Wydział Spraw Obywatelskich
Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

 naczelnik: Katarzyna Szkaplewicz-Doba
Tel. 91 43 11 801
e-mail: katarzyna.doba@police.pl

Z-ca naczelnika: Małgorzata Kempisty 
tel. 91 43 11 822
e-mail: m.kempisty@police.pl

ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU

Wydział Spraw Obywatelskich realizuje zadania z zakresu:

EWIDENCJA LUDNOŚCI:

  1. przyjmowanie i rejestracja danych niezbędnych do zameldowania na pobyt stały i czasowy lub wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego;
  2. rejestracja zgłoszeń meldunkowych cudzoziemców; wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu i wymeldowaniu z pobytu stałego i czasowego, zamieszkaniu poza granicami RP oraz pełnego lub częściowego odpisu danych osobowych z rejestru Mieszkańców i z rejestru PESEL,
  3. nadawanie nr PESEL dla obywateli polskich i obcokrajowców przy zameldowaniu oraz na podstawie odrębnych przepisów;
  4. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania oraz anulowania czynności materialno-technicznej polegającej na zarejestrowaniu faktu zameldowania na pobyt stały lub czasowy;
  5. udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL.
  6. przekazywania danych do Rejestru Danych Kontaktowych oraz ich aktualizowanie lub usuwanie.
  7. Rejestracja , nadanie nr Pesel, statusu UKR i aktualizacja danych obywateli Ukrainy.
  8. Zastrzeganie numeru PESEL.

DOWODY OSOBISTE:

  1. Przyjmowanie wniosków, wydawanie i wymiana dowodów osobistych.
  2. Nadawanie numeru Pesel przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
  3. Przyjmowanie zgłoszeń o utracie i uszkodzeniu dowodu osobistego.
  4. Wydawanie dowodów osobistych przy współpracy z Centrum Personalizacji Dokumentów.
  5. Unieważnianie dowodów osobistych.
  6. Wprowadzanie i przetwarzanie danych w Rejestrze Dowodów Osobistych.
  7. Wydawanie zaświadczeń zawierających dane przetwarzane w Rejestrze Dowodów Osobistych.
  8. Udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
  9. Archiwizacja dokumentacji związanej z dowodami osobistym.
  10. Przekazywanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych oraz ich aktualizowanie lub usuwanie.
  11. Rejestracja i aktualizacja danych obywateli Ukrainy.

Zadania realizowane w związku z organizacją wyborów do Sejmu, Senatu, Prezydenta RP, organów jednostek samorządu terytorialnego, referendów w tym m.in.:

  1. prowadzenie CRW,
  2. sporządzanie spisu wyborców,
  3. wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
  4. przyjmowanie oświadczeń o udzieleniu i przyjęciu pełnomocnictwa do głosowania,
  5. sporządzanie aktów pełnomocnictwa do głosowania,
  6. wydawanie decyzji o ujęciu w stałym obwodzie głosowania.

ZADANIA REALIZOWANE PRZEZ WYDZIAŁ:

  1. Współdziałanie z Policją, Strażą Miejską, organami ochrony pożarowej, WOPR.
  2. Współpraca z organami ochrony pożarowej, Ochotniczymi Strażami Pożarnymi z terenu gminy Police.
  3. Współpraca w zakresie organizacji komunikacji na terenie gminy.
  4. Wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez masowych.
  5. Wydawania pozwoleń na zgromadzenia i nadzór nad ich przebiegiem.
  6. Sprawy repatriacji.
  7. Prowadzenie rejestracji na potrzeby założenia ewidencji wojskowej oraz prowadzenia kwalifikacji wojskowej;
  8. Przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
  9. Prowadzenie wykazu osób o nieuregulowanym stosunku do powszechnego obowiązku obrony.

PRACOWNICY:

Katarzyna Szkaplewicz-Doba (naczelnik wydziału) 91 431 18 01, katarzyna.doba@police.pl

Małgorzata Kempisty (Z-ca naczelnika Wydziału)- tel. 91 431 18 10, m.kempisty@police.pl

Katarzyna Kamińska (inspektor)- tel. 91 431 18 05, katarzyna.kaminska@police.pl

Anna Sosnowska (inspektor) - tel. 91 431 18 05, anna.sosnowska@police.pl

Natalia Hlek (podinspektor) – tel. 91 431 18 04, n.hlek@police.pl

Kornelia Kiryjczuk (referent) – tel. 91 431 18 04, k.kiryjczuk@police.pl

Magdalena Zimna (główny specjalista) - tel. 91 431 18 11,12 magdalena.zimna@police.pl

Renata Małodobra (inspektor) - tel. 91 431 18 11,12, renata.malodobra@police.pl

Wioletta Stasiełuk (podinspektor) - tel. 91 431 18 11,12, wioletta.stasieluk@police.pl