Wydział Działalności Gospodarczej
Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police
naczelnik: mgr Barbara Olonko
tel: (91) 431 18 48
e-mail: bolonko@ug.police.pl

ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU

 Do zakresu działania Wydziału Działalności Gospodarczej należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej w zakresie ustalonym dla organów gmin;

2) udostępnianie informacji archiwalnych z ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez organ gminy przed utworzeniem CEIDG;

3) prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie;

4) kontrola przestrzegania wymagań określonych w stosunku do pól biwakowych i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie;

5) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem, dokonywaniem zmian, cofaniem oraz stwierdzeniem wygaśnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;

6) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwał w zakresie:

a) ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy;

b) ustalenia zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych;

c) wprowadzenia odstępstwa od zakazu spożywania napojów alkoholowych w określonym miejscu publicznym na terenie gminy;

d)  wprowadzenia ograniczenia w godzinach nocnych sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży;

7) udzielanie, dokonywanie zmian, cofanie, stwierdzanie wygaśnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką oraz prowadzenie spraw z tym związanych;

8) prowadzenie spraw jak wyżej w zakresie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób;

9) nadzór i kontrola przedsiębiorców w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego z obowiązującymi przepisami i warunkami udzielonej licencji lub zezwolenia;

10) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do ustalenia urzędowych cen za przewozy taksówkami na terenie gminy oraz stref cen (stawek taryfowych) obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami;  

11) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do wprowadzenia obowiązku stosowania dodatkowych oznaczeń i dodatkowego wyposażenia technicznego w odniesieniu do taksówek oraz przepisów porządkowych w odniesieniu do przewozów osób i bagażu taksówkami;

12) współpraca z Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w zakresie najmu lokali użytkowych;

13) organizowanie przetargów na najem wolnych lokali użytkowych zgłoszonych do dyspozycji urzędu przez ZGKiM;

14) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowiska, w tym:

  a) umowy dzierżawy gruntu na targowisku;

  b) umowy zlecenia z osobami stanowiącymi obsługę targowiska;

  c) zapewnienie wykonywania kontroli obiektów budowlanych oraz prowadzenie książki obiektu zgodnie z ustawą Prawo budowlane;

  d) nadzór na funkcjonowaniem targowiska;

  e) przygotowywanie propozycji dot. wysokości opłaty targowej oraz stawek opłat z tytułu dzierżawy gruntu na targowisku;

15) przygotowywanie materiałów niezbędnych do określenia dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych dla ludności;

16)  prowadzenie spraw dotyczących organizacji spółek gminnych oraz spółek z udziałem gminy.



Pracownicy:

Barbara Olonko (naczelnik) - tel. 91 431 18 48, bolonko@ug.police.pl

Alfreda Domagała (z-ca naczelnika) - tel. 91 431 18 09, adomagala@ug.police.pl

Joanna Szuniewicz (inspektor) - tel. 91 431 18 59, jszuniewicz@ug.police.pl

Anna Kalita (inspektor) - tel. 91 431 18 49, akalita@ug.police.pl

Agnieszka Szeliga (inspektor) - tel 91 431 18 59, aszeliga@ug.police.pl