Wydział Działalności Gospodarczej
Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

Do zakresu działania Wydziału Działalności Gospodarczej należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej w zakresie ustalonym dla organów gmin;
  2. udostępnianie informacji archiwalnych z ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez organ gminy przed utworzeniem CEIDG;
  3. prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie;
  4. kontrola przestrzegania wymagań określonych w stosunku do pól biwakowych i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie;
  5. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem, dokonywaniem zmian, cofaniem oraz stwierdzeniem wygaśnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
  6. przygotowywanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwał w zakresie:
    a) ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy;
    b) ustalenia zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych;
    c) wprowadzenia odstępstwa od zakazu spożywania napojów alkoholowych w określonym miejscu publicznym na terenie gminy;
    d)  wprowadzenia ograniczenia w godzinach nocnych sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży;
  7. udzielanie, dokonywanie zmian, cofanie, stwierdzanie wygaśnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką oraz prowadzenie spraw z tym związanych;
  8. prowadzenie spraw jak wyżej w zakresie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób;
  9. nadzór i kontrola przedsiębiorców w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego z obowiązującymi przepisami i warunkami udzielonej licencji lub zezwolenia;
  10. przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do ustalenia urzędowych cen za przewozy taksówkami na terenie gminy oraz stref cen (stawek taryfowych) obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami;
  11. przygotowywanie dokumentów niezbędnych do wprowadzenia obowiązku stosowania dodatkowych oznaczeń i dodatkowego wyposażenia technicznego w odniesieniu do taksówek oraz przepisów porządkowych w odniesieniu do przewozów osób i bagażu taksówkami;
  12. współpraca z Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w zakresie najmu lokali użytkowych;
  13. organizowanie przetargów na najem wolnych lokali użytkowych zgłoszonych do dyspozycji urzędu przez ZGKiM;
  14. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowiska, w tym:
    a) umowy dzierżawy gruntu na targowisku;
    b) umowy zlecenia z osobami stanowiącymi obsługę targowiska;
    c) zapewnienie wykonywania kontroli obiektów budowlanych oraz prowadzenie książki obiektu zgodnie z ustawą Prawo budowlane;
    d) nadzór na funkcjonowaniem targowiska;
    e) przygotowywanie propozycji dot. wysokości opłaty targowej oraz stawek opłat z tytułu dzierżawy gruntu na targowisku;
  15. przygotowywanie materiałów niezbędnych do określenia dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych dla ludności;
  16. prowadzenie spraw dotyczących organizacji spółek gminnych oraz spółek z udziałem gminy.

Pracownicy:

Agnieszka Szeliga (główny specjalista) - tel. 91 431 18 59, agnieszka.szeliga@police.pl

Joanna Szuniewicz (główny specjalista) - tel. 91 431 18 49, joanna.szuniewicz@police.pl