Informacja o udzielenia zamówienia na podstawie ust. 1 pkt 12-15 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.).
Police, 06.02.2017 r.
GO.271.1.2017
Informacja o udzielenia zamówienia na podstawie ust. 1 pkt 12-15 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.).
1. Nazwa i adres zamawiającego.
Gmina Police
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police
2. Przedmiot zamówienia, wielkość lub zakres zamówienia oraz wartość zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych odebranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Police, w tym wyposażenia właścicieli nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów komunalnych oraz organizacja i prowadzenie punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać z miejsc gromadzenia odpadów (w zabudowie wielorodzinnej - altany śmietnikowe, komory zasypowe, wyznaczone miejsca na pojemniki; w zabudowie jednorodzinnej - miejsca wskazane przez właścicieli nieruchomości) następujące rodzaje odpadów komunalnych:
1) zmieszane odpady komunalne zgromadzone w pojemnikach i kontenerach;
2) odpady zebrane selektywnie zgromadzone w pojemnikach i workach z podziałem na następujące frakcje:
a) szkło opakowaniowe z wyłączeniem opakowań po środkach ochrony roślin, środkach medycznych i truciznach,
b) papier i tektura – w tym opakowania i czasopisma,
c) opakowania z tworzyw sztucznych z wyłączeniem opakowań po środkach ochrony roślin, środkach medycznych i truciznach,
d) odpady ulegające biodegradacji,
e) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny z zabudowy jednorodzinnej,
f) przeterminowane leki z pojemników ustawionych na terenie aptek,
g) zużyte baterie z pojemników ustawionych na terenie szkół i innych miejsc publicznych.
W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zorganizować na terenie gminy Police na swój koszt i ryzyko Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), przyjmować tam nieodpłatnie i zagospodarować następujące odpady komunalne pochodzące od mieszkańców Gminy Police:
a) opakowania ze szkła,
b) papier i tektura (w tym opakowania, czasopisma),
c) opakowania z tworzyw sztucznych,
d) odpady biodegradowalne,
e) opakowania wielomateriałowe,
f) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
g) wykładziny i dywany,
h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
i) zużyte kartridże i tonery,
j) zużyte opony od samochodów osobowych (limit 12 opon rocznie/nieruchomość)
k) zużyte baterie i akumulatory,
l) chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe itp.) i opakowania po chemikaliach, z wyłączeniem odpadów niebezpiecznych i opakowaniach po tych odpadach,
m) odpady remontowo – rozbiórkowe (do 500 kg rocznie/nieruchomość)
n) przeterminowane leki i opakowania po lekach,
- o) metale,
p) świetlówki i żarówki.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje transport odebranych odpadów komunalnych i zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów ulegających biodegradacji, selektywnych odpadów komunalnych do instalacji wskazanych w Umowie. Dopuszcza się w trakcie trwania zamówienia zmianę instalacji w której będą zagospodarowywane odpady komunalne.
Wykonawca w ramach realizacji zamówienia wyposaży na swój koszt i ryzyko nieruchomości zamieszkałe w kontenery i pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych oraz zapewni ich utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym przez cały okres trwania umowy będącej przedmiotem niniejszego zamówienia.
Wykonawca w ramach realizacji zamówienia wyposaży na swój koszt i ryzyko nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej w pojemniki do selektywnej zbiórki oraz zapewni ich utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym przez cały okres trwania umowy będącej przedmiotem niniejszego zamówienia. Miejsca ustawienia pojemników wskazane będą przez Zamawiającego przy podpisaniu Umowy.
Wykonawca w ramach realizacji zamówienia wyposaży na swój koszt i ryzyko nieruchomości zamieszkałe w zabudowie jednorodzinnej lub zagrodowej w worki o pojemności 120 l przeznaczone do selektywnej zbiórki.
Wartość zamówienia: 3 883 158,37 zł (netto).
3. Nazwa i adres wykonawcy, z którym została zawarta umowa.
Przedsiębiorstwo Użyteczności Publicznej „TRANS-NET” S.A.
ul. Tanowska 8
72-010 Police
4. Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia.
Podstawa prawna: art. 66 oraz art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1020) oraz art. 6d ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016r., poz. 250 z późn. zm.).
Uzasadnienie
Na mocy ustawy o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 22 czerwca 2016 r.
(Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) artykułem 67 ust.1 pkt 12 wdrożono do prawa polskiego regulacje z art. 12 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014, które umożliwiają bezprzetargowe powierzenie wykonania usług, dostaw lub robót budowlanych na rzecz podmiotu wewnętrznego, tj. udzielanie zamówień wewnętrznych (in house) pomiędzy podmiotami sektora publicznego przy zastosowaniu trybu z wolnej ręki.
Zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych zmieniono treść ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.) w zakresie art. 6d ust. 1, na mocy którego dopuszczono obok trybu przetargowego możliwość udzielenia zamówienia publicznego na wykonywanie usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych w innym trybie – w tym, w trybie z wolnej ręki.
Mając na uwadze powyższe regulacje możliwe jest powierzenie wykonywania zadania odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych przez PUP „TRANS - NET” S.A. ponieważ spełnione są wszystkie wymagane art. 67 ust. 1 pkt 12 warunki:
- Gmina Police sprawuje nad PUP „TRANS-NET” SA kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej Spółki,
- ponad 90% działalności PUP „TRANS - NET” dotyczy wykonywania zadań powierzonych przez Gminę Police,
- w PUP „TRANS – NET” S.A. nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Za przekazaniem zadania odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych gminnemu operatorowi przemawia jego ponad dwudziestoletnie doświadczenie w wykonywaniu wspomnianych zadań, wielomilionowe inwestycje, które dotychczasowo gmina Police poniosła w związku z funkcjonowaniem firmy, sprawdzona kadra fachowców zatrudnionych w jednostce oraz doskonała znajomość lokalnego rynku gospodarki odpadami, znajomość specyfiki gminy Police i rynku wytwórców odpadów, idealnie wypracowanej logistyki odbioru gminnych odpadów komunalnych oraz ciesząca się zaufaniem i zadowoleniem wśród mieszkańców.
5. Termin realizacji zamówienia i czas trwania umowy.
1 luty 2017 r. – 31 październik 2017 r.
6. Ogłoszenie o zamówieniu, o którym mowa w art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) nie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz nie zostało opublikowane w Urzędzie Publikacji Unii Europejskiej.
7. Informację o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 95 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) zostało przekazane Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w dniu 6 lutego 2017 r.