Protokół Nr 11/2015 z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach w dniu 24 sierpnia 2015 roku
Protokół Nr 11/2015
z posiedzenia Komisji Infrastruktury Komunalnej Rozwoju i Ekologii Rady Miejskiej w Policach
w dniu 24 sierpnia 2015 roku
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Omówienie projektów uchwał skierowanych do komisji.
5. Wypracowanie wniosków do projektu budżetu na rok 2016.
6. Zapoznanie się z pismami skierowanymi do komisji.
7. Sprawy różne, wolne wnioski.
8. Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1
Przewodniczący Komisji Pan Radny Marcin Michalak otworzył posiedzenie komisji i powitał przybyłych. Przewodniczący na podstawie listy obecności stwierdził quorum - w posiedzeniu Komisji udział brało sześciu członków.
Ad.2
Członkowie Komisji zatwierdzili przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji porządek posiedzenia.
Ad.3
W związku z brakiem uwag Komisja przyjęła protokół z posiedzenia w dniu 03.07.2015r.
Ad.4
Przewodniczący Komisji zapoznał członków Komisji z projektami uchwał, które będą przedmiotem obrad X sesji Rady Miejskiej w Policach w dniu 25.08.2015r.
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Mirella Osuch, Z-ca Naczelnika Wydziału Finansowo-Budżetowego omówiła projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Police na lata 2015-2024 oraz projekt uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na rok 2015.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Barbara Olonko, Naczelnik Wydziału Działalności Gospodarczej omówiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na objęcie granicami Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej nieruchomości gruntowych położonych na terenie Gminy Police oraz projekt uchwały w sprawie wprowadzenia opłaty targowej.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Ryszarda Szczecka, Z-ca Naczelnika Wydziału Gospodarki Gruntami omówiła projekt uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia od Skarbu Państwa nieruchomości drogowych.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag
Zaproszony na posiedzenie Komisji Pan Witold Stefański, Naczelnik Wydziału Oświaty i Kultury omówił projekt uchwały w sprawie zawarcia pomiędzy Gminą Miastem Szczecin a Gminą Police porozumienia dotyczącego zasad prowadzenia oraz udziału w kosztach funkcjonowania pozaszkolnych (pozaprzedszkolnych) punktów katechetycznych oraz projekt uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu przyznawania, pozbawiania oraz wysokości stypendiów sportowych i nagród przyznawanych zawodnikom oraz trenerom za osiągnięte wysokie wyniki sportowe.
Do projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Komisja zaopiniowała:
- uchwałę w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Police na lata 2015-2024.
W głosowaniu za przyjęciem - 4 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się - 2.
- uchwałę w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na rok 2015.
W głosowaniu za przyjęciem - 4 członków komisji, przeciw - 0, wstrzymało się - 2.
Ad.5
Członkowie Komisji przedstawili następujące wnioski do projektu budżetu na rok 2016:
Radna Grażyna Pawłowska:
- budowa drogi w miejscowości Niekłończyca - dokumentacja projektowa sporządzona w 2012 roku;
- wykonanie dokumentacji projektowej i budowa drogi w Niekłończycy od posesji nr 24 do posesji nr 28;
- remont sali gimnastycznej szkoły w Niekłończycy;
- budowa chodnika pomiędzy miejscowością Jasienica a miejscowością Dębostrów;
- modernizacja małego strychu z przeznaczeniem na szatnie dla klas IV-VI w szkole podstawowej
w Niekłończycy;
- budowa oświetlenia w miejscowości Drogoradz od posesji nr 26 do posesji nr 28.
Radny Michał Rajewski:
- budowa drogi na ul. Warszewskiej w miejscowości Pilchowo.
Radny Marcin Michalak:
- wykonanie dokumentacji projektowej nowej świetlicy środowiskowej przy ul. Wróblewskiego;
- remont parkingu w obrębie wieżowców przy ul. Wróblewskiego;
- wykonanie oświetlenia w obrębie pawilonów handlowych przy ul. Wróblewskiego;
- wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej przy ul. Barnima
Ad. 6
Przewodniczący zapoznał członków Komisji z pismami skierowanymi do Komisji:
- odpowiedzią firmy „EKO SAFE” S.A. na pytania z zakresu gospodarki odpadami, które zostały zawarte
w piśmie Urzędu Miejskiego w Policach z dnia 08.06.2015 r.;
- interpelacją Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Artura Echausta z dnia 30 czerwca 2015r. w sprawie stanu nawierzchni oraz przyległej infrastruktury ciągu pieszego biegnącego od ul. Osadników do ul. WOP
w Trzebieży;
- danymi statystycznymi dotyczącymi stanu bezrobocia w powiecie polickim za miesiąc maj 2015 roku przygotowanymi przez Powiatowy Urząd Pracy w Policach;
- informacją Burmistrza Polic o wynikach głosowania na projekty zgłoszone i zweryfikowane do budżetu obywatelskiego na rok 2016;
- odpisem prawomocnego wyroku z dnia 22 maja 2015r. wraz z uzasadnieniem w sprawie ze skargi Prokuratury Okręgowej w Szczecinie;
- odpowiedzią na wniosek Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Adama Sobczyka zgłoszony na sesji w dniu 25.06.2015r. w sprawie udostępnienia danych o liczbie podmiotów działających – zarejestrowanych w Policach oraz o liczbie zarejestrowanych i tych, które zrezygnowały z działalności w trzech minionych latach;
- odpowiedzią Starostwa Powiatowego na interpelację z dnia 15 czerwca 2015r. w sprawie stanu technicznego chodnika przy ul. Piłsudskiego od wiaduktu w stronę przystanku „Police Mazurska”;
- odpowiedzią na interpelację Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Artura Echausta z dnia 30 czerwca 2015r. w sprawie stanu nawierzchni oraz przyległej infrastruktury ciągu pieszego biegnącego od ul. Osadników do ul. WOP w Trzebieży;
- interpelacją Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Artura Echausta z dnia 28 lipca 2015r. w sprawie remontu ul. Leśnej w Trzebieży;
- odpowiedzią na pismo z dnia 28.05.2015r. związaną ze skargą na Burmistrza Polic skierowaną do Rady Miejskiej przez ........................;
- danymi statystycznymi dotyczącymi stanu bezrobocia w powiecie polickim za miesiąc czerwiec 2015 roku przygotowanymi przez Powiatowy Urząd Pracy w Policach;
- interpelacją Radnego Rady Miejskiej w Policach Pana Grzegorza Ufniarza z dnia 05 sierpnia 2015r. w sprawie przeprowadzenia remontu chodnika stanowiącego aleję międzyosiedlową zlokalizowaną pomiędzy ulicami Grzybową, a Zamenhofa (Osiedle Dąbrówka);
Ad. 7
Brak uwag.
Ad. 8
Przewodniczący Pan Radny Marcin Michalak podziękował zebranym i zamknął posiedzenie Komisji.
Protokołował: Przewodniczący Komisji
Marcin Michalak
Marcin Michalak
IZK