W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Informacja o zakończeniu konsultacji

Informacja o zakończeniu konsultacji
 
Na podstawie § 5 uchwały Nr LIX/433/10 Rady Miejskiej w Policach z dnia 26 października 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji informuję o zakończeniu konsultacji dotyczących projektu uchwały w sprawie wieloletniego programu współpracy Gminy Police z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w zakresie realizacji zadań pożytku publicznego w latach 2012 - 2014.
 
W dniu 31 października 2011 roku zostały ogłoszone konsultacje dotyczące projektu uchwały w sprawie wieloletniego programu współpracy Gminy Police z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w zakresie realizacji zadań pożytku publicznego w latach 2012 - 2014. W tym samym dniu zostało skierowane pismo do przewodniczącej Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego o rozpoczęciu konsultacji.
Termin zakończenia konsultacji został wyznaczony na 14 listopada 2011 roku.
Do dnia zakończenia konsultacji nie wpłynęły wnioski od organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, mających siedzibę i działających na terenie gminy Police.
W dniu 9 listopada 2011 roku odbyło się IV posiedzenie Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Policach, na którym wnioskowano o następujące zmiany w konsultowanej uchwale:
1.      Wprowadzenie do §13 pkt 5 (Ekologia, ochrona zwierząt i dziedzictwa przyrodniczego) środków na realizację zadania w latach 2013-14.
Wniosek nie został uwzględniony ponieważ kwota 12.000 zł w 2012 r. na wyżej wymienione zadanie wynika z faktu złożenia przez jedno ze stowarzyszeń propozycji realizacji zadania publicznego w tym zakresie w formie wykonania folderu promującego tereny Polickiej Wyspy oraz Łarpię. Jest to cenna inicjatywa a po jej realizacji zostaną osiągnięte cele z zakresu edukacji ekologicznej, ochrony przyrody i promowania walorów przyrodniczych naszej gminy. Jest to jednak zadanie jednorazowe (wykonywane w jednym roku). Do Urzędu Miejskiego (na przestrzeni ostatnich kilku lat) nie wpłynęły żadne inne wnioski organizacji pozarządowych z propozycjami realizowania działań na rzecz ogólnie rozumianej ochrony środowiska, zwłaszcza ich realizacji w formie otwartego konkursu ofert. Nie otrzymaliśmy także nieformalnie żadnych informacji o chęci realizacji takich zadań na terenie gminy Police. Rozpisywanie otwartego konkursu ofert na realizacje zadania:  „ekologia, ochrona zwierząt i dziedzictwa przyrodniczego” nie znając chociażby w zarysach jakim celom mają one służyć nie jest zasadne. Nie wyklucza się, iż w przypadku wpłynięcia w następnych latach wniosków na realizację zadań publicznych, mogą zostać rozpisane na nie konkursy. Zostaną w nich dokładnie określone cele jakim mają służyć oraz zostanie wykazany efekt ekologiczny. Podstawą do ich realizacji będzie zabezpieczenie środków w budżecie gminy Police. Brak zapisów o zarezerwowaniu środków w wyżej wymienionej uchwale nie będzie miał wpływu na realizację ewentualnych zadań.
2.      Skreślenie w §10 pkt 7 lit. a-c. Wniosek został uwzględniony.
3.      Zmianę w §6 pkt 7 lit. b słowa „sportowych” na „społecznych, sportowych i rekreacyjnych”. Wniosek nie został uwzględniony ponieważ zaproponowany zapis byłby sprzeczny z § 5 pkt 7 statutu Ośrodka Sportu i Rekreacji, zgodnie z którym przedmiotem jego działania jest świadczenie usług dla społeczności Gminy Police oraz spoza jej terenu, w zakresie sportu, turystyki, rekreacji i wypoczynku. W związku z powyższym w projekcie uchwały proponuję zapis „wsparcie organizacyjne i rzeczowe inicjatyw sportowych i rekreacyjnych podejmowanych przez organizacje pozarządowe (…)„.
Uchwała otrzymała pozytywną opinię Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego.

Powiadom znajomego