W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Protokół Nr 29/2016 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach w dniu 28 listopada 2016 roku


Protokół Nr 29/2016

z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej Rozwoju
i Ekologii Rady Miejskiej w Policach

w dniu 28 listopada 2016 roku

 

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

4. Omówienie projektów uchwał skierowanych do komisji.

5. Zapoznanie się z pismami skierowanymi do komisji

6. Omówienie i sformułowanie wniosków do projektu budżetu na rok 2017 r.

7. Sprawy różne, wolne wnioski.

8. Zamknięcie posiedzenia.


Ad.1

Przewodniczący Komisji Pan Radny Marcin Michalak otworzył posiedzenie komisji i powitał przybyłych. Przewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził quorum - w posiedzeniu Komisji udział brali wszyscy członkowie. W posiedzeniu brali udział zaproszeni goście: Z-ca Naczelnika Wydziału Gospodarki Gruntami Pani Ryszarda Szczecka; Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury Pani Anna Szostak; Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej  i Mieszkaniowej Pan Sebastian Staszkiewicz.


Ad.2

Członkowie Komisji zatwierdzili przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji porządek posiedzenia.


Ad.3

W związku z brakiem uwag Komisja przyjęła protokół z posiedzenia w dniu 24.10.2016r.

 

Ad.4

Przewodniczący Komisji zapoznał członków Komisji z projektami uchwał, które będą przedmiotem obrad XXIV sesji Rady Miejskiej w Policach w dniu 29.11.2016r.

Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Ryszarda Szczecka, Z-ca Naczelnika Wydziału Gospodarki Gruntami omówiła projekty uchwał w sprawie nadania nazwy ulicy w miejscowości Police oraz zamiany nieruchomości.

Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.

Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Anna Szostak, Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury omówiła projekty uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części dotyczącej gminy Police pn.: ”Dębostrów - stacja” oraz wyrażenia opinii do wniosku o uznanie lasów Nadleśnictwa Trzebież za ochronne.

Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.

Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Sebastian Staszkiewicz, Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej omówił projekty uchwał w sprawie:

- uchwalenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych w Gminie Police w latach 2017-2021;

- przedłużenia czasu obowiązywania taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków w Gminie Police;

- likwidacji samorządowego zakładu budżetowego o nazwie Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Policach w celu zawiązania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zamiany nieruchomości.

W głosowaniu za pozytywną opinią - 7 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 1 (Radna Grażyna Pawłowska)

 

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części dotyczącej gminy Police pn.: ”Dębostrów - stacja”.

W głosowaniu za pozytywną opinią - 8 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 0.


Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii do wniosku o uznanie lasów Nadleśnictwa Trzebież za ochronne.

W głosowaniu za pozytywną opinią - 8 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 0.

 

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych w Gminie Police w latach 2017-2021.

W głosowaniu za pozytywną opinią - 5 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 3 (Radna Grażyna Pawłowska, Radny Krystian Kowalewski, Radny Adam Sobczyk).

 

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę  i zbiorowego odprowadzania ścieków w Gminie Police.

W głosowaniu za pozytywną opinią - 8 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 0.


Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie likwidacji samorządowego zakładu budżetowego o nazwie Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Policach w celu zawiązania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

W głosowaniu za pozytywną opinią - 5 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się – 3 (Radna Grażyna Pawłowska, Radny Krystian Kowalewski, Radny Adam Sobczyk).


Ad.5

Przewodniczący zapoznał członków Komisji z pismami skierowanymi do Komisji:

- odpowiedzią na interpelację Pana Wiesława Gaweła z dnia 18 października 2016 r. w sprawie wywozu odpadów wielkogabarytowych m. in. wymienianych futryn okiennych;

- interpelacją Pani Krystyny Seweryńczyk z dnia 19 października 2016 r. w sprawie utworzenia dodatkowych miejsc parkingowych przy Gimnazjum nr 1 w Policach;

- odpowiedzią na interpelację Pana Wiesława Gaweła z dnia 21 października 2016 r. w sprawie zlewni cieku Siedlicka Struga;

- pismem Burmistrza z dnia 26 października 2016 r. w związku z wystąpieniem państwa ... i ... z dnia 12 września 2016 r. w sprawie wykonania zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego   pn.: "DUN";

- danymi statystycznymi dotyczącymi stanu bezrobocia w powiecie polickim za miesiąc wrzesień 2016 roku przygotowanymi przez Powiatowy Urząd Pracy w Policach;

- odpowiedzią na interpelację Pana Piotra Diakuna z dnia 27 października  2016 r. w sprawie organizacji ruchu na parkingu wzdłuż kościoła przy ulicy Wyszyńskiego w Policach;

- pismem Pani ... i Pana ... z dnia 14 listopada  2016 r. w sprawie utrzymania drogi w miejscowości Węgornik;

- odpowiedzią na interpelację Pana Krystiana Kowalewskiego z dnia 14 listopada 2016 r. w sprawie dodatkowej opłaty ustawowej za wezwanie do zapłaty oraz sytuacji na polickim "Targowisku Miejskim".

 

Ad. 6

Członkowie komisji omówili i przegłosowali zgłoszone przez radnych wnioski do projektu uchwały budżetowej na rok 2017.


Wniosek formalny złożyła Pani Radna Grażyna Pawłowska, który dotyczył wykonania dokumentacji projektowej drogi w miejscowości Niekłończyca od posesji nr 24 (droga 116). Koszt zadania to 100 tys. zł. Źródło finansowania to pozycja "Rezerwa na wydatki inwestycyjne" dział 758 rozdział 75818.

Wniosek został przegłosowany:

za - 3 głosy, przeciw - 0 głosów, wstrzymało się - 5 głosów

 

Wnioski formalne złożył Pan Radny Wiesław Gaweł:

- wniosek 1 - dotyczył wprowadzenia do projektu budżetu zadania pod nazwą "Przestawienie śmietnika z ulicy Siedleckiej w rejon ulicy Perłowej". Szacunkowy koszt zadania to 20 tys. zł. Źródło finansowania to pozycja "Rezerwa na wydatki inwestycyjne" dział 758 rozdział 75818.

Wniosek został przegłosowany:

za - 3 głosy, przeciw - 0 głosów, wstrzymało się - 5 głosów

 

- wniosek 2 - dotyczył wprowadzenia do projektu budżetu zadania pod nazwą „Budowa placu zabaw przy kortach tenisowych na ulicy Wróblewskiego”. Szacunkowy koszt zadania to 50 tys. zł.  Źródło finansowania to pozycja "Rezerwa na wydatki inwestycyjne" dział 758 rozdział 75818.

Wniosek został przegłosowany:

za - 7 głosów, przeciw - 0 głosów, wstrzymało się - 0 głosów

W głosowaniu nie brał udziału Radny Michał Rajewski.


Wnioski formalne złożył Pan Radny Marcin Michalak:

- wniosek 1 - dotyczył wprowadzenia do projektu budżetu zadania pod nazwą "Przebudowa chodnika na ul. Siedleckiej  na wysokości basenu ". Szacunkowy koszt zadania to 30 tys. zł. Źródło finansowania to pozycja "Rezerwa na wydatki inwestycyjne" dział 758 rozdział 75818.

Wniosek został przegłosowany:

za - 7 głosów, przeciw - 0 głosów, wstrzymało się - 0 głosów

W głosowaniu nie brał udziału Radny Michał Rajewski.

 

- wniosek 2 - dotyczył wydzielenia z rozdziału 63003 kwoty 15 tys. zł na przygotowanie i ustawienie w kilku centralnych miejscach Polic planów sytuacyjnych miasta.

Wniosek został przegłosowany:

za - 7 głosów, przeciw - 0 głosów, wstrzymało się - 0 głosów

W głosowaniu nie brał udziału Radny Michał Rajewski.

Wszystkie wnioski stanowią załącznik do protokołu.


Ad. 7

Brak uwag


Ad. 8

Przewodniczący Pan Radny Marcin Michalak podziękował zebranym i zamknął posiedzenie Komisji.



Protokołował:                                                            Przewodniczący Komisji

Marcin Michalak                                               

                                                                                         Marcin  Michalak         




IZK

Powiadom znajomego