Zawiadomienie nr OŚ-7624/7/09 z dnia 03.03.2009 r.
Nasz znak: OŚ-7624/7/09 Police, 3.03.2009r.
Zawiadomienie
Na podstawie art. 33 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227) a także art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.) Burmistrz Polic podaje do publicznej wiadomości informację, o złożonym wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.: „Budowa stacji demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji z możliwością prowadzenia usług mechaniki pojazdowej oraz sklepu z częściami pochodzącymi z recyklingu w Policach na dz. 265/4, obręb Nr 8 Police, gmina Police”. Inwestorem zadania jest Pani Paulina Zyblewska zamieszkała w Szczecinie.
Informacja ta zostaje również zamieszczona w publicznie dostępnym wykazie danych o w/w wniosku.
W skład planowanej inwestycji będzie wchodził budynek z wydzieloną częścią biurową, częścią socjalną, wyznaczonym pomieszczeniem z zainstalowanym kotłem do celów grzewczych jak również częścią warsztatową.
W części warsztatowej zaplanowano organizację dwóch stanowisk do demontażu pojazdów, które będą przystosowane do obsługi samochodów osobowych i samochodów ciężarowych.
Stanowiska będą posiadały kompletne wyposażenie techniczne umożliwiające demontaż części z pojazdów. Demontaż będzie wykonywany poprzez ręczne cięcie za pomocą nożyc, elektronarzędzi oraz przy użyciu gazów technicznych. Na stanowiskach będzie możliwe również prowadzenie usług mechaniki pojazdowej.
Stanowiska będą spełniały następujące funkcje:
a) Stacja demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji – będzie przyjmowała pojazdy wycofane z eksploatacji oraz realizowała takie czynności jak:
- usunięcie z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów oraz substancji niebezpiecznych w tym płynów;
- wymontowanie z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów wyposażenia i części nadających się do ponownego użycia;
- wymontowanie z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów nadających się do odzysku lub recyklingu.
b) Sklep z częściami pochodzącymi z recyklingu – będzie realizował sprzedaż części pochodzących z demontażu pojazdów.
c) Warsztat mechaniczny – będzie realizował drobne naprawy mechaniczne.
Na terenie stacji demontażu pojazdów wyodrębnione będą następujące sektory:
a) Sektor przyjmowania pojazdów przeznaczonych do kasacji.
b) Sektor magazynowania przyjętych pojazdów.
c) Sektor usuwania materiałów niebezpiecznych.
d) Sektor demontażu z pojazdów wyposażenia i ich części nadających się do ponownego użycia oraz elementów, w tym odpadów nadających się do odzysku lub recyklingu.
e) Sektor magazynowania części i przedmiotów wyposażenia zdemontowanych z pojazdów.
f) Sektor magazynowania odpadów pochodzących z demontażu pojazdów.
Organem właściwym do wydania decyzji jest Burmistrz Polic natomiast organami uzgadniającymi
i opiniującymi są Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska oraz Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny.
Jednocześnie informuję, że istnieje możliwość zapoznania się z dokumentacją sprawy oraz składania uwag i wniosków (w formie pisemnej, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym) do Urzędu Miejskiego w Policach z siedzibą przy ul. Stefana Batorego 3, w terminie 21-dniowym od daty podania tej informacji do publicznej wiadomości (od 4.03.2009r. do 25.03.2009r.).
Postępowanie toczy się w Wydziale Ochrony Środowiska, pokój 2, tel: (091) 4311802.
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Polic.
Ewentualna konieczność przeprowadzenia rozprawy administracyjnej wyniknie w trakcie prowadzenia procedury.
Informuję również, iż nie jest prowadzone postępowanie w sprawie transgranicznego oddziaływania.