Wybory do rady seniorów
Już dziś startuje nabór uzupełniający na członków Rady Seniorów Gminy Police.
Zarządzenie w sprawie naboru, razem z formularzem zgłoszenia oraz wzorem listy poparcia dostępne jest poniżej. Zgłoszenia kandydatów przyjmowane będą do 5 maja 2022 roku.
W skład Rady Seniorów zgodnie z jej statutem wchodzi 15 osób – mieszkańców Gminy Police.
Trzy osoby to przedstawiciele seniorów, a dwanaście osób w Radzie to przedstawiciele podmiotów działających na rzecz seniorów (np. organizacji pozarządowych, kół gospodyń wiejskich, klubów seniorów funkcjonujących przy radach osiedlowych lub w sołectwach i innych).
Na obecną chwilę Rada Seniorów liczy 11 osób, do pełnego składu brakuje 4 osób. W związku z tym zaistniała konieczność zorganizowania wyborów uzupełniających.
W wyborach uzupełniających wybrani zostaną:
1 osoba – przedstawiciel seniorów,
3 osoby – przedstawiciele podmiotów działających na rzecz seniorów
Osoby kandydujące na przedstawicieli seniorów zbierają podpisy na listach poparcia, które są załącznikiem do zarządzenia. Listy z podpisami składa się w Urzędzie Miejskim w Policach. Na liście powinno podpisać się co najmniej 15 osób, natomiast do Rady wejdą osoby, które uzyskają poparcie największej liczby osób.
Podmioty zgłaszające kandydatów do Rady Seniorów składają w Urzędzie Miejskim formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami:
- aktualnym wypisem z rejestru, ewidencji albo innego dokumentu potwierdzającego status podmiotu, oraz
- dokumentem potwierdzającym, że osoby zgłaszające są upoważnione do reprezentowania podmiotu.
Szczegółowe regulacje dotyczące funkcjonowania Rady Seniorów Gminy Police określa uchwała Nr XLVII/454/2018 Rady Miejskiej w Policach z dnia 30 października 2018 roku w sprawie utworzenia Rady Seniorów Gminy Police oraz nadania jej statutu.
Dodatkowe informacje uzyskać można dzwoniąc do Urzędu Miejskiego w Policach na numer telefonu 91 43 11 823.