Protokół Nr 18/2015 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach w dniu 21 grudnia 2015 roku
Protokół Nr 18/2015
z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach
w dniu 21 grudnia 2015 roku
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
- Sformułowanie opinii na temat wniosku Pani Stefanii Skruchy dotyczącego budowy cmentarza w Drogoradzu.
- Omówienie projektów uchwał skierowanych do komisji.
- Zapoznanie się z pismami skierowanymi do komisji.
- Sformułowanie opinii o projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2016 – 2024.
- Sformułowanie opinii o projekcie uchwały budżetowej na 2016 r.
- Przyjęcie planu pracy komisji na 2016 rok.
- Sprawy różne, wolne wnioski.
- Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1
Przewodniczący Komisji Pan Radny Marcin Michalak otworzył posiedzenie komisji i powitał przybyłych. Przewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził quorum - w posiedzeniu Komisji udział brało siedmiu członków.
W posiedzeniu brali udział zaproszeni goście - Sołtys Drogoradza Pani Stefania Skrucha, Z-ca Burmistrza Gminy Pan Jakub Pisański, Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Pan Ryszard Niedworok, Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Pan Sebastian Staszkiewicz, Skarbnik Gminy Pan Janusz Zagórski, Sekretarz Gminy Pani Agnieszka Komor, Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska Pani Anna Chamratowicz oraz Naczelnik Wydziału Oświaty i Kultury Pan Witold Stefański.
Ad.2
Członkowie Komisji zatwierdzili przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji porządek posiedzenia.
Ad.3
W związku z brakiem uwag Komisja przyjęła protokół z posiedzenia w dniu 07.12.2015 r.
Ad.4
Komisja zapoznała się z wnioskiem Pani Stefanii Skruchy w sprawie budowy cmentarza w Drogoradzu. Po wysłuchaniu wnioskodawcy oraz przedstawicieli Urzędu Miejskiego w osobach Z-cy Burmistrza Gminy Pana Jakuba Pisańskiego, Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Pana Ryszarda Niedworoka, Naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Pana Sebastiana Staszkiewicza Komisja wstępnie pozytywnie oceniła chęć rewitalizacji cmentarza oraz zaangażowanie lokalnej społeczności. Mając na uwadze obowiązujące przepisy ostateczną opinię Komisja przedstawi po:
- przeprowadzeniu badań geologicznych gruntu polegających na określeniu struktury gruntu oraz poziomu wód gruntowych;
- zapoznaniu się z decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków odnośnie użytkowania terenu ze względu na obowiązującą strefę ochrony krajobrazu kulturowego.
Przedstawiciele Urzędu Miejskiego zobowiązali się do prowadzenia sprawy i informowania członków Komisji o efektach swoich działań.
Ad.5
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Janusz Zagórski Skarbnik Gminy omówił projekty uchwał w sprawie:
- zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na rok 2015;
- ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku 2015;
- uchylenia obowiązującej uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej i uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Police na lata 2016 - 2024.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Sebastian Staszkiewicz Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej omówił projekty uchwał w sprawie:
- uchwały zmieniającej stawki jednostkowych dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego - Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach na 2015 rok;
- ustalenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego - Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Policach na 2016 rok;
- ustalenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowych dla samorządowego zakładu budżetowego - Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Policach na 2016 rok.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Agnieszka Komor Sekretarz Gminy omówiła projekty uchwał w sprawie:
- uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia organizacji i trybu działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Policach oraz trybu powoływania jej członków;
- wyboru przedstawicieli Rady Miejskiej w Policach do Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Policach.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Anna Chamratowicz Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska omówiła projekt uchwały w sprawie ustanowienia pomników przyrody.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Witold Stefański Naczelnik Wydziału Oświaty i Kultury omówił projekty uchwał w sprawie:
- zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej nr 2 im. Bolesława Kaczyńskiego w Policach Szkoły Filialnej w Przęsocinie;
- zasad i kryteriów rekrutacji do publicznych szkół podstawowych i gimnazjalnych, dla których Gmina Police jest organem prowadzącym.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Ad. 6
Przewodniczący zapoznał członków Komisji z pismami skierowanymi do Komisji:
- wnioskiem Pani Stefanii Skruchy z dnia 19 listopada 2015 r. w sprawie budowy cmentarza w Drogoradzu;
- odpowiedzią na interpelację Pana Macieja Dolaka z dnia 6 listopada 2015 r. w sprawie remontu chodnika przy ul. Piaskowej;
- odpowiedzią na interpelację Pana Artura Echausta z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie uszkodzeń jezdni i chodnika przy ul. Zachodniej;
- odpowiedzią na interpelację Pana Zygmunta Kołackiego z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie montażu punktu oświetleniowego przy ul. Szczecińskiej;
- danymi dotyczącymi bezrobocia w miesiącu październiku w Powiecie Polickim;
- odpowiedzią na interpelację Pani Elżbiety Jaźwińskiej z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie zagospodarowania terenu pomiędzy ulicą Wyszyńskiego i Piłsudskiego;
- opinią RIO z dnia 9 grudnia 2015 r. na temat WPF i Budżetu na 2016r.;
- odpowiedzią na interpelację Pana Grzegorza Ufniarza z dnia 8 grudnia 2015 r. w sprawie poprawy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych;
- odpowiedzią na interpelację Pana Mariusza Różyckiego z dnia 1 grudnia 2015 r. w sprawie kosztów administracyjnych systemu gospodarowania odpadami komunalnymi;
- odpowiedzią na interpelację Pana Mariusza Różyckiego z dnia 1 grudnia 2015 r. w sprawie kosztów odbioru i zagospodarowania tony odpadów.
Ad. 7
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2016 - 2024.
W głosowaniu za pozytywną opinią - 5 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się - 2 (Pani Grażyna Pawłowska, Pan Adam Sobczyk).
Ad. 8
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały budżetowej na 2016 r.
W głosowaniu za pozytywną opinią - 5 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się - 2 (Pani Grażyna Pawłowska, Pan Adam Sobczyk).
Ad. 9
Członkowie Komisji omówili i zatwierdzili projekt "Planu Pracy Komisji na 2016 rok".
Ad. 10
Brak uwag.
Ad. 11
Przewodniczący Pan Radny Marcin Michalak podziękował zebranym i zamknął posiedzenie Komisji.
Protokołował: Przewodniczący Komisji
Marcin Michalak
Marcin Michalak
IZK