Protokół Nr 9/2015 z posiedzenia Komisji Zdrowia, Spraw Społecznych i Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Policach w dniu 17 czerwca 2015 roku
Protokół Nr 9/2015
z posiedzenia Komisji Zdrowia, Spraw Społecznych i Porządku
Publicznego Rady Miejskiej w Policach
w dniu 17 czerwca 2015 roku
Dnia 17 czerwca 2015r. odbyło posiedzenie Komisji w pełnym składzie.
Przewodniczący Komisji Pani Zofia Hlek przedstawiła porządek obrad, który został przyjęty przez Komisję jednogłośnie.
- Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
- Zaproszenie Pana Janusza Zagórskiego Skarbnika Gminy Police w celu omówienia projektu uchwały
w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Police na lata 2015-2024 oraz w sprawie zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na 2015 rok. - Omówienie pozostałych projektów uchwał na IX Sesję Rady Miejskiej w Policach.
- Zapoznanie się z pismami, które wpłynęły do Komisji.
- Sprawy różne, wolne wnioski.
- Zamknięcie posiedzenia Komisji.
Zaproszony gość Pan Janusz Zagórski Skarbnik Gminy Police omówił projekty uchwał w następujących sprawach:
1. Zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Police na lata 2015-2024.
Przedsięwzięcia obejmują wydatki bieżące i majątkowe na programy, projekty lub zadania. W wydatkach bieżących wykreślono przedsięwzięcie pod nazwą Mały Mistrz w związku z nieprzystąpieniem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego do dalszego współfinansowania. Natomiast
w wydatkach majątkowych wykreślono przedsięwzięcie pod nazwa Przebudowa pomieszczeń w budynku przy ul. Licealnej, w związku z brakiem dofinansowania oraz w przedsięwzięciu pod nazwą Rozbudowa cmentarza komunalnego zmniejszono limit wydatków o kwotę 50 tys. zł, ponieważ nie ma jeszcze sprecyzowanych możliwości nabycia działki od Skarbu Państwa - Nadleśnictwo Trzebież.
2. Zmian budżetu i w budżecie Gminy Police na rok 2015.
Dokonano zwiększeń wydatków na salę gimnastyczna, (SP nr 2), na pokrycie kosztów uczęszczania dzieci z terenu Gminy Police do przedszkoli z innych gmin, na zakup kociołków (Przedszkole nr 8), na remont i zakup miksera (Przedszkole nr 9), na zakup zmywarki (Przedszkole nr 10), na zakup i montaż pieca (Przedszkole
w Tanowie), na usunięcie szkód przez zalanie (Gimnazjum nr 1), na opracowanie koncepcji architektonicznej przebudowy stadionu (ul. Siedlecka), na pokrycie kosztów uczęszczania dzieci z innych gmin w przedszkolach (nr 1, 5, 6, 10, 11, w Tanowie i w Trzebieży), na pomoc finansową dla Województwa Zachodniopomorskiego na przebudowę ul. Grunwaldzkiej.
Dokonano zmniejszeń, w budżecie SP nr 1 i SP nr 8 z powodu braku dofinansowania (,,Mały Mistrz”), ze środków zaplanowanych w Przedszkolu nr 1, 5, 6, 10, 11, w Tanowie i Trzebież na uczęszczanie dzieci do Przedszkoli w innych Gminach, w wydatkach na inwestycje w związku z rezygnacją rozbudowy schroniska przy ul. Licealnej oraz cmentarza komunalnego z powodu braku możliwości nabycia działki, w wydatkach bieżących OPS na projekt GPS w związku ze zmianami o dofinansowanie
Komisji omówiła także pozostałe projekty uchwał dotyczące powołania zespołu opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników, udzielenia pomocy finansowej Województwu Zachodniopomorskiemu na przebudowę ul Grunwaldzkiej, przyznania nieruchomości zamiennej w ramach odszkodowania oraz nabycia nieruchomości, przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania pod nazwą ,, Centrum”, zatwierdzenia sprawozdania finansowego ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Police za rok 2014, udzielenia absolutorium Burmistrzowi Polic.
W dyskusji członkowie zabierali głos na temat pływalni dla osób niepełnosprawnych i spotkaniu na temat kosztów utrzymania obiektu (Szkoła Biała), monitoringu w Policji oraz przebiegu remontu pomieszczeń przy
ul. Tanowskiej na potrzeby Straży Miejskiej.
Komisja postanowiła zaprosić na dzień 1 lipca na godzinę 13.30 Pana Krzysztofa Kuśnierza Naczelnika Wydziału Techniczno- Inwestycyjnego, celem przedstawienia nakładów inwestycyjnych związanych z budową i remontem monitoringu w Powiatowej Policji w Policach.,
Protokołowała:
K. Seweryńczyk
Przewodnicząca Komisji
Zofia Hlek
JPP