ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY

Osoba przebywająca na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zobowiązana jest zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od daty przybycia do tego miejsca.

Za osobę małoletnią obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Zameldowania się w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, posiadającego pełnomocnictwo udzielonego w formie, jaką reguluje art. 33 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.

Kodeks postępowania administracyjnego (Dz U z 2013r nr 24, poz.267, z późn zm)

Fakt zamieszkania w wymienionym na druku lokalu potwierdza czytelnym podpisem osoba posiadająca akt prawny do lokalu.

WYMAGANE DOKUMENTY:

1) Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu stałego”, osobny dla każdej osoby

2) Do wglądu:

- dowód osobisty

- osoby małoletnie nieposiadające dokumentu tożsamości : odpis skrócony aktu urodzenia

- potwierdzenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego (jeśli wcześniej nastąpiło wymeldowanie)

- tytuł prawny do lokalu – oryginały – np. akt własności lokalu (wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale lokalu lub w przypadku dziedziczenia – dodatkowo prawomocne postanowienie Sądu o nabyciu spadku

3) Zameldowanie przez pełnomocnika, dodatkowo:

- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania

- dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionych przypadkach- inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości

UWAGI

1) Zameldowanie w nowym miejscu pobytu stałego następuje z równoczesnym wymeldowaniem z dotychczasowego miejsca pobytu (jeśli jest aktualne)

2) Jeżeli akt notarialny dotyczy wyłącznie własności (wieczystego użytkowania) gruntu/działki, należy okazać zgłoszenie do użytkowania budynku mieszkalnego lub zezwolenie na użytkowanie budynku (pomieszczenia) mieszkalnego, bądź zawiadomienie o zakończeniu budowy wydane przez organ nadzoru budowlanego.

3) Za czynności meldunkowe nie pobiera się opłat

4) Termin realizacji: na bieżąco

5) Miejsce złożenia dokumentów: Wydział Spraw Obywatelskich- Ewidencja Ludności, pok. 5

Podstawa prawna: art. 4 pkt 1, art. 5, art. 6, art. 9-9b, art. 10, art. 11 w z. z art. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz U. z 2006r. nr 139, poz. 993 z póżn zm). Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U. z 2012r. poz. 1475 ze zm).



Wzór pełnomocnictwa meldunkowego
Zgłoszenie Pobytu Stałego