W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Policach

ul. Stefana Batorego 3
72-010 Police

tel. 91 431-18-30
fax 91 431-18-32

e-mail: sekretariat@police.pl
Adres skrzynki ePUAP: /9s49g1knlz/skrytka

NIP 851-10-00-695
REGON 000525866
Identyfikator gminy TERYT: 3211043

 

Wykaz telefonów i adresów e-mailowych

 

Informacja o rachunkach bankowych Gminy Police

SPRAWOZDANIE Z PRACY BURMISTRZA POLIC za okres od 24 czerwca do 26 sierpnia 2014 roku.


SPRAWOZDANIE Z PRACY BURMISTRZA POLIC
za okres od 24 czerwca do 26 sierpnia 2014 roku.
 
Panie przewodniczący, Panie i Panowie Radni, zaproszeni goście.
 
1. Z dniem 18 lipca odwołałem z zajmowanego stanowiska mojego drugiego zastępcę, pana Pawła Mirowskiego. Było to dla mnie bardzo przykre, ponieważ darzyłem pana Mirowskiego dużym zaufaniem, a o jego kandydowaniu na stanowisko burmistrza Polic, w pierwszej kolejności, dowiedziałem się z mediów. W związku z tym, aby uniknąć niepotrzebnych napięć, zaproponowałem panu Mirowskiemu urlop do czasu wyborów, ale odmówił.  Podjąłem więc decyzję o jego odwołaniu, z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia. Do końca obecnej kadencji nie zamierzam powoływać nowego, drugiego  zastępcy. Urząd funkcjonuje bez zakłóceń. Wydziały, które podlegały panu Mirowskiemu, zostały przypisane po części: mojemu pierwszemu zastępcy, panu Jakubowi Pisańskiemu, Sekretarzowi Gminy panu Andrzejowi Bednarkowi i mi bezpośrednio. 
 
2. W tym roku w szkołach podstawowych gminy Police naukę rozpocznie rekordowa liczba pierwszoklasistów: będzie ich aż 580. To o 182 uczniów więcej, niż przed rokiem. Wynika to m.in. z objęcia obowiązkiem szkolnym dzieci sześcioletnich.

3. W czasie wakacji przeprowadziliśmy szereg remontów i inwestycji w placówkach oświatowych. Najważniejsze to:
·  budowa świetlicy w Szkole Podstawowej nr 3, na której otwarcie zapraszam wszystkich radnych
·  docieplenie budynku SP 3 i dachu w Gimnazjum nr 2
·  remont sali gimnastycznej w Szkoły Podstawowej nr 8
·  przebudowa placu szkolnego w Szkole Podstawowej  Pilchowo i remont placu przed Żłobkiem Miejskim
·  remonty dachów w Przedszkolu Publicznym nr 10 i Przedszkolu Publicznym nr 11
Na wszystkie remonty i inwestycje  w placówkach oświatowych wydamy w tym roku ok. 3 mln zł.

4. Jak co roku – Gmina Police wspiera  rodziny o najniższych dochodach w zakupie wyprawki szkolnej dla dzieci i młodzieży. Jest też możliwość skorzystania ze stypendium szkolnego. Szczegółowe informacje – w Wydziale Oświaty, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Policach, ul. Stefana Batorego 3, pokoje 6 i 7.
 
5. Na koniec sierpnia 2014 roku planowane jest zakończeniem budowy budynku przy ul. Bankowej 5, 5A, 5B w Policach. Do zasiedlenia będzie 30 mieszkań, z przeznaczeniem na zamianę dla najemców lokali komunalnych, którzy będą w stanie ponieść pełne koszty utrzymania nowych mieszkań. Celem zamian będzie odzyskanie przez gminę mieszkań tańszych i przydzielenie ich rodzinom o niskich dochodach. Planujemy w połowie września umożliwienie zainteresowanym obejrzenia nowych mieszkań.

6. 30 lipca gminę Police nawiedziły gwałtowne burze z wiatrem, intensywnymi opadami deszczu i gradem. W wyniku nawałnicy został uszkodzony dach budynku w miejscowości Niekłończyca 55.   Została powołana Grupa Operacyjna Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, która wspólnie ze strażą pożarną podjęła działania w celu zabezpieczenia uszkodzonego dachu. Intensywne opady deszczu, które miały miejsce także 03 sierpnia spowodowały podtopienie zabudowań i dróg dojazdowych do posesji  w miejscowościach Tanowo, Leśno Górne i Pilchowo.  Służby gminne wraz z Powiatową Państwową Strażą Pożarną w Policach i  jednostkami Ochotniczej Straży  Pożarnej z Polic, Tanowa, Tatyni i Trzebieży natychmiast przystąpiły do usuwania skutków podtopienia.  Poszkodowane rodziny otrzymały świadczenia pieniężne z funduszu Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach.

7. 12 sierpnia w symboliczny sposób zainaugurowałem procedurę przekazywania uprawnionym mieszkańcom Gminy Police rządowej Karty Dużej Rodziny. Do Urzędu Miejskiego zostali zaproszeni państwo Oleszkiewicz, którzy mają sześcioro dzieci w wieku od 3 do 19 lat. Rządowa Karta Dużej Rodziny to katalog różnego rodzaju zniżek cenowych w wybranych instytucjach na terenie całego kraju. Wnioski o jej wydanie przyjmowane są w kancelarii Urzędu Miejskiego w Policach. Ponadto przygotowujemy się do wprowadzenia w najbliższych tygodniach uprawnień gminnych w ramach programu Rodzinne Police. Planujemy m.in. zastosowanie ulg w tak zwanych opłatach śmieciowych. Obecnie sprawdzamy to pod kątem prawnym i formalnym. Kolejnym krokiem będzie karta metropolitalna. W tej sprawie rozmawiamy z Miastem Szczecin.
 
8. Zespół ds. opracowania zasad funkcjonowania i wdrożenia budżetu obywatelskiego Gminy Police przygotował projekt zarządzenia w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych,  dotyczących budżetu obywatelskiego na 2016 rok. Zgodnie z harmonogramem prac zespołu – 1 września projekt ten zostanie przesłany do Pań i Panów Radnych. Proszę o wnikliwe zapoznanie się z dokumentem i przesyłanie uwag i ewentualnych wątpliwości. Po zakończonych konsultacjach z Radą Miejską przewiduję,  iż w październiku rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie tego zarządzenia.

9. 25 lipca upłynął termin składania wniosków na demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest. Do Wydziału Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Policach wpłynęły 33 wnioski. Zadanie ma być zrealizowane do końca września. Już teraz przyjmowane są zgłoszenia na przyszły rok. Refinansowanie kosztów usuwania azbestu Gmina otrzyma ze środków  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

10. 5 sierpnia w dzienniku Urzędowym Województwa  Zachodniopomorskiego zostały opublikowane zmiany miejscowego planu zagospodarowania  przestrzennego pn.  "DUN".  Wprowadzone zmiany wejdą w życie z dniem 05 września  2014r.

11. W dniach od 18 do 30 lipca na terenie Gminy Police przebywały dzieci z Nowego Rozdołu na Ukrainie – Partnerskiego Miasta Polic, oraz z miejscowości Raduń na Białorusi. Grupy zostały zaproszone przez Gminę Police i Stowarzyszenie „Wspólnota Polska” koło w Policach. Przebywały na terenie  OSiR w Trzebieży. Organizacją ich pobytu zajęło się Gimnazjum nr 3 w Policach, które podpisało deklarację współpracy z Kompleksem Edukacyjnym „Lider” z Nowego Rozdołu. Burmistrz Nowego Rozdołu Volodymyr Tuz w przesłanym liście podziękował Gminie Police za zorganizowanie tak bardzo potrzebnego ukraińskim dzieciom wypoczynku. Za wzorowe przygotowanie ukraińsko–białorusko–polskiego  spotkania dzieci i młodzieży dziękuję panu Arturowi Zagórskiemu, Dyrektorowi Gimnazjum nr 3 w Policach, i pani Annie Kotarskiej, nauczycielce z tej szkoły, która opiekowała się naszymi gośćmi przez cały czas ich pobytu.

12. W związku z licznymi sukcesami na skalę światową – w tym dwukrotne przepłynięcie Oceanu Atlantyckiego w samotnych wyprawach kajakowych – postanowiłem uhonorować pana Aleksandra Dobę, mieszkańca Polic, tytułem Honorowego Obywatela Gminy Police. Obecnie analizujemy tę koncepcję pod względem prawnym. Jeśli nie będzie przeszkód – zwrócę się do pana Doby z prośbą  o wyrażenie zgody na nadanie tego tytułu, a gdy uzyskam odpowiedź pozytywną – wystąpię w tej sprawie do  Wysokiej Rady.

13. W dniach od 19 do 26 lipca odbyły się jubileuszowe, 50 Etapowe Regaty Turystyczne. Gmina Police jest jednym ze współorganizatorów imprezy. Start i meta miały miejsce w Trzebieży. Zakończenie regat zostało połączone z Trzebieskimi Naptunaliami.

14. W związku z tym, że mecze siatkarek Klubu Siatkowego „Chemik” Police zostały przeniesione do Szczecina – opracowujemy koncepcję darmowych przejazdów autobusowych na rozgrywki dla polickich kibiców. Analizujemy to teraz pod względem prawnym i finansowym.

15. Został rozstrzygnięty przetarg nieograniczony na sprzedaż nieruchomości, oznaczonej nr działki: 87/17 o powierzchni 794 m2 z obrębu 2-Trzebież, przeznaczonej na zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, usługi nieuciążliwe. Nieruchomość została sprzedana za 70.700,00 zł.
 
16. 11 lipca  Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o. o. i firma MAN Truck&Bus Polska Sp. z o.o. podpisały umowę na dostawę trzech fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych. Będą to: 1 autobus pojedynczy i 2 autobusy przegubowe.  Autobusy mają trafić do Polic najpóźniej w grudniu bieżącego roku. Całkowita wartość umowy wyniesie 3.950.760,00 zł brutto. SPPK  finansuje zakup  ze środków własnych.
 
17. 30 sierpnia w Policach – Jasienicy odbędzie się kolejny Jarmark Augustiański. Serdecznie zapraszam Panie i Panów Radnych oraz wszystkich mieszkańców Gminy Police do udziału w tej malowniczej imprezie. Ma ona charakter historyczny, odbywa się u podnóża ruin klasztoru po-augustiańskiego.

18. 6 września br. w godz. 14-17 na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Policach przy ul. Piaskowej 97 odbędzie się VIII Piknik organizacji pozarządowych - Jesteśmy, Działamy. Impreza ma na celu prezentację oraz promocję organizacji pozarządowych działających na terenie oraz na rzecz mieszkańców Gminy Police. W trakcie festynu przewidziane są atrakcje dla mieszkańców, konkursy z nagrodami, występy zespołów wokalnych oraz tanecznych.

19. Do końca sierpnia można głosować na Gminę Police w konkursie internetowym na najpiękniej ukwiecone miasto w Polsce. Głosować można za pośrednictwem faceboocka. Więcej informacji na ten temat – na stronie internetowej Gminy Police. Zachęcam wszystkich mieszkańców naszej pięknej Gminy do wzięcia udziału w tym plebiscycie.

Dziękuję za uwagę.

Powiadom znajomego