proekologiczne.
b) transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze
Planowane przedsięwzięcie nie będzie powodowało transgranicznego oddziaływania na środowisko.
c) wielkości i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej – nie dotyczy
d) prawdopodobieństwa oddziaływania – nie dotyczy
e) czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania
W trakcie realizacji zadania inwestycyjnego uciążliwości wystąpią jednie podczas prac remontowych i ustaną wraz z ich zakończeniem. Całe przedsięwzięcie przyczyni się do edukacji społeczeństwa m.in. w zakresie ochrony środowiska.
Zgodnie z art. 65 ust 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) uzasadnienia postanowień, o których mowa w art. 63 ust. 1 i 2, niezależnie od wymagań wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego, powinny zawierać informacje o uwarunkowaniach o których mowa w art. 63 ust. 1 uwzględnionych przy wydawaniu postanowień.
Biorąc pod uwagę powyższe opinie organów oraz rodzaj przedsięwzięcia Zastępca Burmistrza Polic postanowił odstąpić od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
POUCZENIE
Na postanowienie nie służy stronie zażalenie