Police, dnia 06.04.2016 r.

 

Nasz znak: OŚ.6220.23.2014.BS

Zawiadomienie 

 

Na podstawie art. 33 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy z dnia  3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 353), a także art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2058) Burmistrz Polic podaje do publicznej wiadomości informację, o złożonym wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa elektrowni wiatrowej Leśno Górne wraz ze stacją transformatorową oraz niezbędną infrastrukturą” planowanego do realizacji na działce nr 3/23 (obręb Sierakowo).

Inwestorem zadania jest Pan Grzegorz Kuderski, Leśno Górne 11, 72-004 Tanowo.

Informacja ta zostaje również zamieszczona w publicznie dostępnym wykazie danych
o ww. wniosku.

Planowana inwestycja będzie polegała na budowie elektrowni wiatrowej o mocy do 1,5 MW i wysokości wieży do 100 m, niezbędnej infrastruktury jak również drogi dojazdowej. Zadanie będzie realizowane w miejscowości Leśno Górne na działce nr 3/23 (obręb Sierakowo).

Średnica łopat planowanej elektrowni nie przekroczy 77 m,  natomiast maksymalny poziom mocy akustycznej turbiny do 104 dB. Przewidywalna roczna produkcja energii elektrycznej to 1500-2500 MWh/rok.

Wieża elektrowni zostanie posadowiona na fundamencie podwyższonym o ok. 10-12 m (wieża o konstrukcji rurowo-metalowej lub kratownicowej). Elektrownia wiatrowa będzie posiadała własny transformator nn/SN. Energia elektryczna od transformatora przesyłana będzie linią kablową do słupa energetycznego SN stanowiącego podporę linii energetycznej biegnącej pomiędzy działkami 3/23 i 1/4.

Organem właściwym do wydania decyzji jest Burmistrz Polic, natomiast organem uzgadniającym Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie, a opiniującym Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Policach.  

Jednocześnie informuję, że istnieje możliwość zapoznania się z dokumentacją sprawy oraz składania uwag i wniosków (w formie pisemnej, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym) do Urzędu Miejskiego w Policach z siedzibą przy ul. Stefana Batorego 3,
w terminie 21-dniowym od daty podania tej informacji do publicznej wiadomości (od 06.04.2016 r. do 26.04.2016 r.), w dniach: poniedziałek od godz. 800 do 1600, wtorek
-piątek od godz. 700 do 1500.

Postępowanie toczy się w Wydziale Ochrony Środowiska, dokumentacja jest dostępna do wglądu w pokoju 3B, tel.: (91) 4311813.

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Burmistrz Polic.

Ewentualna konieczność przeprowadzenia rozprawy administracyjnej wyniknie w trakcie prowadzenia procedury.

Informuję również, iż nie jest prowadzone postępowanie w sprawie transgranicznego oddziaływania.

 



Załączniki:

Zawiadomienie OŚ.6220.23.2014.BS z dnia 06.04.2016 r.