ŁĄCZNE ZOBOWIĄZANIE PIENIĘŻNE




Podstawa prawna

Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym,
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych,
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym.


Wymagane dokumenty

  • akt notarialny (umowa kupna – sprzedaży) lub umowa dzierżawy dotycząca przedmiotu opodatkowania, albo inny dokument stwierdzający stan prawny,
  • wypełniony formularz pn. INFORMACJA W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO, LEŚNEGO Druk  



Termin składania informacji

w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość opodatkowania.

Miejsce składania informacji
Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police
kancelaria pokój 3c

Termin załatwienia sprawy

  • niezwłocznie,
  • nie później niż w ciągu miesiąca,
  • nie później niż w ciągu 2 miesięcy w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej.

Opłaty

nie pobiera się

Termin płatności podatku:

  • I rata - do dnia 15 marca,
  • II rata - do dnia 15 maja,
  • III rata - do dnia 15 września,
  • IV rata - do dnia 15 listopada roku podatkowego,
  • lub w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji.

Zmiany od 2016 r.

  • w przypadku gdy kwota podatku  nie przekracza 100 zł podatek jest płatny jednorazowo,
  • do 7,80 zł decyzję nie wystawia się na dany rok podatkowy.

Zwolnienia podatkowe

  • katalog zwolnień zawarty jest w art.7 ustawy o podatku leśnym,
  • zwolnienia ustawowe wynikające z art. 12 ustawy o podatku rolnym
  • zwolnienia zawarte w art. 7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

Odwołanie
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Polic, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.



Załączniki:

info_nrl.rtf
IN1zalacznik nr 1.doc
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego obowiązuje do 30.06.2019 r.
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego obowiązuje do 30.06.2019 r.