Protokół Nr 12/2015 z posiedzenia Komisja Zdrowia, Spraw Społecznych i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Policach w dniu 23 września 2015 roku
Protokół Nr 12/2015
z posiedzenia Komisja Zdrowia, Spraw Społecznych i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Policach
w dniu 23 września 2015 roku
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie i stwierdzenie quorum.
- Przedstawienie i przyjęcie porządku posiedzenia.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
- Zaproszenie Naczelnika Wydz. GO p. A. Zielińskiej w celu omówienia 3 projektów uchwał na sesję RM.
- Zaproszenie Skarbnika Gminy p. Janusza Zagórskiego w celu omówienia projektów uchwał na sesję RM.
- Zaproszenie Naczelnika Wydz. GO p. A. Soprych w celu omówienia projektów uchwał na sesję RM.
- Zaproszenie Naczelnika Wydz. UA p. A. Szostak w celu omówienia projektów uchwał na sesję RM.
- Omówienie pozostałych projektów uchwał.
- Zapoznanie się z pismami, które wpłynęły do Komisji.
- Wolne wnioski
- Zamknięcie posiedzenia komisji.
Przewodnicząca komisji Pani Zofia Hlek przedstawiła porządek obrad, który został przyjęty przez komisję jednogłośnie.
Zaproszeni goście omówili co następuje:
Pani Anna Zielińska Naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami omówiła projekty uchwał: w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Police, w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty, w sprawie terminu częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Police.
Odpady i opłaty za nie były tematem obszernej dyskusji członków Komisji. Nurtowały nas tak wysokie podwyżki, a szczególnie względem osób ubogich i uczciwych, ale zależy nam również na kondycji finansowej naszej Gminy.
Pan Janusz Zagórski, skarbnik Gminy Police omówił projekty uchwał: w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Police na lata 2014- 2015 oraz w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na 2015 rok.
Pani Aneta Soprych- Kuśnierz, naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Pomocowych omówiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia i wdrożenia do realizacji „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Police”. Temat spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony Komisji.
Pani Aneta Makar, zastępca naczelnika Wydziału Urbanistyki i Architektury omówiła projekty uchwał w sprawie zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego pn.: „Zmiany Miasto i Gmina Police I” oraz uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w części dotyczącej miasta Police, pn.: „Centrum”.
Komisja omówiła pozostałe projekty uchwał: w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Polickiemu, w sprawie wyboru ławników, w sprawie rozpatrzenia skargi na Burmistrza Polic oraz projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Police, w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych szkół, przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Police, oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania.
Komisja również zapoznała się z pismami, które do niej wpłynęły.
Protokołowała: Przewodnicząca Komisji
K. Seweryńczyk Zofia Hlek