Wydział Gospodarki Odpadami
Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police
naczelnik: Anna Zielińska
tel. 91 431 18 89
e-mail: azielinska@ug.police.pl
 

 

ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU
 

Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Odpadami należy w szczególności:

1. przygotowywanie przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych i realizacja procedury przetargowej;

2. nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacja zadań powierzonych podmiot odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;

3. organizowanie i rozliczanie systemu odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz analiza stanu gospodarki odpadami w tym opracowywanie raportów i sprawozdań z dokonywanych analiz;

4. bieżąca analiza osiągania przez gminę odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowywania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;

5. prowadzenie rejestru działalności Regulowanej podmiotów odbierających odpady komunalne oraz ich kontrola;

6. koordynacja i nadzór realizacji zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest;

7. nadzorowanie pracy Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK);

8. obsługa interesantów w zakresie korekt i składanych dokumentów, weryfikacja danych zawartych w deklaracjach;

9. ustalanie zobowiązań z tytułu opłat, wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie obowiązujących przepisów (w tym określenie w drodze decyzji wysokości opłaty), prowadzenie postępowań wyjaśniających w stosunku do osób, które nie złożyły w wymaganym terminie deklaracji lub złożyły deklaracje zawierające np. nieprawdziwe dane;

10. prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach dotyczących stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami – rozłożenia na raty podatku lub zaległości, odroczenia terminu płatności podatku lub zaległości oraz umorzeń zaległości, przygotowywanie decyzji w tych sprawach;

11. prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, zwłaszcza w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych (organizowanie kursów, szkoleń, wykładów, konkursów promujących proekologiczne zachowania wśród mieszkańców);

12. opracowywanie informacji, przewidzianych do udostępnienia na stronie internetowej gminy,  BIP-ie oraz w gablotach wydziałowych dotyczących gospodarki odpadami;

13. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zakresu prowadzonych spraw;

14. przygotowywanie korespondencji w zakresach toczących się postępowań.

 

Pracownicy:

Anna Zielińska (naczelnik) - tel. 91 431 18 89, azielinska@ug.police.pl

Rafał Bajer (inspektor) - tel. 91 431 18 87, rbajer@ug.police.pl

Katarzyna Królewicz (podinspektor) - tel. 91 431 18 87,  kkrolewicz@ug.police.pl

Małgorzata Kurkierewicz (inspektor)- tel. 91 431 18 87, mkurkierewicz@ug.police.pl

Paweł Nagadowski (inspektor) - tel. 91 431 18 38, pnagadowski@ug.police.pl