Protokół Nr 20/2016 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Gminnych Rady Miejskiej w Policach w dniu 18 lutego 2016 r.
Protokół Nr 20/2016
z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Gminnych
Rady Miejskiej w Policach
w dniu 18 lutego 2016 r.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum (lista obecności w załączeniu)
- Informacja o stanie przygotowań Gminy Police do rekrutacji do przedszkoli i szkół na rok szkolny 2016/2107 z uwzględnieniem zmian w prawie oświatowym.
- Analiza projektów uchwał na sesję w dniu 23.02.2016r.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad.
Ad. 2
Na zaproszenie Komisji w posiedzeniu wziął udział Naczelnik Wydziału Oświaty i Kultury Pan Witold Stefański.
Pan Naczelnik przedstawił plany dotyczące rekrutacji dzieci do przedszkoli i szkół wobec zmian w prawie oświatowym. Wskazał, że jednym z istotniejszych warunków przyszłego kształtu przedszkoli i szkół będą wyniki deklaracji składanych przez rodziców do dnia 19 lutego 2016 roku.
Naczelnik podjął też wątek potencjalnej potrzeby budowy nowego przedszkola na terenie Polic.
Komisja stwierdziła, że oczekuje na przedstawienie konkretnych planów dotyczących harmonogramu i kształtu budowy nowego przedszkola. Komisja zadeklarowała, że wesprze ten projekt i poszukiwanie źródeł jego finansowania.
Ad. 3
Zaproszony na posiedzenie przedstawiciel Wydziału Finansowo-Budżetowego Pani Mirella Osuch wprowadziła Komisję w szczegóły projektów uchwał dotyczących zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej, zmian w budżecie gminy na rok 2016 oraz wyodrębnienia funduszu sołeckiego i zmian w uchwale dotyczącej poboru opłat podatkowych. Komisja przyjęła informację bez uwag.
Przedstawiciel Wydziału Gospodarki Odpadami przedstawił Komisji założenia dotyczące ulg w opłatach za odpady komunalne dla rodzin wielodzietnych.
Komisja przyjęła informację bez uwag.
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich Pan Maciej Usewicz przedstawił założenia uchwał wprowadzających dwa zdrowotne programy profilaktyczne dla mieszkańców Gminy Police.
Komisja przyjęła informację bez uwag.
Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej przedstawił projekty uchwał dotyczące: zmiany opłat za zajęcie pasa drogowego, programu dofinansowania budowy altan śmietnikowych, powierzenia zadań publicznych firmie Trans-Net.
Komisja zwróciła się o przedstawienie danych finansowych o skutkach podniesienia opłat za zajęcie pasa drogowego. Ponadto Komisja zwróciła się o sprecyzowanie z jakich konkretnie opłat i w jakich proporcjach rozkładają się wpływy z tytułu tych opłat.
Komisja nie wyraziła opinii na temat przedstawionych projektów uchwał.
Ad. 4
Przewodniczący Komisji poinformował Komisję, że zamierza zwołać w lutym posiedzenie wyjazdowe, na którym Komisja będzie mogła się zapoznać z warunkami oferowanymi najmłodszym uczniom w szkołach podstawowych SP 3, SP 8 i Filii SP 8. Wybór szkół wynikał z informacji Naczelnika OK., że największe problemy dotyczyć będą nowej części Polic.
Przewodniczący poinformował, że skierował zaproszenie do Komisji Infrastruktury Komunalnej i do Komisji Oświaty Kultury i Sportu, by odbyć to posiedzenie wspólnie.
Nie zgłoszono wolnych wniosków.
Ad. 5
Wobec wyczerpania się porządku obrad, zamknięto posiedzenie.
Protokołował:
Grzegorz Ufniarz
Przewodniczący Komisji
Grzegorz Ufniarz
IZK