Protokół Nr 14/2015 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach w dniu 26 października 2015 roku
Protokół Nr 14/2015
z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach
w dniu 26 października 2015 roku
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Omówienie projektów uchwał skierowanych do komisji.
5. Stan realizacji inwestycji miejskich (Wydział TI).
6. Zapoznanie się z pismami skierowanymi do komisji.
7. Sprawy różne, wolne wnioski.
8. Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1
Przewodniczący Komisji Pan Radny Marcin Michalak otworzył posiedzenie komisji i powitał przybyłych. Przewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził quorum - w posiedzeniu Komisji udział brali wszyscy członkowie.
Ad.2
Członkowie Komisji zatwierdzili przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji porządek posiedzenia.
Ad.3
W związku z brakiem uwag Komisja przyjęła protokół z posiedzenia w dniu 28.09.2015r.
Ad.4
Przewodniczący Komisji zapoznał członków Komisji z projektami uchwał, które będą przedmiotem obrad XII sesji Rady Miejskiej w Policach w dniu 27.10.2015r.
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Janusz Zagórski Skarbnik Gminy omówił projekty uchwał w sprawie:
- zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na rok 2015;
- określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych;
- wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych oraz sposobu i trybu składania deklaracji i informacji za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Zaproszona na posiedzenie Pani Anna Zielińska, Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami omówiła projekty uchwał w sprawie:
- wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty;
- terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Police;
- ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Police.
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Anna Szostak, Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury omówiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w części dotyczącej miejscowości Trzeszczyn i Pilchowo pn.: „TRZESZCZYN-PILCHOWO”.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag.
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Wioleta Świdurska, Inspektor w Wydziale Oświaty i Kultury omówiła projekty uchwał w sprawie:
- wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce na terenie Gminy Police;
- likwidacji Filii nr 6 Biblioteki im. Marii Skłodowskiej - Curie w Policach oraz przekształcenia Filii nr 8 Biblioteki im. Marii Skłodowskiej - Curie w Filię NOVA Biblioteki im. Marii Skłodowskiej-Curie w Policach.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Radny Rady Miejskiej Michał Rajewski przedstawił zebranym przyczyny wprowadzenia do porządku obrad sesji uchwały w sprawie zlecenia komisji rewizyjnej Rady Miejskiej w Policach kontroli w sołectwie Dębostrów.
Komisja zaopiniowała uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty.
W głosowaniu za przyjęciem - 4 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się - 3.
Ad.5
Przewodniczący poinformował zebranych, że temat realizacji inwestycji miejskich zostanie omówiony na następnym spotkaniu komisji.
Ad. 6
Przewodniczący zapoznał członków Komisji z pismami skierowanymi do Komisji:
- danymi statystycznymi dotyczącymi stanu bezrobocia w powiecie polickim za miesiąc sierpień 2015 roku z dnia 07 października 2015r.;
- odpowiedzią na interpelację Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Krystiana Kowalewskiego z dnia 07 października 2015r. w sprawie umownego terminu ukończenia robót budowlanych związanych z „Przebudową ulicy Bankowej w Policach – etap I”;
- odpowiedzią na interpelację Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Andrzeja Rogowskiego z dnia 21.09.2015r. w sprawie zadania inwestycyjnego pn. „Budowa oświetlenia ścieżki rowerowej łączącej ul. Roweckiego z ul. Tanowską w Policach – opracowanie dokumentacji projektowej”;
- odpowiedzią na zapytanie Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Mariusza Różyckiego z dnia 14 października 2015r. w sprawie informacji dotyczącej działek w obrębie 5 w Trzebieży, które uzyskały akceptację na zmianę przeznaczenia;
- odpowiedzią na interpelację Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Krystiana Kowalewskiego z dnia 25 września 2015r. w sprawie zapuszczonego, zaśmieconego i zakrzaczonego lasu i jego skraju wzdłuż ulicy Okulickiego oraz zarośniętej, niezabezpieczonej nieruchomości położonej w obrębie ulicy Wyszyńskiego w Policach;
- informacją Burmistrza Polic Pana Władysława Diakuna z dnia 16 października 2015r. o rozpoczęciu konsultacji dotyczących projektu programu współpracy Gminy Police z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w zakresie realizacji zadań pożytku publicznego w 2016 roku ;
- wnioskiem Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Policach o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Police na okres od dnia 01.01.2016 roku do dnia 31.12.2016 roku.
Ad. 7
Radny Rady Miejskiej Pan Radny Adam Sobczyk zaproponował przeprowadzenie wizji lokalnej dotyczącej prowadzonej inwestycji na ul. M. Reja oraz spotkania z mieszkańcami ul. W. Kadłubka ze względu na dużą różnicę w poziomach zabudowy poszczególnych posesji. W ramach omówienia realizacji inwestycji miejskich prowadzonych przez Wydział Techniczno – Inwestycyjny, przewodniczący za zasadne uznał przeprowadzenie wizji lokalnej także na ul. Bankowej oraz ul. Głowackiego, co spotkało się z aprobatą obecnych.
Ad. 8
Przewodniczący Pan Radny Marcin Michalak podziękował zebranym i zamknął posiedzenie Komisji.
Protokołował: Przewodniczący Komisji
Marcin Michalak
Marcin Michalak
IZK