W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

Protokół Nr 20/2016 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach w dniu 22 lutego 2016 roku


Protokół Nr 20/2016

z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju  i Ekologii Rady Miejskiej w Policach

w dniu 22 lutego 2016 roku

 

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

4. Informacja o funkcjonowaniu ZGKiM.

5. Gospodarka zasobami mieszkaniowymi.

6. Omówienie projektów uchwał skierowanych do komisji.

7. Zapoznanie się z pismami skierowanymi do komisji.

8. Sprawy różne, wolne wnioski.

9. Zamknięcie posiedzenia.


Ad.1

Przewodniczący Komisji Pan Radny Marcin Michalak otworzył posiedzenie komisji i powitał przybyłych. Przewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził quorum - w posiedzeniu Komisji udział brali wszyscy członkowie.

W posiedzeniu brali udział zaproszeni goście - Z-ca Burmistrza Polic Pan Jakub Pisański, Naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego Pan Krzysztof Kuśnierz, Skarbnik Gminy Pan Janusz Zagórski, Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury Pani Anna Szostak, Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami Pani Anna Zielińska, Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Pan Sebastian Staszkiewicz.


Ad.2

Członkowie Komisji zatwierdzili przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji porządek posiedzenia.


Ad.3

W związku z brakiem uwag Komisja przyjęła protokół z posiedzenia w dniu 25.01.2016 r.

 

Ad.4    

Punkt zostanie omówiony na następnym posiedzeniu Komisji.

 

Ad.5    

Punkt zostanie omówiony na następnym posiedzeniu Komisji.

 

Ad. 6

Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Janusz Zagórski Skarbnik Gminy omówił projekty uchwał w sprawie:

- zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Police na lata 2016-2024;

- zmian budżetu i w budżecie Gminy Police  na rok 2016;

- niewyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie Gminy Police środków stanowiących fundusz sołecki;

- zmiany uchwały dotyczącej zarządzenia poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso.

Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.

Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Anna Zielińska Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami omówiła projekty uchwał w sprawie:

- częściowego zwolnienia z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ponoszonej przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują rodziny wielodzietne;

- zmiany uchwały dotyczącej ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Police.

Radny Rady Miejskiej Krystian Kowalewski wyraził podziw dla szybkiego tempa przygotowania uchwały odnośnie częściowego zwolnienia z opłat  za gospodarowanie odpadami komunalnymi rodzin wielodzietnych.

Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Anna Szostak, Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury omówiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części dotyczącej miejscowości Trzeszczyn i Pilchowo pn.: "TRZESZCZYN - PILCHOWO".

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.


Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Sebastian Staszkiewicz Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej omówił projekty uchwał w sprawie:

- gminnego programu dofinansowania altan śmietnikowych na terenie gminy Police;

- powierzenia Przedsiębiorstwu Użyteczności Publicznej TRANS - NET S.A. w Policach zadań własnych Gminy Police;

- ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego.


Przewodniczący poinformował zebranych, że ze względu na wpłynięcie do Urzędu Miejskiego petycji od przedsiębiorców działających na terenie Gminy Police, decyzją Burmistrza Polic, uchwała odnośnie powierzenia Przedsiębiorstwu Użyteczności Publicznej TRANS - NET S.A. w Policach zadań własnych Gminy Police zostanie wycofana z porządku obrad najbliższej sesji.

Radny Rady Miejskiej Krystian Kowalewski wyraził opinię, że podniesienie opłat za zajęcie pasa drogowego negatywnie wpłynie na działalność lokalnych przedsiębiorców.

Naczelnik Sebastian Staszkiewicz stwierdził, że uchwała ma na celu głównie zobligowanie dużych przedsiębiorstw typu Enea, PGNiG do sprawnego przeprowadzania prac w pasach drogowych, a także przybliżenie wysokości stawek do poziomu przyjętego przez Starostwo Powiatowe w Policach.

 

Ad. 7

Przewodniczący zapoznał członków Komisji z pismami skierowanymi do Komisji: 

- wnioskiem w sprawie "opłat za śmieci" Stowarzyszenia Animator;

- stanowiskiem Rady Miejskiej w Goleniowie z dnia 21.12.2015 r. w sprawie utrzymania spójności terytorialnej województwa zachodniopomorskiego;                         

- informacją o rozpoczęciu w dniu 20.01.2016 r. konsultacji społecznych dotyczących procedury Polickiego Budżetu Obywatelskiego w 2017 roku;

- danymi dotyczącymi bezrobocia w miesiącu grudniu 2015 roku w Powiecie Polickim;

- wnioskiem o objęcie patronatem i dofinansowanie jubileuszowych obchodów 25-lecia powstania NSZZ "Solidarność"-80;

- odpowiedzią na wniosek w sprawie "opłaty za śmieci" złożony przez Stowarzyszenie Animator;

 

Ad. 8

Zaproszeni na posiedzenie Komisji Panowie Jakub Pisański Z-ca Burmistrza Polic i Krzysztof Kuśnierz Naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego szczegółowo omówili koncepcję planowanej w 2017 roku inwestycji przebudowy ulicy Zamenhofa.


Ad. 10

Przewodniczący Pan Radny Marcin Michalak podziękował zebranym i zamknął posiedzenie Komisji.



Protokołował:                                                            Przewodniczący Komisji

Marcin Michalak                                               

                                                                                         Marcin  Michalak         




IZK

Powiadom znajomego