Protokół Nr 20/2020 z posiedzenia Komisji Zdrowia, Spraw Społecznych i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Policach w dniu 31 marca 2020 roku
w posiedzeniu brali udział radni:
- Zofia Hlek
- Jadwiga Molenda
- Ilona Bednarek
- Piotr Diakun
- Ryszard Tokarski
- Stanisław Łabuz,
- Adam Sobczyk
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum,
2. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Policach
3. Sprawy rożne, wolne wnioski,
4. Zamknięcie posiedzenia Komisji.
Ad. 1
W związku z obostrzeniami z powodu epidemii koronowirusa posiedzenie Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii odbyło się w ramach połączonych Komisji Rady Miejskiej. Zostało ono zorganizowane w formie on line (wzięcie udziału w posiedzeniu było możliwe, ponieważ uczestnicy na swoich komputerach mieli zainstalowane aplikację Skype, ). Członkowie Komisji przebywając w swoich domach mieli możliwość wzięcia udziału w posiedzeniu, które otworzył Przewodniczący RM Grzegorz Ufniarz. Na podstawie zgłaszanych obecności stwierdzono, że w posiedzeniu brało udział 21 radnych, co stanowi quorum upoważniające do prowadzenia posiedzenia Komisji.
Ad. 2
Na wstępie Przewodniczący omówił sytuację zdrowotną ludności w gminie Police kładąc szczególny nacisk na sprawy związane z realizacją programu eliminowania zakażeń poprzez tworzenie ośrodków kwarantanny na terenie Internatu Zespołu Szkół w Policach, ośrodka GCEiR (Bolesław Śmiały) w Trzebieży i kwarantannach domowych. Omówił też wprowadzone nowe obostrzenia przez Ministra Zdrowia i Ministra MSWiA, a także nowe zarządzenia i decyzje wydane przez Burmistrza Polic.
Ad. 3
W dalszej części posiedzenia Przewodniczący poprosił o zadawanie pytań i wolne wnioski. Jako pierwszy głos zabrał Krystian Kowalewski, który zapytał - jak będzie realizowany program tarczy antykryzysowej w gminie Police z naciskiem na najem lokali przez usługodawców.
Odpowiedzi udzielił Przewodniczący Grzegorz Ufniarz, iż Gmina opracowuje plan wprowadzenia ulg w zakresie opłat czynszowych i opłat za wywóz śmieci dla najbardziej poszkodowanych przez kryzys drobnych przedsiębiorców.
Radnych interesowało czy wyposażenie w środki rzeczowe i finansowe gminnego sztabu kryzysowego w Policach jest wystarczające.
Radni wnosili zapytania o:
- formę dostarczenia radnym materiałów związane z najbliższą Sesją RM
- czy sesja będzie on line czy na Hali Sportowej lub sali kinowej MOK
- jak radni mają składać Oświadczenia Majątkowe do Biura Rady.
Na wszystkie te pytania odpowiadał Przewodniczący Grzegorz Ufniarz.
W wolnych wnioskach Radny Andrzej Rogowski zawnioskował o kontrolowanie przez Policję lub przez Straż Miejską terenu polany za SP nr 8 i terenów około garażowych przy ul. Okulickiego w związku z przebywającymi tam osobami, mimo obostrzeń związanych z zakazem gromadzenia się, szczególnie po godz. 19.00 .
Przewodniczący RM ustalił dni i godziny posiedzeń, aby nie pokrywały się terminowo, ponieważ wszyscy radni pracują w dwóch Komisjach. Wniosek został przyjęty.
Ad. 4
Po wyczerpaniu tematyki posiedzenia Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował zebranym za aktywny udział i zamknął posiedzenie Komisji Rady Miejskiej w Policach.
Protokołowała:
J. Molenda
Przewodnicząca Komisji
Zofia Hlek