Wydział Spraw Obywatelskich
Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police
 naczelnik: Iwona Kochman
tel. (0-91) 4311801
e-mail: ikochman@ug.police.pl

ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU

Wydział Spraw Obywatelskich realizuje zadania z zakresu:

Ewidencja Ludności :

  1. przyjmowanie i rejestracja danych niezbędnych do zameldowania na pobyt stały i czasowy lub wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego;
  2. rejestracja zgłoszeń meldunkowych cudzoziemców; wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu i wymeldowaniu z pobytu stałego i czasowego, zamieszkaniu poza granicami RP oraz pełnego odpisu danych osobowych z rejestru Mieszkańców
    i Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców;
  3. nadawanie nr PESEL dla obywateli polskich i obcokrajowców przy zameldowaniu oraz na podstawie odrębnych przepisów;
  4. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach zameldowania
    i wymeldowania oraz anulowania czynności materialno-technicznej polegającej na zarejestrowaniu faktu zameldowania na pobyt stały lub czasowy;
  5. udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców;
  6. prowadzenie rejestracji na potrzeby założenia ewidencji wojskowej oraz prowadzenia kwalifikacji wojskowej;
  7. przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
  8. prowadzenie wykazu osób o nieuregulowanym stosunku do powszechnego obowiązku obrony;
  9. wypłacanie świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie lub dochód za ćwiczenia wojskowe;
  10. uznanie żołnierza lub osoby, której doręczono kartę powołania za posiadającego na utrzymaniu członków rodziny;
  11. uznanie żołnierza za sprawującego bezpośrednią opiekę nad członkiem rodziny;
  1. uznanie osoby podlegającej obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej za sprawującego bezpośrednią opiekę nad członkiem rodziny;

Dowody Osobiste:

  1. przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego oraz wydawanie dowodów osobistych;
  2. przyjmowanie zawiadomień i wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego;
  3. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach odmowy wydania dowodu osobistego;
  4. udostępnianie danych osobowych z rejestru dowodów osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;

Zadania realizowane w związku z organizacją wyborów do Sejmu, Senatu, Prezydenta RP, organów jednostek samorządu terytorialnego, w tym m.in.:

  1. prowadzenie rejestru wyborców, sporządzanie spisu wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
  2. przyjmowanie oświadczeń o udzieleniu i przyjęciu pełnomocnictwa do głosowania;
  3. sporządzanie aktów pełnomocnictwa do głosowania;

Zadania realizowane przez Wydział:

  1. Współdziałanie z Policją, Strażą Miejską, organami ochrony pożarowej.
  2. Współpraca w zakresie organizacji komunikacji na terenie gminy.
  3. Wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez masowych.
  4. Wydawania pozwoleń na zgromadzenia i nadzór nad ich przebiegiem.
  5. Sprawy repatriacji.

 

 

Pracownicy:

Iwona Kochman (naczelnik) - tel. 91 431 18 01, ikochman@ug.police.pl

Elżbieta Smolińska (inspektor) - tel. 91 431 18 04, esmolinska@ug.police.pl

Teresa Bilecka (podinspektor)- tel. 91 431 18 04, tbilecka@ug.police.pl

Katarzyna Szkaplewicz-Doba (podinspektor) - 91 431 18 04, kszkaplewicz-doba@ug.police.pl

Magdalena Zimna (inspektor)- tel. 91 431 18 05, mzimna@ug.police.pl

Anna Sosnowska (podinspektor) - tel. 91 431 18 05, asosnowska@ug.police.pl

Katarzyna Kamińska (inspektor) - tel. 91 431 18 11,12 kkaminska@ug.police.pl

Anna Rajewska (inspektor) - tel. 91 431 18 11,12, arajewska@ug.police.pl

Renata Małodobra (podinspektor) - tel. 91 431 18 11,12, rmalodobra@ug.police.pl

Wioletta Stasiełuk (podinspektor) - tel. 91 431 18 11,12, wstasieluk@ug.police.pl