Protokół Nr 13/2015 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Gminnych Rady Miejskiej w Policach w dniu 23 września 2015 r.
Protokół Nr 13/2015
z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Gminnych
Rady Miejskiej w Policach
w dniu 23 września 2015 r.
Porządek obrad:
- Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum (lista obecności w załączeniu).
- Analiza projektów uchwał na sesję w dniu 29.09.2015.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad.
Ad. 2
W pierwszej kolejności przedstawione zostały projekty uchwał dotyczące planów zagospodarowania. Wprowadzenia do projektów uchwał dokonała Pani Anna Szostak, Naczelnik Wydziału Urbanistyki
i Architektury.
Komisja przyjęła bez uwag projekt dotyczący planu „Centrum”. W odniesieniu do projektu przyjęcia planu „Zmiany Miasto i Gmina Police I” uwagę wniósł radny Maciej Dolak wskazując, że konieczne jest zapewnienie odpowiedniej dbałości, by nowe lokale przy deptaku Zamenhofa - Wyszyńskiego wyposażone były w odpowiednie zaplecze socjalno - sanitarne, a nowe obiekty nie stanowiły magnesu dla osób spożywających alkohol na powietrzu oraz zanieczyszczających publiczną przestrzeń.
W dalszej kolejności przedstawicielka Wydziału Oświaty i Kultury, Pani Wioleta Świdurska przedstawiła projekty uchwał. Komisja przyjęła informację bez uwag.
Skarbnik Gminy, Pan Janusz Zagórski dokonał wprowadzenia do uchwał dotyczących wieloletniej prognozy finansowej, zmian w budżecie oraz udzielenia pomocy Powiatowi Polickiemu.
Komisja wyraziła pozytywną opinię na temat projektu uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Police na lata 2015-2024.
Za – 6, przeciw – 0, wstrzymujący – 1
Komisja wyraziła pozytywną opinię dla projektu uchwały w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na 2015 r.
Za – 7 – jednogłośnie.
Komisja przyjęła pozytywną opinię dla uchwały w sprawie udzielenia pomocy Powiatowi Polickiemu:
Za – 7 – jednogłośnie
Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami Pani Anna Zielińska przedstawiła uchwały dotyczące zmian w systemie gospodarowania odpadami. Komisja skupiła się w dyskusji na proponowanej wysokości opłaty.
Złożony został wniosek formalny przez radnego Krystiana Kowalewskiego w brzmieniu:
„W budynkach wielorodzinnych ustalić maksymalną stawkę za odbiór odpadów w wysokości 20 zł od jednego gospodarstwa domowego (za odpady segregowane) i 70 zł za odpady niesegregowane.”
Zarządzono głosowanie nad wnioskiem radnego:
Za – 1
Przeciw – 3
Wstrzymujący głos – 3
Wniosek radnego nie został przyjęty przez Komisję.
Ad. 3
Nie złożono żadnego wniosku.
Ad. 4
Wobec wyczerpania się porządku obrad, Przewodniczący zamknął posiedzenie.
Protokołował
Grzegorz Ufniarz
Przewodniczący Komisji
Grzegorz Ufniarz
IZK