Protokół Nr 6/2015 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Gminnych Rady Miejskiej w Policach w dniu 19.02.2015 r.
Protokół Nr 6/2015
z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów Gminnych
Rady Miejskiej w Policach
w dniu 19.02.2015 r.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum (lista obecności w załączeniu).
- Informacja Naczelnika Wydziału Gospodarki Odpadami.
- Analiza projektów uchwał na sesję w dniu 24.02.2015r.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad.
Ad. 2
Zaproszony na posiedzenie Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami Sławomir Dmochowski przedstawił na prośbę Komisji informację o zakresie nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Przyjęcie informacji o wspomnianych zmianach w prawie stanowiło wstęp do dyskusji na temat funkcjonowania systemu gospodarki odpadami w Gminie Police. W trakcie dyskusji dominowały dwie opinie. Pierwsza, o konieczności wprowadzenia zmiany w sposobie naliczania opłat za odpady na bardziej sprawiedliwą według metody od metra kwadratowego; druga, że wobec zbliżających się dużych zmian w gospodarowaniu odpadami z powodu uruchomienia spalarni odpadów w 2016 roku, nie należy zmieniać obowiązującego w Gminie Police systemu gospodarowania odpadami do tego czasu.
Wobec złożoności problemu i braku na razie, konkretnych propozycji zmian w systemie gospodarki odpadami, Komisja zdecydowała odłożyć dalszą dyskusję do czasu pojawienia się propozycji konkretnych regulacji. Jednocześnie Komisja wyraża gotowość podjęcia dyskusji z Panem Burmistrzem na temat systemu gospodarowania odpadami w Gminie Police np. w zakresie uregulowania umiejscowienia kosztów administracyjnych systemu.
Ad. 4
Członkowie Komisji nie zgłosili uwag do projektów uchwał na sesję w dniu 24.02.2015r.
Ad. 5
Przewodniczący Komisji przedstawił Komisji pisma, jakie wpłynęły do Komisji.
Nie zgłoszono uwag i wolnych wniosków.
Ad. 6
Wobec wyczerpania się porządku obrad zamknięto posiedzenie.
Protokołował
Grzegorz Ufniarz
Przewodniczący Komisji