W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Protokół z konsultacji społecznych dotyczących sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2018 rok

Na podstawie zarządzenia Nr 79/2017 Burmistrza Polic z dnia 7 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2018 rok w dniach od 9 marca do 24 marca 2017 r. zostały przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2018 rok.

W konsultacjach uczestniczyło 5 mieszkańców oraz Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego w Policach.

Zgłoszone zostały następujące propozycje do konsultowanego zarządzenia:

1. Zmiana zapisu §1 ust. 2 na: "Na realizację budżetu obywatelskiego przeznacza się kwotę do 1.500.000 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych)." oraz zwiększenie kwoty budżetu obywatelskiego na projekty realizowane w mieście do 1 mln zł, natomiast na projekty sołeckie do 500 tys. zł. – propozycja nie została przyjęta.

Ze względu na duże zaangażowanie środków w inwestycje realizowane z budżetu Gminy Police przy możliwym współudziale środków z Unii Europejskiej, w chwili obecnej propozycja zwiększenia kwoty na zadania z Polickiego Budżetu Obywatelskiego nie może zostać wykonana.

2. Zmiana zapisu §1 ust. 6 na: „Zadania inwestycyjne mogą być realizowane na nieruchomościach, dla których Gmina Police posiada tytuł prawny i współwłasność.” – propozycja nie została uwzględniona.

Ze względu na możliwe problemy prawne, otrzymanie wszelkich zgód od współwłaściciela, które mogą przedłużać lub uniemożliwiać realizację zgłoszonych projektów na terenach współdzielonych, zdecydowano o nie przyjęciu propozycji.

3. Dwie propozycje współbrzmiące:

a. Usunięcie lub zmiana zapisu §1 ust. 3: „ Z kwoty, o której mowa w ust. 2, przeznacza się kwotę 600.000 zł na realizację zadań na terenie miasta Police oraz kwotę 400.000 zł na realizację zadań na terenie sołectw w gminie Police.”

b. Zmiana zapisu §1 ust. 3 na: "Z kwoty, o której mowa w ust. 2, przeznacza się kwotę 650.000 zł na realizację zadań na terenie miasta Police oraz kwotę 350.000 zł na realizację zadań na terenie sołectw w gminie Police."

Obie propozycje nie zostały przyjęte. Podział kwoty na tereny miejskie i sołeckie odbywa się na zasadzie proporcjonalności ilości mieszkańców. W obecnej chwili proporcja mieszkańców na tych terenach wynosi w przybliżeniu 4 do 1 (na terenie miasta zamieszkuje ok. 31 tys. a na terenie sołectw ok. 8 tys. mieszkańców). Po konsultacjach z sołtysami jednostek pomocniczych zdecydowano o podziale kwoty Polickiego Budżetu Obywatelskiego w obecnym kształcie.

4. Zmiana na inną formę ustalania kolejności zadań na karcie do głosowania. Proponuje się, aby o kolejności umieszczenia zadań w karcie do głosowania decydowało publiczne losowanie – propozycja została przyjęta i zostanie wprowadzona do regulaminu.

5. Zmniejszenie wymaganej liczby osób popierającej zadanie do 5 – propozycja nie została uwzględniona.

Liczba 5 osób jest zbyt mała, i w takim wypadku wystarczy tylko poparcie najbliższej rodziny. Zebranie poparcia dla projektu ma na celu nakłonienie projektodawcy do szerszego zainteresowania i zapoznania ze swoim pomysłem mieszkańców gminy. 15 osób popierających składany projekt daje możliwość zbadania czy pomysł budzi zainteresowanie mieszkańców oraz czy projekt będzie miał szansę na zdobycie głosów w końcowym etapie budżetu obywatelskiego.

6. Wydłużenie głosowania od 25.09 do 25.10.2017 r. – propozycja nie została uwzględniona.

Terminy dotyczące projektowania oraz złożenia projektu uchwały budżetowej Radzie Miejskiej w Policach wykluczają przedłużenie głosowania do 25 października. Ponadto, biorąc pod uwagę doświadczenia poprzednich edycji, najwięcej głosów (kart) oddawanych jest na początku oraz na końcu głosowania, niezależnie od tego jak długo jest jego okres.

7. Uwzględnienie w regulaminie obowiązkowego oznakowania projektów realizowanych z Polickiego Budżetu Obywatelskiego – propozycja została uwzględniona i zostanie wprowadzona do regulaminu.

Powiadom znajomego