Protokół Nr 36/2017 z posiedzenia Komisji Oświaty Kultury i Sportu Rady Miejskiej w Policach w dniu 18 kwietnia 2017 roku
Protokół Nr 36/2017
z posiedzenia Komisji Oświaty Kultury i Sportu
Rady Miejskiej w Policach
w dniu 18 kwietnia 2017 roku
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia oraz stwierdzenie quorum.
- Przedstawienie i przyjęcie porządku posiedzenia.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
- Informacja z-cy burmistrza Macieja Greinerta o naborze dzieci do klas pierwszych w zespole szkół zawodowych /biała/.
- Zapoznanie się z pismami, które wpłynęły do komisji .
- Zapoznanie się z harmonogramem i zaangażowaniem prac przy przebudowie Hali Sportowej ul. Siedlecka.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie posiedzenia.
W posiedzeniu komisji udział wzięli: Artur Zagórski –dyr. Gimnazjum nr.3; Waldemar Echaust –dyr. OSIR; Jakub Pisański – z-ca burmistrza.
Ad.1.
Posiedzenie otworzył i przywitał obecnych przew. Komisji p. Władysław Kosiorkiewicz, który na podstawie listy obecności stwierdził quorum - w posiedzeniu komisji brali udział wszyscy członkowie.
Ad.2
Członkowie komisji zatwierdzili jednogłośnie przedstawiony porządek posiedzenia
Ad 3.
Członkowie komisji nie wnieśli uwag do protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
Ad.4
Zabrał głos z-ca burmistrza M. Greinert który omówił sprawę, naboru dzieci do klasy pierwszej w zespole szkół/ biała/ Zgodnie z ustawą ma prawo prowadzić nabór o kierunku Szkoły Mistrzostwa Sportowego. Nie wyjaśniona jest kwestia tych dzieci które zrezygnują w czasie nauczania z nauki o tym profilu, w związku z rejonizacją gdzie je umieścić w razie rezygnacji. Niepokojące jest to że taki sam zamiar ma Gimnazjum nr 3 i czy nie powstanie na tym tle konflikt. Należy stwierdzić w ocenie burmistrza, że nabór do tej szkoły jest prowadzony w całym Powiecie.
Następnie zabrał głos dyr. O.S.i.R –u, który w skrócie omówił realizację remontu Hali Sportowej przy ul. Siedleckiej potwierdził, że prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem - termin oddania na dzień 31 sierpnia nie jest zagrożony. Zwrócił się do komisji o poparcie wniosku w sprawie wymiany nawierzchni trawiastej na boisku nr. 1przewidywany koszt to około 400 tys zł. Jednocześnie poprosił o opinię czy należy nieodpłatnie wypożyczać zakupione nowe kajaki. Po tej informacji zaprosił członków komisji na teren remontu hali sportowej. Komisja udała się na ul. Siedlecka, gdzie w obecności z-cy burmistrza Jakuba Pisańskiego oraz kierownika budowy zwiedziła remontowany obiekt. Pan burmistrz jak i kier. budowy potwierdzili, że termin oddania nie jest zagrożony, udzielając informacji z-ca burmistrza zwrócił się do komisji o pozytywne zaopiniowanie wniosku o zwiększenie budżetu na zagospodarowanie terenu wokół Hali /opaska ,trawnik/. Członkowie komisji w trakcie oglądania, dopytywali się o szczegóły, Komisję zaniepokoił brak windy w remontowanym obiekcie, w szczególności, że na piętrze umieszczone są toalety dla niepełnosprawnych ,brak możliwości dojazdu. Na drugim piętrze sala do tenisa stołowego, przy organizacji dużego turnieju jak dostarczyć stoły?
Ad - 5
Przewodniczący zapoznał członków komisji z pismami, które wpłynęły.
Ad - 6 i 7
Wnioski:
1/ Komisja pozytywnie odnosi się do nieodpłatnego wypożyczanie kajaków na przystani.
2/ Komisja pozytywnie opiniuje wniosek dyr. O.S.i.R-u w sprawie zabezpieczenia środków w budżecie gminy na wymianę trawy - boisko nr.1
3. Komisja po zapoznaniu się z informacją o przebiegu remontu hali sportowej popiera wniosek p. z-cy burmistrza o zabezpieczenie dodatkowych środków na zagospodarowanie terenu wokół hali /opaska, trawnik do wysokości chodnika/.
4. Komisja zwraca się do burmistrza o bezwzględną akceptację - zamontowanie windy na potrzeby Hali i osób niepełnosprawnych.
Ad.8
Na tym posiedzenie wyjazdowe zakończono.
Protokołował:
Z. Kołacki
Przewodniczący Komisji
Władysław Kosiorkiewicz
JPP