W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Protokół Nr 5/2015 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Gminnych Rady Miejskiej w Policach w dniu 20.01.2015 r.

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum (lista obecności w załączeniu).

2. Przyjecie protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.

3. Analiza projektów uchwał na sesję w dniu 27.01.2015 r.

4. Przyjecie planu pracy Komisji na rok 2015.

5. Wolne wnioski.

6. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 .

Komisja przyjęła protokoły z posiedzeń Komisji w dniach: 10.12.2014, 11.12.2014, 16.12.2014.

Ad. 3.

Zaproszony na posiedzenie Skarbnik Gminy Pan Janusz Zagórki wprowadził Komisję w szczegóły projektu uchwały dotyczącego zwolnień z podatku od nieruchomości. Komisja przyjęła informację bez uwag. Skarbnik objaśnił szczegóły dotyczące uchwał ustalających stawki jednostkowe dotacji dla ZWiK i ZGKiM. Skarbnik przedstawił również powody zmiany sposobu finansowania tych instytucji poprzez formę dotacji przedmiotowych. Komisja przyjęła informację bez uwag.

Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Zofia Bobrowicz, Naczelnik Wydziału Gospodarki Gruntami przedstawiła szczegóły projektów uchwał dotyczących wyrażenia zgody na nabycie przez Gminę gruntów po likwidowanej spółce INFRAPARK. Przedstawiono uwagi, że w uchwałach zbyt ogólnie wyeksponowany jest fakt, iż nabycie własności tych gruntów przez Gminę odbywa się nieodpłatnie, w formie zamiany udziałów w likwidowanej Spółce.

Ad. 4.

Komisja przyjęła jednogłośnie plan pracy na rok 2015 przedstawiający się następująco:

1. Bieżące rozpatrywanie przedkładanych projektów uchwał dotyczących finansów gminnych – realizacja styczeń-grudzień 2015 r.

2. Analiza funkcjonowania Transgranicznego Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Zalesiu pod względem kosztów utrzymania i generowanych przychodów od czasu uruchomienia ośrodka – realizacja marzec-czerwiec 2015 r.

3. Analiza funkcjonowania w Gminie Police opłaty od posiadania psów – realizacja luty-czerwiec 2015 r.

4. Analiza potencjału Gminy Police w zakresie możliwości pozyskiwania inwestorów, analiza aktualnej oferty Gminy w zakresie gruntów, polityki podatkowej, promocji działań – realizacja luty – październik 2015 r.

5. Analiza systemu gospodarki odpadami w Gminie Police w świetle zapisanych w budżecie planów zmian – realizacja luty-marzec 2015 r.

Ad. 5.

Pan Radny Mariusz Różycki wskazał potrzebę przeprowadzenia szkolenia dla radnych Rady Miejskiej, a w szczególności Komisji Budżetu i Finansów Gminnych w zakresie gospodarowania i tworzenia budżetu Gminy.

Komisja zwraca się do Przewodniczącego Rady Miejskiej o rozeznanie ofert
w tym zakresie i ewentualne zorganizowanie szklenia dla radnych RM.

Ad. 6.

Wobec wyczerpania się porządku obrad, zamknięto posiedzenie.

Protokołował
Grzegorz Ufniarz Przewodniczący Komisji

Grzegorz Ufniarz

ZP

Powiadom znajomego