W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Uchwała nr XXIII/160/2012

Szczegóły
jakiego organu Rady Miejskiej w Policach
z dnia
w sprawie zmieniająca uchwałę przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2012 rok
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457 z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180 poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 200011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134 poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012 r. poz. 567), art. 41 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, Nr 115, poz. 793, Nr 176, poz. 1238, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 144 poz. 1175, z 2010 r. Nr 47, poz. 278, i Nr 127, poz. 857, oraz z 2011r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654 i Nr 120, poz. 690) Rada Miejska w Policach uchwala, co następuje:

 
UCHWAŁA Nr XXIII/160/2012
Rady Miejskiej w Policach
z dnia 25 września 2012 r.
 
zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2012 rok
 
 
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457 z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180 poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 200011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134 poz. 777, Nr 149, poz. 887 i       Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012 r. poz. 567), art. 41 ust. 2 i 5 ustawy z dnia                      26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, Nr 115, poz. 793, Nr 176, poz. 1238, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 144 poz. 1175, z 2010 r. Nr 47, poz. 278, i Nr 127, poz. 857, oraz z 2011r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654 i Nr 120, poz. 690) Rada Miejska w Policach uchwala, co następuje:
 
§ 1. 1. W uchwale Nr XV/106/2011 Rady Miejskiej w Policach z dnia 29 grudnia 2011 roku w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2012 rok /zmienionej uchwałą Nr XIX/137/2012 z dnia 27.04.2012r./ zmienia się załącznik nr 1.
         2. Załącznik nr 1 przyjmuje brzmienie jak załącznik do uchwały.
 
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
                                                                                       Przewodniczący Rady
 
Witold Król
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik
do uchwały Nr XXIII/160/2012
Rady Miejskiej w Policach
z dnia 25 września 2012 r.
 
Harmonogram
działań i preliminarz wydatków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
na 2012 rok.
                                                                                                                     
Plan na 2012 rok                           - 736.192  zł
Dział 851 Rozdział 85154            - 670.992  zł
 
Lp. Nazwa zadania wynikająca z uchwały Szczegółowe poczynania w ramach tego zadania Koszt Czas real.   I.   Działalność Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych   1.     Wynagrodzenie  przewodniczącego komisji.   I – XII 2.     Wynagrodzenie członków komisji.   I – XII 3.     Wynagrodzenie biegłych sądowych.   I – XII 4.     Wynagrodzenie za przeprowadzanie wywiadów środowiskowych.   I – XII 5.     Wynagrodzenie Pełnomocnika Burmistrza   I – XII 6.     Opłaty sądowe   I - XII Koszty utrzymania biura: -     opłata za telefon -     zakup materiałów i wyposażenia -     opłata usług internetowych -     opłata za wywóz śmieci -     opłata za czynsz -     opłata za media -     opłata za przegląd ksero     I - XII I - XII I - XII I - XII I - XII I - XII I - XII     Razem 155.900 zł   II. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i współuzależnionych Zakup usług zdrowotnych (realizacja programu zdrowotnego w zakresie   profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych)   I -XII     Razem 5.000 zł     III.       Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym dożywianie dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych     1.    Oddziaływania profilaktyczne w stosunku do dzieci i młodzieży, w szczególności: -        autorskie programy profilaktyczne dla wszystkich klas gimnazjalnych – program „Wolni od...8”,   2.    Pomoc w dożywianiu dzieci przez organizatorów świetlic opiekuńczo-wychowawczych z elementami socjoterapii,   3.    Program „Spójrz Inaczej” w klasach od II do III szkół podstawowych.   4.    Realizacja programu NOE w klasach VI szkół podstawowych i klasach I gimnazjalnych   5.    Inne przedsięwzięcia, których realizacja wynikać będzie z  pojawiających się potrzeb lub  ofert.                                 II - XII             I – XII      
I – XII     V               Razem 129.142  zł     IV.               Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych   1.  Realizacja zadania publicznego w zakresie przeciwdziałania patologiom społecznym poprzez prowadzenie działalności na rzecz niepijących alkoholików i ich rodzin.   I – XII 2.  Finansowanie działalności organizacji pożytku publicznego w zakresie pracy nad dziećmi z rodzin, w których występują problemy alkoholowe   I - XII 3.  Finansowanie działalności dotyczącej powierzenia realizacji zadania publicznego polegającego na objęciu działaniami profilaktycznymi osób zagrożonych uzależnieniem od alkoholu, dowiezionych w stanie nietrzeźwości z terenu Gminy Police do Miejskiej Izby Wytrzeźwień w Szczecinie.   I - XII 4. Wsparcie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej – zakup art. biurowych 5. Inne przedsięwzięcia, których realizacja wynikać będzie z   pojawiających się potrzeb lub  ofert   V-XII     Razem 144.900 zł     V.   Wspieranie jednostek pomocniczych i jednostek oświatowych w działalności służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.   1.     Wspieranie Zespołu Szkół - SP w Trzebieży w zakresie prowadzenia świetlicy opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii - bez lipca i sierpnia, do połowy grudnia.   2.     Wspieranie Zespołu Szkół - SP w Trzebieży filia w Niekłończycy w prowadzeniu świetlicy opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii – bez lipca i sierpnia, do połowy grudnia   3.     Wspieranie SP w Tanowie w prowadzeniu świetlicy opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii – bez lipca i sierpnia, do połowy grudnia.   4.     Wspieranie SP nr 3 w Policach w zakresie prowadzenia świetlicy opiekuńczo - -wychowawczej z elementami socjoterapii - bez lipca i sierpnia, do połowy grudnia.   5.     Wspieranie Rady Osiedla nr 2 w prowadzeniu świetlicy opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii i Klubu Młodzieżowego– do połowy grudnia. Zakup niezbędnego wyposażenia.   6.     Wspieranie Rady Osiedla nr 3 w prowadzeniu świetlicy opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii środowiskowej i klubu młodzieżowego do połowy grudnia   7.     Wspieranie Rady Osiedla nr 4 w prowadzeniu dwóch świetlic opiekuńczo-wychowawczych z elementami socjoterapii i klubu młodzieżowego – do połowy grudnia. Zakup wyposażenia do świetlicy.   8.     Wspieranie Rady Osiedla nr 5 w prowadzeniu świetlicy  opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii – do połowy grudnia.   9.     Wsparcie RO nr 5 w utrzymaniu Klubu Hektor. Wymiana drzwi w Klubie Hektor   10.  Wspieranie Rady Osiedla nr 7 w prowadzeniu świetlicy opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii – do połowy grudnia.   11.  Wspieranie Sołectwa Dębostrów w prowadzeniu świetlicy opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii i Klubu dla Młodzieży – do połowy grudnia.   12.  Wspieranie sołectwa Przęsocin w zakresie prowadzenia KLUBU dla młodzieży, w którym realizowany będzie program profilaktyczny – do połowy grudnia.   13.  Wspieranie sołectwa w Pilchowie w zakresie prowadzenia świetlicy opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii – do połowy grudnia.   14.  Wspieranie sołectwa Tatynia w prowadzeniu świetlicy opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii – do połowy grudnia.   15.  Wspieranie sołectwa Trzeszczyn w prowadzeniu świetlicy opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii – do połowy grudnia. Zakup niezbędnego wyposażenia   do świetlicy sołeckiej   16.  Wspieranie sołectwa Uniemyśl w prowadzeniu świetlicy opiekuńczo-wychowawczej z elementami socjoterapii – do połowy grudnia.   17.  Finansowanie zajęć w pracowni komputerowej Miejskiego Ośrodka Kultury w Policach (dzieci i młodzież korzystają z pracowni bezpłatnie).   18.  Fundusz Pracy i ZUS.   19.  Inne przedsięwzięcia, których   realizacja wynikać będzie z               pojawiających się potrzeb lub ofert.       I – XII           I– XII               I – XII         I – XII             I – XII           I – XII           I - XII             I - XII         I – XII   V-XII   I – XII         I – XII           I – XII           I – XII           I - XII         V - XII       V - XII       I - XII         I - XII       I – XII I - XII                 Razem 236.050 zł  
 
Dział 852  Rozdział 85205 –        kwota 65.200 zł
  I.   Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie   1.    Dyżur prawnika przez 11 miesięcy w roku.   I – XII 2.    Dyżur  terapeuty  przez 11 miesięcy w roku.   I – XII 3.     Prowadzenie Grupy Wsparcia dla  Ofiar Przemocy Domowej przez 2 terapeutki  – 11 m-cy w roku.   I – XII 4.     Pomoc psychologiczna dla dzieci doświadczających przemocy domowej -    11 m-cy w roku.   I – XII 5.     Wynagrodzenie Koordynatora Gminnej Komisji  RPA  ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie – przez 11 m-cy w roku.       I – XII           6.     Składki na ubezpieczenia społeczne. 7.     Składki na Fundusz Pracy.     I - XII I - XII       Razem 65.200 zł  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Uzasadnienie
 
Projekt uchwały przedkłada Burmistrz Polic. Gminny Program na 2012 rok został uchwalony w dniu 29 grudnia 2011 roku (uchwała Rady Miejskiej Nr XV/106/2011). Zmienia się harmonogram działań i preliminarz wydatków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2012 rok stanowiący załącznik nr 1 do uchwały. Zmiana polega na przesunięciu środków finansowych pomiędzy zadaniami Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, tj.:
1.    zwiększenie wynagrodzenia członków komisji o kwotę 10.000 zł (zadanie ujęte w dziale I GPPiRPA);
 
2.    realizacja nowego zadania „zakup wyposażenia do świetlicy Rady Osiedla           Nr 4” – kwota 5.000 zł (zadanie ujęte w dziale V GPPiRPA).
 
Na realizację powyższych zadań zmniejszono środki finansowe w kwocie             15.000 zł z zadania ujętego w dziale II pn. „zakup usług zdrowotnych (realizacja programu zdrowotnego w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych)”.
 
 

Pełna treść uchwały

Załączniki

Powiadom znajomego