Protokół Nr 26/2016 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Gminnych Rady Miejskiej w Policach w dniu 17 czerwca 2016 roku
Protokół Nr 26/2016
z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Gminnych
Rady Miejskiej w Policach
w dniu 17 czerwca 2016 roku
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum (lista obecności w załączeniu).
- Analiza projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Miejskiej.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad.
Ad. 2
Na zaproszenie Komisji w posiedzeniu wzięli udział:
1 - Zastępca Skarbnika Gminy Pani Mirella Osuch, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Police za rok 2015.
Nie zgłoszono uwag do przedstawionego projektu uchwały.
Przewodniczący złożył wniosek o wyrażenie pozytywnej opinii Komisji dla projektu uchwały oraz zarządził głosowanie nad tym wnioskiem:
za – 4, przeciw – 0, wstrzymało się – 2
Komisja wyraziła pozytywną opinię o projekcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Police za rok 2015.
Przewodniczący złożył wniosek o wyrażenie pozytywnej opinii Komisji dla projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Polic oraz zarządził głosowanie nad tym wnioskiem:
za – 4, przeciw – 0, wstrzymało się – 2
Komisja wyraziła pozytywną opinię o projekcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Polic.
2 - Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami Pani Anna Zielińska przedstawiła projekty uchwał dotyczące zmiany w Regulaminie utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Police oraz określenia szczegółowego sposobu i zakresu odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów.
Radny Maciej Dolak zwrócił uwagę na zapisy paragrafu 1 ust. 2 projektu uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów. Wnioskował rozważenie zmiany treści tego zapisu.
Nie zgłoszono więcej uwag do projektów uchwał.
3 - Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Pomocowych Aneta Soprych - Kuśnierz przedstawiła projekty uchwał dotyczących zmiany „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla gminy Police oraz w sprawie upoważnienia Burmistrza Polic do złożenia wniosku o dofinansowanie do POIiŚ oraz przyjęcia do realizacji przedsięwzięcia pn. budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Tanowo i Witorza.
W dyskusji wziął udział zastępca Burmistrza Jakub Pisański.
Komisja wyraziła niepokój o planowany wzrost taryfy za wodę i ścieki od 2017 roku zapisany we wniosku do POIiŚ.
Jakub Pisański zadeklarował wolę i chęć Burmistrza Polic, by minimalizować skutki zmiany w taryfie poprzez dopłaty do gospodarstw domowych do wody i ścieków z budżetu Gminy Police.
Komisja przyjęła informację o obydwu projektach uchwał bez uwag.
4 – Naczelnik Wydziału Gospodarki Gruntami Pani Zofia Bobrowicz przedstawiła projekty uchwał dotyczące zgody na udzielenie bonifikaty od ustalonej ceny przy sprzedaży na rzecz Powiatu Polickiego działki 23/6 oraz uchwały w sprawie przyjęcia nieruchomości od Powiatu Polickiego, jako nieruchomości zamiennych.
Komisja przyjęła projekty bez uwag.
Ad. 3
Nie zgłoszono wolnych wniosków.
Ad. 4
Wobec wyczerpania się porządku obrad, zamknięto posiedzenie.
Protokołował:
Grzegorz Ufniarz
Przewodniczący Komisji
Grzegorz Ufniarz
IZK