Protokół Nr 9/2015 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach w dniu 22 czerwca 2015 roku
Protokół Nr 9/2015
z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach
w dniu 22 czerwca 2015 roku
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Omówienie projektów uchwał skierowanych do komisji.
5. Omówienie gospodarki odpadami komunalnymi - Wydział Gospodarki Odpadami (GO).
6. Zapoznanie się z pismami skierowanymi do komisji.
7. Sprawy różne, wolne wnioski.
8. Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1
Przewodniczący Komisji Pan Radny Marcin Michalak otworzył posiedzenie komisji i powitał przybyłych. Przewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził quorum - w posiedzeniu Komisji udział brali wszyscy członkowie.
Ad.2
Członkowie Komisji zatwierdzili przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji porządek posiedzenia.
Ad.3
W związku z brakiem uwag Komisja przyjęła protokół z posiedzenia w dniu 25.05.2015r.
Ad.4
Przewodniczący Komisji zapoznał członków Komisji z projektami uchwał, które będą przedmiotem obrad IX sesji Rady Miejskiej w Policach w dniu 25.06.2015r.
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Janusz Zagórski Skarbnik Gminy omówił projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Police na lata 2015-2024 oraz projekt uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na rok 2015.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Anna Szostak, Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury omówiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części dotyczącej miasta Police, pn.: "Centrum".
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.
Komisja zaopiniowała:
- uchwałę w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Police za 2014.
W głosowaniu za przyjęciem - 5 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się - 3.
- uchwałę w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Polic.
W głosowaniu za przyjęciem - 5 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się - 3.
Zaproszona na posiedzenie Pani Barbara Olonko, Naczelnik Wydziału Działalności Gospodarczej przedstawiła wyjaśnienia odnośnie pkt 8 zawiadomienia mieszkańców budynku przy ul. Przyjaźni 2 w Policach skierowanego do Prokuratury Szczecin Zachód, które dotyczyło zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w lokalu.
Radny Rady Miejskiej Michał Rajewski zaproponował zaproszenie na jedną z najbliższych Komisji członka zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej "Przyjazny Dom" celem wyjaśnienia wątpliwości i niejasności dotyczących sprawy.
Ad.5
Zaproszona na posiedzenie Pani Anna Zielińska, Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami przedstawiła informację dotyczącą funkcjonowania systemu gospodarki odpadami w Gminie Police. Stwierdziła, że obecny system ze względu na zmniejszenie się liczby mieszkańców, którzy pozostają w ewidencji staje się coraz mniej wydolny. Poinformowała obecnych, że ściągalność opłat na terenie gminy jest na dobrym poziomie, natomiast w samym mieście Police sytuacja jest gorsza. W związku z narastającym problemem Pani Naczelnik poinformowała, że w dniu 26.06.2015r. planowane jest spotkanie przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Policach z przedstawicielami Urzędu Miejskiego w Szczecinie, na którym będzie konsultowana i omawiana sprawa dotycząca systemu opłat za odpady.
W trakcie dyskusji Radny Rady Miejskiej Michał Rajewski zwrócił uwagę na konieczność uszczelnienia systemu opłat w kwestii dotyczącej szczególnie firm oraz ogródków działkowych.
W związku z poważnym i złożonym problemem oraz brakiem, na obecnym etapie prac konkretnych propozycji zmian, Komisja wyraża gotowość podjęcia dyskusji z Panem Burmistrzem na temat systemu gospodarowania odpadami w zakresie regulacji kosztowej.
Jednocześnie Komisja wnosi o:
- bieżące informowanie na temat planowanych zmian w systemie opłat za odpady;
- bieżące przedstawianie informacji na temat postępu prac związanych ze zmianą systemu opłat za odpady.
Ad. 6
Przewodniczący zapoznał członków Komisji z pismami skierowanymi do Komisji:
- odpowiedzią na interpelację Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Grzegorza Ufniarza z dnia 28 kwietnia 2015r. w sprawie narastającego problemu z dzikami;
- wyjaśnieniem Naczelnika Wydziału Działalności Gospodarczej odnośnie zawiadomienia mieszkańców budynku przy ul. Przyjaźni 2 w Policach skierowanego do Prokuratury Szczecin Zachód;
- prośbą przedstawiciela firmy Magnus-Tech Sp. z o.o. o analizę planowanej inwestycji w kontekście zapisów uchwały Nr XXX/239/08 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
- danymi statystycznymi dotyczącymi stanu bezrobocia w powiecie polickim za miesiąc kwiecień 2015 roku przygotowanymi przez Powiatowy Urząd Pracy w Policach;
- odpowiedzią na interpelację Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Andrzeja Rogowskiego z dnia 27 maja 2015r. w sprawie utrzymania czystości na dwóch rondach w Policach;
- informacją od Pana Tomasza Kopocińskiego w sprawie oznaczeń na przejściu dla pieszych na ulicy Piaskowej;
- odpowiedzią na interpelację Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Grzegorza Ufniarza z dnia 25 maja 2015r. w sprawie zdjęcia tablic ograniczających do 2 godzin postój na parkingu przy nowym kościele;
- odpowiedzią na interpelację Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Adama Sobczyka z dnia 27 maja 2015r. w sprawie działalności prowadzonej przez firmę Eko Safe S.A.;
- odpowiedzią Naczelnika Wydziału Urbanistyki i Architektury udzielonej przedstawicielowi firmy Magnus-Tech Sp. z o.o. w sprawie interpretacji zapisów w planie miejscowym zagospodarowania przestrzennego;
- uchwałą Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 8 czerwca 2015r. w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Policach w sprawie udzielenia Burmistrzowi Polic absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy w 2014 roku.
Ad. 7
Pani Grażyna Pawłowska Radna Rady Miejskiej poinformowała, że mieszkańcy Niekłończycy zwrócili się
z wnioskiem o budowę w tej miejscowości nowej drogi. Budowa ta według mieszkańców, może być sfinansowana z oszczędności powstałej dzięki dofinansowaniu inwestycji budowy ścieżki rowerowej w Policach przez Urząd Marszałkowski.
Ad. 8
Przewodniczący Pan Radny Marcin Michalak podziękował zebranym i zamknął posiedzenie Komisji.
Protokołował : Przewodniczący Komisji
Marcin Michalak
Marcin Michalak