Protokół Nr 33/2017 z posiedzenia Komisji Oświaty Kultury i Sportu Rady Miejskiej w Policach w dniu 21 lutego 2017 roku
Protokół Nr 33/2017
z posiedzenia Komisji Oświaty Kultury i Sportu
Rady Miejskiej w Policach
w dniu 21 lutego 2017 roku
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia oraz stwierdzenie quorum.
- Przedstawienie i przyjęcie porządku posiedzenia.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji
- Informacja Naczelnika wydziału OK.
- Zaopiniowanie uchwał na najbliższą sesję.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie posiedzenia.
W posiedzeniu komisji brał udział Naczelnik Oświaty p Witold Stefański.
Ad.1.
Posiedzenie otworzył i przywitał obecnych przew. Komisji p. Władysław Kosiorkiewicz, który na podstawie listy obecności stwierdził quorum - w posiedzeniu komisji brali udział wszyscy członkowie.
Ad.2
Członkowie komisji zatwierdzili jednogłośnie przedstawiony porządek posiedzenia
Ad 3.
Członkowie komisji nie wnieśli uwag do protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
Ad.4
Przewodniczący komisji udzielił głosu naczelnikowi OK który poinformował członków komisji o projekcie uchwały na najbliższą sesję. Pierwszy projekt uchwały mówiący o kryteriach rekrutacji do publicznych szkół podstawowych dla których Gmina Police jest organem prowadzącym. Jest to uchwała porządkująca, w związku z wprowadzeniem zmiany podjęte przez sejm dotyczącym nowego ustroju nauczania.
Projekt następnej uchwały który zostanie przedstawiony na sesji mówi o dostosowaniu sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego. Członkowie komisji w dyskusji stwierdzili, że przedstawiony projekt uchwały w sposób najmniej kontrowersyjny sprawi że zostaną zachowane wszystkie proporcje zawarte w przepisach Prawo Oświatowe / Dz.U. z 2017r poz. 60/.
Ad.5
Członkowie komisji przyjęli przez głosowanie projekty uchwał w przypadku drugiego projektu uchwały przy jednym głosie wstrzymującym.
Ad.6
Komisja na wniosek jednego z członków zgłasza wniosek o rozpatrzenie przez Gminę możliwości podniesienia stawki o 10 zł za godzinę pracy nauczycieli prowadzących zajęcia sportowe, opiekuńcze ,komputerowe w czasie trwania ferii oraz symulacji podwyżek i ich wpływu na budżet Gminy.
Ad. 7
Na tym posiedzenie zakończono.
Protokołował:
Z. Kołacki
Przewodniczący Komisji
Władysław Kosiorkiewicz
JPP